Ταξίδι με μια κιθάρα στη μουσική της Ισπανίας

Ο δεξιοτέχνης Κώστας Κηρολύτης παρουσιάζει ένα άλμπουμ, που καλύπτει την περίοδο από το 1500 έως τις αρχές του 20ού αιώνα!

Συνέντευξη στη
Γιώτα Βαζούρα

Εχει το μουσικό... χάρισμα, όταν τα μαγικά δάχτυλά του ακουμπούν επάνω στις χορδές της κιθάρας, να μας μεταφέρει μεμιάς πότε στην μπαρόκ Ιταλία του 17ου αιώνα και πότε στην αναγεννησιακή Ισπανία. Ο κιθαριστής Κώστας Κηρολύτης, ένας από τους πλέον ταλαντούχους μουσικούς της γενιάς του, πριν από λίγο καιρό κυκλοφόρησε τον πρώτο προσωπικό δίσκο του, μια εξαιρετικά προσεγμένη δουλειά, που υπόσχεται να μας μυήσει στον μουσικό πλούτο της Ισπανίας. Πρόκειται για τον δίσκο «Classical guitar through centuries. Spain», ένα άλμπουμ το οποίο μας πηγαίνει πίσω στον χρόνο, σε ένα μελωδικό ταξίδι το οποίο ξεκινάει από το 1500 και φθάνει ως τις αρχές του 20ού αιώνα. Με αφορμή την κυκλοφορία του εν λόγω cd ο βιρτουόζος της κιθάρας μιλά στη «δημοκρατία» για την αγάπη του για τη μουσική αλλά και για τα επόμενα καλλιτεχνικά σχέδιά του.

«Στην ουσία το cd αυτό είναι μια περιήγηση στη μουσική της Ισπανίας» αναφέρει ο κ. Κηρολύτης. «Μέσα από τα τραγούδια αναδύονται εικόνες και τοπία της χώρας. Δεν σας κρύβω μάλιστα ότι φιλοδοξώ στο μέλλον να επιχειρήσω να κάνω την ίδια περιήγηση και στις μουσικές άλλων χωρών.

Το cd που ηχογραφήθηκε στον όμορφο χώρο πολιτισμού An art artistry στη γραφική Πλάκα περιλαμβάνει 15 κομμάτια. Μεταξύ αυτών είναι και η "Fantasia" του Alonso de Mudarra αλλά και η σύνθεση "Pavan, no 1" του Luis de Milan. Η αλήθεια είναι ότι η επιλογή των εν λόγω κομματιών ήταν πολύ δύσκολη» εξηγεί ο κιθαρίστας.

«Εχω ακόμη πολύ υλικό και μεγάλο ρεπερτόριο. Ωστόσο, τελικά αποφάσισα να συμπεριλάβω σε αυτό συνθέσεις οι οποίες δεν έχουν ακουστεί πολύ και δεν είναι γνωστές στο ευρύ κοινό» ανέφερε, ενώ τόνισε ότι όλη η ηχογράφηση του άλμπουμ δεν έγινε -σκοπίμως- σε ένα στούντιο. «Κατά την γνώμη μου το στούντιο είναι ένας αποστειρωμένος χώρος και δεν αναδεικνύει τον ήχο της κλασικής κιθάρας. Εξάλλου, ο μουσικός αισθάνεται πολύ καλύτερα σε μια τέτοια αίθουσα, γιατί νιώθει ότι εκείνη την ώρα δίνει συναυλία».

Ο δεξιοτέχνης της κλασικής κιθάρας, που έλκει την καταγωγή του, από το όμορφο νησί των Φαιάκων, την Κέρκυρα, ξεκίνησε να ασχολείται με τη μουσική έπειτα από προτροπή των γονιών του. «Είναι ένα νησί που γεννάει καλλιτέχνες» λέει ο κ. Κηρολύτης. «Θυμάμαι τους γονείς μου ανέκαθεν να μου λένε ότι απαραίτητη προϋπόθεση για κάθε σωστό άτομο στην κοινωνία είναι να ασχοληθεί με τον αθλητισμό και τη μουσική. Οταν λοιπόν με ρώτησαν τι όργανο θέλω να κάνω, εγώ επέλεξα την κιθάρα».

Ο πρώτος του δάσκαλος, όπως αναφέρει, ήταν ο σπουδαίος Μέμος Κολόμβος, ένας άνθρωπος με βαθιά καλλιτεχνική κουλτούρα, ενώ ολοκλήρωσε τις μουσικές σπουδές του στο πλευρό του Γιώργου Μαυροειδή. Πλέον διδάσκει κιθάρα στο Εθνικό Ωδείο (στο παράρτημα Χαλανδρίου) αλλά και στο Τροφώνειο Ωδείο της Λιβαδειάς, ενώ πολύ συχνά δίνει ρεσιτάλ και σε διάφορες αίθουσες της Αθήνας αλλά της υπόλοιπης Ελλάδος. «Ο Μάνος Χατζιδάκις συνήθιζε να λέει ότι η κλασική κιθάρα είναι το λαϊκότερο όργανο από τα κλασικά και το κλασικότερο από τα λαϊκά. Αυτό εν ολίγοις σημαίνει ότι μπορείς να το συναντήσεις παντού. Στο Μέγαρο Μουσικής, στην ταβέρνα, σε διάφορες μουσικές αίθουσες» λέει ο κ. Κηρολύτης υποστηρίζοντας δε ότι δύο καλλιτέχνες που θαυμάζει πολύ και τον επηρέασαν στη μετέπειτα καλλιτεχνική πορεία του είναι ο σπουδαίος Julian Bream και ο κορυφαίος Δημήτρης Φάμπας.

Πλώρη για την Ιταλία

Μαζί με τη σύζυγό του, τη μουσικό Διονυσία Τροντή, από το 2013 έχουν δημιουργήσει ένα καλλιτεχνικό ντούο, το Musica Libera, με το οποίο κάνουν εμφανίσεις και δίνουν ρεσιτάλ. Οπως λέει ο ίδιος, στα προσεχή του σχέδια είναι η κυκλοφορία ακόμη ενός άλμπουμ, αφιερωμένου αυτή τη φορά στην πλούσια μουσική παράδοση της Ιταλίας.


 

Ετικέτες: