ΤΡΑΙΝΟΣΕ – ΟΛΘ: Επιμένουν οι Ρώσοι

Η RZD δεν αποσύρει (προς το παρόν) το ενδιαφέρον της για τους δύο διαγωνισμούς

Οι Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι (RZD) δεν αποσύρουν, προς το παρόν, το ενδιαφέρον τους από τους διαγωνισμούς για την πώληση πλειοψηφικού πακέτου του ΟΛΘ, της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της Εταιρίας Τροχαίου Υλικού του ΟΣΕ (ROSCO). Τουλάχιστον αυτό είναι το μήνυμα που φέρνει ο αναπληρωτής πρόεδρος της κυβέρνησης της Ρωσικής Ομοσπονδίας Arkady Dvorkovich, που πραγματοποίησε επίσημη επίσκεψη στην Ελλάδα και είχε χθες ραντεβού με κυβερνητικά στελέχη. Συναντήθηκε και με τον πρόεδρο του Ταμείου Ιδιωτικοποιήσεων (ΤΑΙΠΕΔ) Στέργιο Πιτσιόρλα και συζήτησαν «θέματα που αφορούν διαγωνισμούς που είναι εν εξελίξει και όπου εκδηλώνεται το ρωσικό ενδιαφέρον». Επίσης συζητήθηκε «η επέκταση της συνεργασίας των δύο πλευρών και σε άλλους τομείς που θα περιλαμβάνει το πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων. Εμφαση δόθηκε σε τομείς υποδομών, τουρισμού και ενέργειας».

Η τελική απόφαση

Η RZD, σε συνεργασία με τον όμιλο ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, είχε συμμετάσχει στους διαγωνισμούς για ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ROSCO και ΟΛΘ, αλλά στις 14 Οκτωβρίου είχε γίνει γνωστό ότι η διοίκηση της ρωσικής εταιρείας θα εισηγηθεί στη ρωσική κυβέρνηση την απόσυρση του ενδιαφέροντος. Την επόμενη ημέρα ακολούθησαν δηλώσεις Ρώσων αξιωματούχων, σύμφωνα με τις οποίες η τελική απόφαση για τη συμμετοχή της RZD θα είναι πολιτική, αφήνοντας στην ουσία να εκφραστεί η αντίδραση της Μόσχας στο στενό μαρκάρισμα των ΗΠΑ προς την Ελλάδα για τους αγωγούς φυσικού αερίου.
Το γεγονός ότι δεν ανακοινώνεται η απόσυρση του ενδιαφέροντος της RZD δεν σημαίνει, βέβαια, ότι θα καταθέσει σίγουρα δεσμευτική προσφορά. Μάλιστα, ο διαγωνισμός για τις ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ROSCO οδεύει προς παράταση, χωρίς να έχουν μέχρι στιγμής ληφθεί οριστικές αποφάσεις.

Το ενδεχόμενο ακύρωσης του διαγωνισμού, λόγω έλλειψης ενδιαφέροντος, δεν απέκλεισε και ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης. Ο κ. Σπίρτζης, σε δηλώσεις του μετά τη συνάντηση με τον Arkady Dvorkovich, επανέλαβε ότι ο σχεδιασμός της ιδιωτικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, όπως και πολλών άλλων ιδιωτικοποιήσεων, κινείται σε λάθος βάση. Χαρακτηριστικά ανέφερε: «Είναι ένας λάθος σχεδιασμός που δεν συνάδει με τη βέλτιστη αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας. Υπάρχει η συμφωνία που δεσμεύει τη χώρα να προχωρήσει στις εννέα ιδιωτικοποιήσεις και αυτές θα προχωρήσουν». Ο ίδιος ξεκαθάρισε ότι εάν δεν υπάρξει ενδιαφέρον, ο διαγωνισμός θα κηρυχθεί άγονος.

Θριάσιο: Eπένδυση 250.000.000€

Προχωρά ο διαγωνισμός για την ανάπτυξη του Εμπορευματικού Κέντρου Θριάσιου Πεδίου σε ακίνητο του ΟΣΕ, καθώς, όπως ανακοίνωσε η ηγεσία του υπουργείου, η νέα επένδυση, ύψους άνω των 250.000.000 ευρώ, εντάσσεται στον συνολικό σχεδιασμό της κυβέρνησης για την προώθηση νέων έργων υποδομών στους τομείς των συνδυασμένων μεταφορών και των κοινωνικών υποδομών. Η ευρύτερη έκταση του συγκροτήματος εγκαταστάσεων του Θριάσιου Πεδίου για την ανάπτυξη του εμπορευματικού κέντρου περιλαμβάνει:
Τον χώρο ιδιοκτησίας ΓΑΙΑΟΣΕ Α.Ε., 588 στρεμμάτων, με δυνατότητα δόμησης περίπου 235.000 τ.μ. στεγασμένων χώρων. Εκταση και εγκαταστάσεις που περιλαμβάνονται στον διαγωνισμό, ο οποίος προκηρύχθηκε από τη ΓΑΙΑΟΣΕ Α.Ε.
Τον σταθμό διαλογής και μεταφόρτωσης φορτίων, εμβαδού περίπου 1.450 στρεμμάτων, ιδιοκτησίας ΟΣΕ Α.Ε. Σημειώνεται ότι προβλέπεται επόμενος διαγωνισμός, όταν ολοκληρωθούν τα εν εξελίξει έργα για τη σιδηροδρομική λειτουργία.
Επιπροσθέτως, η έκταση ανάπτυξης του νέου Εμπορευματικού Κέντρου Θριάσιου Πεδίου διαθέτει:
Οδικές συνδέσεις προς τον αυτοκινητόδρομο της Αττικής Οδού και τη λεωφόρο ΝΑΤΟ και σιδηροδρομική σύνδεση με το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο και τον εμπορικό λιμένα του Πειραιά (Νέο Ικόνιο).

Τέσσερα σιδηροδρομικά έργα 500.200.000 ευρώ με κοινοτική χρηματοδότηση

Τέσσερις Συμφωνίες Επιχορήγησης για έργα, που χρηματοδοτούνται στο πλαίσιο του Μηχανισμού «Συνδέοντας την Ευρώπη» (CEF), υπέγραψαν το υπουργείο Οικονομίας με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή μέσω της αρμόδιας υπηρεσίας της Innovation and Networks Executive Agency (ΙΝΕΑ). Η κοινοτική συνδρομή για τα τέσσερα έργα ανέρχεται στο συνολικό ποσό των 500.200.000 ευρώ. Οι προαναφερθέντες πόροι του Μηχανισμού «Συνδέοντας την Ευρώπη» είναι πέραν των προβλεπόμενων πόρων του ΕΣΠΑ 2014-2020.
Τα τέσσερα έργα για τα οποία υπεγράφησαν οι συμφωνίες επιχορήγησης έχουν συνολικό προϋπολογισμό 725.700.000 ευρώ και αφορούν σημαντικά έργα υποδομής και μελέτες για την αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου στην Ελλάδα. Πρόκειται για τα ακόλουθα έργα:
• Ολοκλήρωση της νέας διπλής, ηλεκτροδοτούμενης σιδηροδρομικής γραμμής υψηλής ταχύτητας Τιθορέα – Λιανοκλάδι – Δομοκός, 106 χιλιομέτρων, προϋπολογισμού 430.300.000 ευρώ.
• Κατασκευή της σιδηροδρομικής υποδομής στο τμήμα Ροδοδάφνη – Ψαθόπυργος της νέας σιδηροδρομικής γραμμής Αθηνών – Πατρών, προϋπολογισμού 290.600.000 ευρώ.
• Μελέτες αναβάθμισης της υποδομής στα τμήματα της σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκη – Προμαχώνας, προϋπολογισμού 1.000.000 ευρώ.
• Νέα μονή σιδηροδρομική γραμμή μεταξύ Θεσσαλονίκης – Αμφίπολη – Νέα Καρβάλη (φάση μελετών), προϋπολογισμού 3.800.000 ευρώ.

Τα έργα έχουν εγκριθεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, στο πλαίσιο ανταγωνιστικής διαδικασίας, σε συνέχεια της 1ης πρόσκλησης υποβολής προτάσεων μεταφορών για χρηματοδότηση από το CEF, η οποία δημοσιεύτηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή τον Σεπτέμβριο του 2014. Οι σχετικές προτάσεις υποβλήθηκαν από τις ελληνικές αρχές στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή τον Μάρτιο του 2015.

Μέσω του Μηχανισμού «Συνδέοντας την Ευρώπη», γνωστού ως CEF (Connecting Europe Facility), η Επιτροπή προβαίνει σε στοχευμένη επένδυση της Ευρωπαϊκής Ενωσης στις υποδομές Μεταφορών με κύριο στόχο την ανάπτυξη, την ενίσχυση της ενιαίας αγοράς, την άρση της απομόνωσης, τη μείωση των ρύπων και την αύξηση των θέσεων εργασίας.


{{-PCOUNT-}}13{{-PCOUNT-}}

Η εφημερίδα δημοκρατία δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

spot_img

Κορυφαίες Ειδήσεις

Προτεινόμενα