Στήνεται μεγάλο «πάρτι» με τα διόδια!

Το πανάκριβο δορυφορικό σύστημα για χρέωση ανά χλμ. και τα σκληρά παζάρια με τράπεζες και εργολάβουςΡεπορτάζ
Φώτης Κόλλιας

Nα αναστήσουν το αλήστου μνήμης Ταμείο Εθνικής Οδοποιίας (ΤΕΟ), που έκλεισε εν μέσω πορισμάτων για απίστευτες ατασθαλίες, επιχειρούν στο υπουργείο Υποδομών.

Ταυτόχρονα, υπάρχει πλήρης σύγχυση για το νέο μοντέλο και το νέο τεχνολογικό σύστημα που θα διαχειρίζεται τα διόδια στο εθνικό δίκτυο. Την ίδια στιγμή, από πρόσφατη απόφαση του υπουργού Υποδομών Χρήστου Σπίρτζη προκύπτει ότι ο διαγωνισμός για το δορυφορικό σύστημα, ώστε να χρεώνονται οι οδηγοί ανάλογα με την απόσταση που διανύουν στο εθνικό δίκτυο, βγαίνει στον αέρα με προϋπολογισμό άνω των 400.000.000 ευρώ!

Σύμφωνα με το κείμενο που εστάλη στην επίσημη εφημερίδα της Ε.Ε., ο διαγωνισμός θα προκηρυχθεί στις 20 Φεβρουαρίου και θα διεξαχθεί σε δύο στάδια. Κατά την πρώτη φάση, θα επιλεγούν πέντε υποψήφιοι, οι οποίοι θα κληθούν να καταθέσουν τελικές προσφορές.

Οσοι παρακολουθούν την προσπάθεια του υπουργείου υποστηρίζουν ότι δεν υπάρχει περίπτωση να λειτουργήσει το νέο σύστημα έως τα τέλη του έτους, όπως έχει δεσμευθεί ο κ. Σπίρτζης. Προσθέτουν ότι, ακόμα κι αν δεν υπάρξει καμία ένσταση στον διαγωνισμό, η διαδικασία αξιολόγησης, έγκρισης της σύμβασης κ.λπ. θα χρειαστεί σχεδόν έναν χρόνο.

Οι ίδιοι επισημαίνουν ότι οι συνεχείς δηλώσεις του υπουργού Υποδομών για το νέο δορυφορικό σύστημα, που αποδεικνύεται πανάκριβο, κρύβουν την αμηχανία του κ. Σπίρτζη, ο οποίος την ίδια στιγμή υπογράφει τις υπουργικές αποφάσεις για την κατασκευή πλευρικών σταθμών διοδίων σε Αγιο Στέφανο και Βαρυμπόμπη! Στην ουσία, όπως εξηγούν, ο Χρήστος Σπίρτζης υπογράφει για τους νέους σταθμούς, αλλά την ίδια στιγμή ζητά να μην κατασκευαστούν, επειδή «σύντομα» θα υπάρχει ένα νέο δορυφορικό -αναλογικό- σύστημα.

Η γειτονική Βουλγαρία, πάντως, προχώρησε πρόσφατα σε διαγωνισμό για ηλεκτρονικό σύστημα διοδίων που καλύπτει ολόκληρο το εθνικό (και τμήμα του επαρχιακού) δίκτυο, με κόστος περί τα 85.000.000 ευρώ. Μάλιστα, ο διαγωνισμός έχει «παγώσει» εξαιτίας ενστάσεων από άλλους διεκδικητές κατά της αυστριακής Kapsch Group, που επικράτησε.

Στην κατασκευαστική αγορά θεωρούν ότι το τετραπλάσιο κόστος του ελληνικού συστήματος για τα διόδια συνδέεται με την πυκνότητα των ειδικών γεφυρών που θα εγκατασταθούν στο εθνικό δίκτυο και θα καταγράφουν τις πινακίδες των αυτοκινήτων, ώστε να χρεώνονται ανάλογα για τα διόδια.

Προς το παρόν, όμως, εκκρεμούν οι συζητήσεις με τις τράπεζες και τους ομίλους που διαχειρίζονται τους οδικούς άξονες για τις λεπτομέρειες του οργανισμού ο οποίος θα εισπράττει τα διόδια, για τον τρόπο που θα αποδίδονται στους παραχωρησιούχους και στις τράπεζες κ.ά.

{{-PCOUNT-}}12{{-PCOUNT-}}

Η εφημερίδα δημοκρατία δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

spot_img

Κορυφαίες Ειδήσεις

Προτεινόμενα