30ή Philoxenia: Η Κεφαλογιάννη και η γκρίνια για την τουριστική προβολή

Μπορεί η διάχυση του τουριστικού πλεονάσματος στην περιφέρεια και στις τοπικές κοινωνίες να είναι ένας από τους στόχους του υπουργείου Τουρισμού, φαίνεται όμως ότι οι περιφερειακοί προορισμοί δεν το έχουν εισπράξει. Μόνο έτσι μπορεί να ερμηνευθεί το γεγονός ότι χθες δημοσιογράφοι από περιφερειακά μέσα «βομβάρδισαν» την υπουργό Τουρισμού Ολγα Κεφαλογιάννη με ερωτήσεις για την «ανυπαρξία προβολής» των περιοχών τους, όπως η Θεσσαλονίκη, η Κομοτηνή, η Χίος, η Πάτμος, στην κεντρική τουριστική στρατηγική.

 

Τι κι αν η υπουργός στη συνέντευξη Τύπου για την 30ή Philoxenia στη Θεσσαλονίκη παρουσίασε την άνοδο-ρεκόρ των αφίξεων του 2014 (αύξηση κατά 15% στα 23.000.000 αφίξεις με κάθε μεταφορικό μέσο) και μετέφερε τα μηνύματα για αύξηση της τουριστικής κίνησης κατά 6%-9% το 2015. Τα παράπονα δεν έλειψαν, σε τέτοιο βαθμό μάλιστα που η κυρία Κεφαλογιάννη αναγκάστηκε να επαναλάβει αρκετές φορές ότι τα κονδύλια του ΕΣΠΑ για την τουριστική προβολή κάθε περιοχής έχουν πάει στις περιφέρειες, που έχουν καθήκον να προβάλουν τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματά τους. Τόνισε δε ότι ο ΕΟΤ «πουλάει» συνολικά το brand «Ελλάδα».

 

Συμμαχία


Αναφερόμενη πάντως στη Θεσσαλονίκη ανακοίνωσε την έναρξη στρατηγικής συμμαχίας του υπουργείου Τουρισμού με τη ΔΕΘ-Helexpo για την από κοινού συμμετοχή σε διεθνείς εκθέσεις του εξωτερικού, ώστε, αφενός το υπουργείο να αξιοποιήσει την εκθεσιακή τεχνογνωσία της εταιρίας, αφετέρου ο εθνικός εκθεσιακός φορέας να χρησιμοποιήσει τη δικτύωση του υπουργείου για την προβολή της Θεσσαλονίκης ως εκθεσιακού και συνεδριακού τουρισμού. «Θέλουμε να βάλουμε τη Θεσσαλονίκη ξανά πολύ δυναμικά στον τουριστικό χάρτη με έμφαση στον επαγγελματικό τουρισμό» τόνισε. 


Ερωτηθείσα για την Αμφίπολη και πώς θα αξιοποιηθεί τουριστικά εξήγησε ότι ο στόχος είναι, σε συνεργασία και με το υπουργείο Πολιτισμού, να δημιουργηθεί ένα νέο πρότυπο μοντέλο τουριστικής αξιοποίησης, με τη συμμετοχή της τοπικής κοινωνίας, το οποίο θα συνδυάσει το εύρημα με το ιδιαίτερο πολιτιστικό και φυσικό κάλλος της περιοχής.
Τέλος, σημείωσε ότι το 2015 θα είναι χρονιά-ορόσημο για την προσέλκυση τουριστικών επενδύσεων στη χώρα, ενώ υπογράμμισε την ψήφιση δύο νέων νόμων για την ενίσχυση της επιχειρηματικότητας στον τουριστικό κλάδο.
Χθες βράδυ η υπουργός εγκαινίασε τις Philoxenia και Hotelia.