Ο Κρητικός γραφίστας που «ζωντάνεψε» τον Τιτανικό

Η πρόσφατη έκδοση του περιοδικού «National Geographic», που παρουσίαζε διάφορα αφιερώματα σχετικά με τη συμπλήρωση των 100 χρόνων από το ναυάγιο του «Τιτανικού», αποτέλεσε τη μεγαλύτερη εκδοτική επιτυχία του περιοδικού τα τελευταία τρία χρόνια. Μία επιτυχία, όμως, που, όπως φαίνεται, είχε και ελληνικό χαρακτήρα - και όχι μόνο επειδή το τεύχος του είχε θέμα ένα ναυάγιο: Ο ελληνικός χαρακτήρας έχει όνομα και η συμμετοχή του φαίνεται ότι ήταν ένας από τους όρους που έθεσε ο Τζέιμς Κάμερον για να συνεργαστεί στην έκδοση.

 

Ο Νίκος Καλοτεράκης, ο οποίος μετανάστευσε από την Ελλάδα στην Αυστραλία, ακολουθώντας τη σύζυγό του, είναι ο γραφίστας που ανέλαβε την εικονογράφηση του διάσημου υπερωκεάνιου και του αναλόγως διάσημου ναυαγίου του. Ο Καλοτεράκης, ο οποίος κατάγεται από τα Χανιά, γεννήθηκε στην Αθήνα και ασχολήθηκε επαγγελματικά με τη φωτογραφία, το σχέδιο και τη γραφιστική.

 

Εκείνος σχολιάζει ότι η επιτυχία του οφείλεται στο ότι ήταν «στο σωστό μέρος, τη σωστή στιγμή», καθώς, όταν ολοκλήρωσε τις σπουδές του, είχε την ευκαιρία επιλογής ανάμεσα σε δύο θέσεις εργασίας σε στούντιο παραγωγής. Ο ομογενής εγκατέλειψε τη μία ευκαιρία, η οποία συνοδευόταν και από μία υποτροφία, και προτίμησε να εργαστεί στο στούντιο Engine, όπου παρήγαγε μία τρισδιάστατη εικονογράφηση, η οποία παρουσιάστηκε στο παγκόσμιας διανομής περιοδικό «Popular Science». Οι άνθρωποι του «National Geographic» είδαν τη δουλειά του Καλοτεράκη στο περιοδικό, η οποία τους εντυπωσίασε και του ζήτησαν να εργαστεί σε μερικές εικονογραφήσεις για τη δική τους έκδοση.

 

«Τους άρεσε η λεπτομέρεια στη δουλειά μου και το όνομά μου ακούστηκε ξανά, όταν ξεκίνησα το σχέδιο του “Τιτανικού” με τον Τζέιμς Κάμερον» εξηγεί ο Ελληνας γραφίστας. «Βρισκόμουν σε επικοινωνία με το “National Geographic” και την ομάδα του Τζέιμς Κάμερον καθημερινώς, μέσω βίντεο, επεξηγώντας και την παραμικρή λεπτομέρεια.

 

Η γνώση και η εμπειρογνωμοσύνη εκείνων των ανθρώπων προκαλεί έμπνευση. Δεν έχω δουλέψει με κανένα άλλο σχέδιο, το οποίο να έδινε τέτοια μεγάλη προσοχή στη λεπτομέρεια» συμπληρώνει, σχολιάζοντας με ενθουσιασμό τη λεπτομερή εργασία της ομάδας στην οποία συμμετείχε.

 

 

Αλέξανδρος Μόρντουντακ

Ετικέτες: