Ταφόπλακα στην αξιολόγηση εκπαιδευτικών

Ο ΣΥΡΙΖΑ ξηλώνει τον νόμο Αρβανιτόπουλου – Μητσοτάκη, με πρόταση που δημοσιοποίησε χθεςΡεπορτάζ
Αντώνης Τριανταφύλλου

Ξήλωμα του νόμου για την αξιολόγηση δασκάλων και καθηγητών δρομολογεί το υπουργείο Παιδείας, μεταξύ των άλλων δομικών αλλαγών στο οργανόγραμμα και των πρώτων δύο βαθμίδων της εκπαίδευσης. Η πρόταση που δημοσιοποιήθηκε χθες προβλέπει, μεταξύ άλλων, ριζική αναδιάρθρωση της οργάνωσης και διαχείρισης της εκπαίδευσης ήδη από τον πυρήνα του σχολείου.

Μάλιστα, ο προτεινόμενος σχεδιασμός περιλαμβάνει νέες αρμοδιότητες και ρόλους για τους συλλόγους διδασκόντων, τις σχολικές μονάδες ακόμα και τους γονείς – κηδεμόνες στην κατεύθυνση αποκέντρωσης του εκπαιδευτικού συστήματος και τοπικού σχεδιασμού.
Η πρόταση περιγράφει επίσης τον τρόπο αυτοαξιολόγησης των σχολικών μονάδων, καθώς και τις νέες υποστηρικτικές δομές για την εκπαίδευση. Αυτές οι οργανωτικές αλλαγές θα είναι το κεντρικό θέμα της αυριανής ημερίδας στο Μαρούσι με την παρουσία και εκπροσώπων των εκπαιδευτικών και των στελεχών της εκπαίδευσης.

«Αυτονομία»

Με την πρόταση του υπουργείου Παιδείας προάγονται και ενισχύονται η παιδαγωγική αυτονομία της σχολικής μονάδας, οι αρμοδιότητες του συλλόγου διδασκόντων και του διευθυντή του σχολείου και ο Περιφερειακός Εκπαιδευτικός Σχεδιασμός, με τη δημιουργία των Περιφερειακών Κέντρων Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού (ΠΕΚΕΣ). Αίσθηση, ωστόσο, προκάλεσε η φράση ότι «Οι εκπαιδευτικοί της τάξης δεν αξιολογούνται». Σε αυτήν συνοψίζεται το ξήλωμα του νόμου όπως τον είχαν δρομολογήσει το 2013 οι Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος και Κυριάκος Μητσοτάκης ως υπουργοί Παιδείας και Διοικητικής Μεταρρύθμισης. Το επίμαχο Προεδρικό Διάταγμα 152 βέβαια ουδέποτε εφαρμόστηκε πλήρως στους εκπαιδευτικούς της τάξης. Ως σήμερα μόνο οι διευθυντές σχολείων είχαν αξιολογηθεί, με αξιολογητές τους διευθυντές εκπαίδευσης.

Ο νόμος της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών είχε επικριθεί έντονα από τους δασκάλους και τους καθηγητές, διότι δεν είχε εισαγάγει αξιολόγηση με συγκεκριμένους, αυστηρούς όρους και προϋποθέσεις και όχι απλά με αρνητικές ποσοστώσεις, όπως καταγγελλόταν από τις ομοσπονδίες των εκπαιδευτικών.
Τώρα το υπουργείο Παιδείας προτείνει «την ακύρωση του θεσμικού πλαισίου της ατομικής αξιολόγησης των εκπαιδευτικών και της εξωτερικής αξιολόγησης των σχολείων (Π.Δ. 152) που οδηγεί στην κατηγοριοποίησή τους».

Βέβαια, αυτό δεν σημαίνει ότι ακυρώνεται η αξιολόγηση για τα στελέχη της εκπαίδευσης, για τα οποία προβλέπεται ότι «πρέπει να είναι αμφίδρομη λαμβάνοντας υπόψη την κρίση των υφισταμένων και των προϊσταμένων και να αποτιμά το έργο των στελεχών σε επίπεδο σχεδιασμού και υλοποίησης βελτιωτικών παρεμβάσεων με στόχο την ενίσχυση του έργου των εκπαιδευτικών και της ανθεκτικότητας της σχολικής μονάδας, με σεβασμό και συμμετοχή όλων των παραγόντων».

Φωνή λαού στο Μαρούσι κατά των αλλαγών στα Θρησκευτικά

Ειρηνική πορεία διαμαρτυρίας ενάντια στις αλλαγές στα βιβλία των Θρησκευτικών που διδάσκονται στα σχολεία φέτος μέσα από τους περιβόητους φακέλους μαθήματος πραγματοποιήθηκε χθες το απόγευμα, με τη συμμετοχή εκατοντάδων ανθρώπων, που ανταποκρίθηκαν θετικά στο κάλεσμα της Πανελλήνιας Ενωσης Θεολόγων (ΠΕΘ). Η πορεία ξεκίνησε από το δημαρχείο του Αμαρουσίου και κατέληξε στο υπουργείο Παιδείας, Ερευνας και Θρησκευμάτων.

Βασικό αίτημα των συγκεντρωμένων και του κόσμου των δασκάλων θεολόγων είναι να αποσυρθούν οι φάκελοι των Θρησκευτικών και να επανέλθουν τα παλιά βιβλία και προγράμματα σπουδών. Στην πορεία συμμετείχαν μέλη της ΠΕΘ, καθώς και εκπρόσωποι θεολογικών και θρησκευτικών οργανώσεων. Επίσης, το «παρών» έδωσαν γονείς, παιδιά, εκπαιδευτικοί και μέλη της Εκκλησίας, κρατώντας πανό και φωνάζοντας συνθήματα. Ενα από τα πανό που ανάρτησαν οι συγκεντρωμένοι ανέφερε ότι η χριστιανική θρησκεία είναι συνταγματική υποχρέωση της Πολιτείας και ζήτησαν να αποσυρθούν τα νέα βιβλία Θρησκευτικών. Η συγκέντρωση διεξήχθη ειρηνικά, ενώ προηγήθηκαν ομιλίες κληρικών.

«Είναι η ώρα να διαδηλώσουμε με όλη τη δύναμη της ψυχής μας ότι αντιστεκόμαστε στα νεοταξικά σχέδια των χριστιανομάχων πνευματικών ηγητόρων της Ελλάδας εναντίον τόσο της εθνικής και ιστορικής όσο και της ορθόδοξης κληρονομιάς και ταυτότητας του λαού μας» είχε αναφέρει σε ανακοίνωσή της η Πανελλήνια Ενωση Θεολόγων, καλώντας στην κινητοποίηση, προσθέτοντας:
«Είναι η ώρα να συνειδητοποιηθεί επιτέλους από όλους ότι το θέμα του χαρακτήρα και του περιεχομένου του μαθήματος των Θρησκευτικών είναι υπόθεση μείζονος και κομβικής σημασίας για την πορεία του νέου ελληνισμού και όχι θέμα στενού συντεχνιακού ενδιαφέροντος, όπως κάποιοι παραπλανητικά ισχυρίζονται».

{{-PCOUNT-}}12{{-PCOUNT-}}

Η εφημερίδα δημοκρατία δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

spot_img

Κορυφαίες Ειδήσεις

Προτεινόμενα