Ο όμιλος εκβιάζει και τα παίρνει όλα προκειμένου να συνεχίσει τα έργα στο... στοιχειωμένο μετρό της Θεσσαλονίκης

«Δώστε τα λεφτά για να τελειώνουμε». Αυτό το εκβιαστικό μήνυμα στέλνει προς την Αττικό Μετρό Α.Ε.

η κοινοπραξία ΑΕΓΕΚ - Impregilo - Ansaldo - Seli - Ansaldobreda, συμφερόντων Μπόμπολα, και ζητά επιπλέον 540.000.000 ευρώ για να ολοκληρώσει το πολύπαθο έργο του μετρό Θεσσαλονίκης, κάνοντας μπίζνες στις πλάτες των Θεσσαλονικέων.
Το δικαστήριο διαιτησιών με απόφαση-βόμβα έστρωσε το χαλί στην κοινοπραξία του μεγαλοεργολάβου για να αποχωρήσει από το έργο χωρίς να πληρώσει ευρώ. Πλέον η κοινοπραξία όχι μόνο «κρατά στα χέρια της και το μαχαίρι και το πεπόνι», αλλά επιπλέον εγείρει θέμα διεκδίκησης αποζημίωσης ύψους 215.000.000 ευρώ.


Η απόφαση του δικαστηρίου, που εκδόθηκε τη Δευτέρα, αφορά το χρονοδιάγραμμα του έργου.
Η κατασκευή του μετρό Θεσσαλονίκης θα έπρεπε να έχει ολοκληρωθεί το 2012. Το έργο, όμως, λόγω πολλών προβλημάτων όχι μόνο δεν παραδόθηκε, αλλά ξέφυγε και από τα χρονοδιαγράμματα. Η Αττικό Μετρό Α.Ε. αποφάσισε μονομερώς τότε να επεκτείνει έως τον Νοέμβριο του 2016 τις εργασίες για την ολοκλήρωσή του.

 

Επιπλέον χρήματα

 

Η κοινοπραξία δεν αναγνώρισε την παράσταση και προσέφυγε στο δικαστήριο, ζητώντας επιπλέον 540.000.000 ευρώ ή το δικαίωμα να αποχωρήσει από το έργο.
Η διαιτησία έκρινε ότι κακώς η Αττικό Μετρό Α.Ε. επεξέτεινε μονομερώς το χρονοδιάγραμμα παραμονής του εργολάβου και του παραχώρησε το δικαίωμα να εγκαταλείψει το έργο χωρίς να εκπέσουν οι εγγυητικές ύψους περίπου 50.000.000 ευρώ.


Τις επόμενες ημέρες αναμένεται να συνεδριάσουν οι πέντε εταιρίες που συμμετέχουν στην κοινοπραξία για να αποφασίσουν εάν θα αποχωρήσουν από το έργο ή αν θα συνεχίσουν.
«Καλούμε την κοινοπραξία να συνεχίσει τις εργασίες και αναμένουμε τις αποφάσεις των δικαστηρίων διαιτησίας επί των οικονομικών ζητημάτων» τονίζει στη «δημοκρατία» ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό Α.Ε. Χρήστος Τσίτουρας.


Επισημαίνει πως δεν υπάρχουν περιθώρια διαπραγμάτευσης στην περίπτωση που ο εργολάβος αποφασίσει να αποχωρήσει. «Τότε το έργο θα πάει σε επαναδημοπράτηση, που υπολογίζουμε να ολοκληρωθεί σε πέντε ή έξι μήνες» προσθέτει ο κ. Τσίτουρας.
Σύμφωνα, πάντως, με πληροφορίες της «δημοκρατίας», στην περίπτωση που το έργο επαναδημοπρατηθεί η ολοκλήρωσή του μετατίθεται για το 2020 στην καλύτερη των περιπτώσεων.

Την ώρα που το μετρό Θεσσαλονίκης κινδυνεύει να τιναχθεί στον αέρα ανοίγουν τρεις σταθμοί για το κοινό. Αφορμή ο εορτασμός της αγίας Βαρβάρας, προστάτιδας των εργαζομένων στα υπόγεια έργα.
Αύριο Πέμπτη ανοίγει ο σταθμός στον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό και στις 11.30 θα γίνει  εκδήλωση, παρουσία του μητροπολίτη Νεάπολης και Σταυρούπολης κ. Βαρνάβα. Την Παρασκευή ανοίγει ο σταθμός στο Συντριβάνι και την Κυριακή στην Ανάληψη.

 

 

Θάνος Χερχελετζής