Η κραυγαλέα αντίφαση του υφυπουργού με την αύξηση Χρυσοχοΐδη με την αύξηση στα εισιτήρια των συγκοινωνιών

Τρικυμία εν κρανίω επικρατεί στο υπουργείο Ανάπτυξης σχετικά με τις τιμές.

Ενώ η τιμή της πατάτας είναι καλό που παρουσιάζει έντονες αποπληθωριστικές τάσεις, δεν είναι εξίσου καλό και τα εισιτήρια των αστικών συγκοινωνιών να φτηνύνουν, καθώς -σύμφωνα με τον υφυπουργό Ανάπτυξης Γεράσιμο Γιακουμάτο- συγκρατούν τις περαιτέρω έντονες αποπληθωριστικές τάσεις του Γενικού Δείκτη Τιμών! Αυτό αναφέρει χθεσινό δελτίο τύπου του υφυπουργού.


Η δε «τρικυμία» γίνεται... κυκλώνας, όταν ο υφυπουργός Ανάπτυξης εμφανίζεται ιδιαίτερα ενοχλημένος από τις αυξήσεις των τιμών των εισιτηρίων στις αστικές συγκοινωνίες και στα αεροπορικά εισιτήρια (σε ετήσια βάση, τα εισιτήρια των αεροπλάνων αυξήθηκαν κατά 13,8% και οι αστικές συγκοινωνίες κατά 10,6%), και για τον λόγο αυτόν σκοπεύει να ζητήσει από τον υπουργό Μεταφορών Μιχάλη Χρυσοχοΐδη και τη διοίκηση του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών να του στείλουν στοιχεία.


Και είναι τέτοια η βιάση του υφυπουργού να πείσει τους Ελληνες πολίτες ότι οι τιμές των τροφίμων έχουν πέσει, που ανέφερε ότι υπάρχουν σκέψεις στο υπουργείο για ενδεχόμενη ανάθεση στη Nielsen, έναντι αντιτίμου 15.000 ευρώ, έρευνας για τις τιμές στα τρόφιμα στο ράφι. Και ο λόγος είναι, σύμφωνα με τον Μάκη Γιακουμάτο, το ότι η Ελληνική Στατιστική Υπηρεσία δεν υπολογίζει τις προσφορές. Σε ό,τι αφορά δε το Παρατηρητήριο Τιμών, που υποτίθεται ότι είναι ένα ισχυρό εργαλείο στα χέρια των καταναλωτών, με το οποίο μπορούν να συγκρίνουν τιμές για να κάνουν ορθά και οικονομικότερα τις καθημερινές αγορές τους, ο υφυπουργός παραδέχθηκε ότι υπάρχει πρόβλημα με τη λειτουργία του.


Μάλιστα, η μη καταγραφή των προσφορών από την ΕΛ.ΣΤΑΤ. επισημαίνεται από το υπουργείο Ανάπτυξης και στην πανηγυρική ανακοίνωσή του για την πτώση των τιμών στην κατηγορία της «Διατροφής και των μη αλκοολούχων ποτών» βάσει του Δελτίου Τιμών Καταναλωτή. Συγκεκριμένα, αναφέρεται ότι στην κατηγορία του νωπού γάλακτος η πραγματική μείωση είναι πολλαπλάσια του 1,1%, που καταγράφει η στατιστική υπηρεσία, δεδομένου ότι οι προωθητικές ενέργειες και οι προσφορές που πραγματοποιούνται σε εβδομαδιαία βάση δεν καταγράφονται βάσει μεθοδολογίας στον Γενικό Δείκτη Τιμών.