Για… σκραπ τα δύο γέρικα Airbus

Το ΤΑΙΠΕΔ τρέχει να πουλήσει τα αεροσκάφη που σκουριάζουν στο «Ελευθέριος Βενιζέλος»  είτε για παλιοσίδερα είτε για κάποια ατραξιόν

Για εστιατόρια ή καφετέρια ή για άλλες ατραξιόν προορίζονται τα δύο αεροσκάφη Airbus A340-400 που σκουριάζουν εδώ και χρόνια στο αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» και προσπαθεί να πωλήσει εκ νέου το Ταμείο Ιδιωτικοποιήσεων (ΤΑΙΠΕΔ). Το σίγουρο είναι ότι στην κατάσταση που βρίσκονται δεν πρόκειται κανείς να επενδύσει χρήματα για να τα κάνει να πετάξουν και πάλι.

Πιο πιθανό είναι να τα αγοράσει κάποιος κοψοχρονιά, σαν παλιοσίδερα, και με μικρές προσαρμογές να δημιουργήσει μια θεματική καφετέρια ή και έναν χώρο αναψυχής. Π.χ. ο χώρος επιβατών μπορεί να γίνει καφετέρια, ενώ το πιλοτήριο μπορεί να μετατραπεί σε χώρο διασκέδασης για παιδιά.

Το απίστευτο της υπόθεσης είναι ότι τα αεροπλάνα είχαν αρχικά πωληθεί, μαζί με άλλα δύο Airbus ίδιου τύπου, στην αμερικανική Apollo Aviation. Ομως εξαιτίας της πολυετούς καθυστέρησης στην ολοκλήρωση της διαδικασίας η εταιρία πήρε μόνο τα δύο και για τα άλλα δύο ζήτησε μείωση του τιμήματος. Επειδή το Ελεγκτικό Συνέδριο απέρριψε τη νέα σύμβαση, με χαμηλότερο τίμημα, τα δύο αεροπλάνα ξέμειναν στο «Ελευθέριος Βενιζέλος» με μηνιαίο κόστος συντήρησης που φτάνει τα 100.000 ευρώ.

Ακόμα πιο απίστευτο είναι το γεγονός που έγινε γνωστό χθες και αφορά τη διαδικασία μεταβίβασης στο ΤΑΙΠΕΔ που δεν έχει ολοκληρωθεί, αν και έχουν μεσολαβήσει σχεδόν πέντε χρόνια από την έναρξη της διαδικασίας πώλησης. Σύμφωνα με κύκλους του ΤΑΙΠΕΔ, τα δύο αεροσκάφη είχαν αγοραστεί το 1999 από την παλιά Ολυμπιακή Αεροπορία με χρηματοδοτική μίσθωση. Για τους σκοπούς της χρηματοδοτικής μίσθωσης, είχε συσταθεί κυπριακή εταιρία ειδικού σκοπού, η Ottinger Enterprises Limited, λόγω της υποθήκης που είχαν εγγράψει οι δανειστές της παλιάς Ολυμπιακής Αεροπορίας.

Το 2005 το Ελληνικό Δημόσιο υπεισήλθε στις συμβάσεις δανεισμού και όλες τις συμπληρωματικές συμβάσεις, υποκαθιστώντας την Ολυμπιακή Αεροπορία. Μολονότι οι υποχρεώσεις από τη χρηματοδοτική μίσθωση αποπληρώθηκαν το 2011, οι τίτλοι ιδιοκτησίας των δύο αεροσκαφών παραμένουν ακόμη στην κυριότητα της Ottinger!

 

{{-PCOUNT-}}12{{-PCOUNT-}}

Η εφημερίδα δημοκρατία δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

spot_img

Κορυφαίες Ειδήσεις

Προτεινόμενα