Η Γερμανία γνώριζε τα κόλπα της VW!

Παραιτήθηκε ο CEO Μάρτιν Βίντερκορν με «παρέμβαση» Μέρκελ. Ανυπολόγιστο κόστος για την εγχώρια οικονομία από το σκάνδαλο

Παραδέχτηκε την ευθύνη της, αλλά ήρθε και η ώρα να πέσουν κεφάλια. Την ομολογία λάθους για το σκάνδαλο χειραγώγησης των τιμών εκπομπών ρύπου έκανε η Volkswagen, μη αντέχοντας την τεράστια πίεση της διεθνούς κατακραυγής και την εσωτερική επιταγή της Μέρκελ για πλήρη διαφάνεια. Λίγες ώρες αργότερα, ακολούθησε εκείνο που περίμεναν όλοι: «επί πίνακι» η κεφαλή του πρώην «κυρίου Ποιότητα», του διευθύνοντος συμβούλου Μάρτιν Βίντερκορν, που κάποτε καυχιόταν ότι «γνώριζε κάθε βίδα των οχημάτων τους», επιθεωρώντας προσωπικά (μηχανικός ο ίδιος) κάθε νέο μοντέλο πριν από τη διάθεσή του στην αγορά.

Η παραίτηση ήταν αναπόφευκτη, καθώς η εταιρία είχε ενημερωθεί από τις αμερικανικές Αρχές ήδη από το 2014 για τη διαφορά ανάμεσα στις πραγματικές τιμές ρύπων και τις καταγεγραμμένες στους ελέγχους τιμές (ως γνωστόν, το ειδικό λογισμικό της εταιρίας παραποιούσε τις εκπομπές μόνο στη διάρκεια των ελέγχων). Με βάση αυτά τα δεδομένα και η γερμανική Δικαιοσύνη ξεκίνησε χθες προκαταρκτική έρευνα εις βάρος της εταιρίας στην Εισαγγελία του Μπρούνσβικ, εξετάζοντας όλες τις πληροφορίες και τις αγωγές που έχουν κατατεθεί κατά της VW. «Πρέπει να εντοπιστεί ποιος ήξερε τι, ποιος έλαβε τις αποφάσεις» εξήγησε ο Ολαφ Λίες, υπουργός Οικονομίας του κρατιδίου της Κάτω Σαξονίας. Κρατιδίου που τελεί και μέτοχος της VW, που αποτελεί το καμάρι της γερμανικής αυτοβιομηχανίας, με ποσοστό 20%. Στις ΗΠΑ, ο γερμανικός κολοσσός βρίσκεται εκτεθειμένος ήδη σε δύο ποινικές έρευνες στις ΗΠΑ, σε ομοσπονδιακό επίπεδο, και στην Πολιτεία της Νέας Υόρκης, αντιμετωπίζει το ενδεχόμενο προστίμου έως και 18 δισεκατομμυρίων δολαρίων μόνο εντός αμερικανικού εδάφους, ενώ έχει προϋπολογίσει 6,5 δισ. ευρώ για να αντιμετωπίσει την κρίση, που λαμβάνει διαστάσεις χιονοστιβάδας.

Ομως, το μπαλάκι των ευθυνών στην υπόθεση δείχνει να κινείται και προς την κατεύθυνση της γερμανικής κυβέρνησης. Παρόλο που το υπουργείο Μεταφορών αρνείται τώρα ότι είχε γνώση της χειραγώγησης των τιμών εκπομπών ρύπων, σε ανακοίνωση που είχε εκδώσει στις 28 Ιουλίου, πριν ξεσπάσει το διεθνές σκάνδαλο και απαντώντας τότε σε σχετικές ερωτήσεις από το Κόμμα των Πρασίνων, αναγνώριζε ότι είχε γνώση του θέματος των αποκλίσεων των τιμών στους ελέγχους και επιδίωκε την επιβολή αυστηρότερων κανόνων. Σύμφωνα με την εφημερίδα «Die Welt», η απάντηση ισοδυναμεί με παραδοχή ότι γνώριζε τα «κόλπα» στις μετρήσεις των οχημάτων.

Το διακύβευμα, πάντως, είναι τεράστιο και αφορά για πολλούς την αμαύρωση συνολικά της αξιοπιστίας των προϊόντων made in Germany, αλλά και έναν γιγαντιαίο παραγωγικό κλάδο -της αυτοκινητοβιομηχανίας- που ισοδυναμεί με το 20% των γερμανικών εξαγωγών και το 14% του ΑΕΠ της χώρας. Σε μια προσπάθεια στήριξης, η γερμανική κυβέρνηση -διά της εκπροσώπου του υπουργείου Οικονομικών- διεμήνυσε ότι ο τομέας «είναι ένας σημαντικός πυλώνας για τη γερμανική οικονομία και δεν βλέπουμε κανέναν λόγο να αμφισβητείται… ότι (η αυτοκινητοβιομηχανία) θα συνεχίσει να είναι ανταγωνιστική». Πάντως, την ώρα που έχουν παγώσει οι πωλήσεις πετρελαιοκίνητων μοντέλων VW και Audi (της άλλης εταιρίας που είχε τη γραμμή παραγωγής της στη Volkswagen) στις ΗΠΑ, η μετοχή της VW σημείωσε χθες, για πρώτη φορά τις τελευταίες μέρες, ανάκαμψη κατά περισσότερο από 4%.

Και σχέσεις με δικτατορία;

Δεν έχουν τέλος τα… άπλυτα της γερμανικής εμβληματικής αυτοκινητοβιομηχανίας VW. Εν μέσω του αναβρασμού για το σκάνδαλο της χειραγώγησης εκπομπών ρύπων, μια μήνυση με βαρύτατες κατηγορίες κατατίθεται εις βάρος του κολοσσού στο Σάο Πάολο. Η εταιρία, όπως υποστηρίζει το «Φόρουμ εργαζομένων για την αλήθεια, τη δικαιοσύνη και την αποκατάσταση» από ακτιβιστές και δικηγόρους, συνεργάστηκε με τη στρατιωτική δικτατορία της Βραζιλίας το διάστημα 1964-1985, επιτρέποντας συλλήψεις και αστυνομοκρατία εντός των γραφείων της. Μάλιστα, 12 πρώην εργαζόμενοί της είχαν βασανιστεί μέσα στο εργοστάσιο στο Σάο Μπερνάρντο ντο Κάμπο -στα γραφεία του τμήματος προσωπικού- και δεκάδες είχαν μπει σε μαύρες λίστες!

Εξαλλος ο Πούτιν για την πυρηνική συνεργασία ΗΠΑ-Γερμανίας

Ο Χριστιανοδημοκράτης πρώην κοινοβουλευτικός υφυπουργός Αμυνας της Γερμανίας Βίλι Βίμερ προειδοποίησε ότι η πρόθεση των ΗΠΑ (αποκαλύφθηκε προχθές από το κανάλι ZDF) να τοποθετήσουν 20 πυρηνικές βόμβες Β61-12 (20πλάσιας ισχύος έκαστη από αυτή της Χιροσίμα) στην αεροπορική βάση Μπίχελ συνιστά «νέα επιλογή επιθετικού σχεδιασμού εναντίον της Ρωσίας» και «συνειδητή πρόκληση προς τους Ρώσους γείτονες». Δεν ήταν, όμως, ο μόνος που αντέδρασε στην ενδεχόμενη αναβάθμιση του αμερικανικού πυρηνικού οπλοστασίου στη Γερμανία με στρατηγικά όπλα, που μάλιστα έρχεται σε πλήρη σύγκρουση με απόφαση της Bundestag του 2009 υπέρ της «απόσυρσης του πυρηνικού οπλοστασίου των ΗΠΑ από το γερμανικό έδαφος» (με ψήφο του CDU της καγκελαρίου Μέρκελ και των Φιλελευθέρων).

Εντονα αντέδρασε και η ρωσική πλευρά. Η εκπρόσωπος του υπουργείου Εξωτερικών Μαρία Ζαχάροβα έκανε λόγο για «παραβίαση των άρθρων 1 και 2 της Συνθήκης για τη Μη Διάδοση των Πυρηνικών Οπλων από τις ΗΠΑ». Ο εκπρόσωπος του προέδρου Πούτιν, Ντμίτρι Πεσκόφ, προχώρησε ένα βήμα παραπέρα, προειδοποιώντας ότι μια τέτοια ενέργεια θα άλλαζε την ισορροπία δυνάμεων στην Ευρώπη και «θα απαιτούσε από τη Ρωσία να λάβει τα αναγκαία αντίμετρα για την αποκατάσταση της στρατηγικής ισορροπίας», πυροδοτώντας σενάρια για ενδεχόμενη ανάπτυξη ρωσικών βαλλιστικών πυραύλων στο Καλίνινγκραντ. Την ανατροπή της ισορροπίας με την αντικατάσταση τακτικών από στρατηγικά πυρηνικά όπλα παραδέχονταν, πάντως, και Αμερικανοί αναλυτές.

 

{{-PCOUNT-}}12{{-PCOUNT-}}

Η εφημερίδα δημοκρατία δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

spot_img

Κορυφαίες Ειδήσεις

Προτεινόμενα