Συμφωνία Attica Bank – ΑΚΤΩΡ για τις εργολαβίες Καλογρίτσα

Η ΑΚΤΩΡ θα υποκαταστήσει τον όμιλο Καλογρίτσα σε τέσσερις σημαντικές εργολαβίες που βρίσκονται σε εκτέλεση, ενώ αναζητείται φόρμουλα και για την αντικατάστασή του στις προς υπογραφή τέσσερις συμβάσεις του οδικού άξονα Πάτρα – Πύργος (συνολικού προϋπολογισμού περί τα 250.000.000 ευρώ).Η συμφωνία, η οποία, σύμφωνα με πληροφορίες, υπήρξε μεταξύ της Attica Bank, του ομίλου Καλογρίτσα και του ομίλου ΕΛΛΑΚΤΩΡ, ακολουθεί το μοντέλο της ΑΕΓΕΚ στο μετρό Θεσσαλονίκης. Προκειμένου η τράπεζα να μη ζημιωθεί εκατομμύρια από τις εγγυητικές επιστολές που έχει εκδώσει για τον όμιλο Καλογρίτσα (Τοξότης) αν κηρυχθεί έκπτωτος από τα έργα, η διοίκηση του τελευταίου συμφώνησε να αναλάβει τις εργολαβίες η ΑΚΤΩΡ. Η ΑΚΤΩΡ, προ περίπου τριών ετών, είχε βγάλει από τη δύσκολη θέση και τις τράπεζες στην περίπτωση της ΑΕΓΕΚ, αναλαμβάνοντας την εκτέλεση των εργασιών στο μετρό Θεσσαλονίκης. 

Στις συμβάσεις που αναλαμβάνει η ΑΚΤΩΡ περιλαμβάνεται η κατασκευή του οδικού άξονα Καλλονής – Σιγρίου στη Λέσβο (το είχε αναλάβει η κοινοπραξία Αναστηλωτική – Τοξότης – Ελληνική Υδροκατασκευή και θα έπρεπε να ολοκληρωθεί από το 2015!), προϋπολογισμού 35.000.000 ευρώ, για τον οποίο προ διετίας είχε υπογραφεί συμπληρωματική σύμβαση 13.000.000 ευρώ. Περιλαμβάνεται επίσης ένα άλλο έργο «σίριαλ», η τηλεθέρμανση της Φλώρινας, προϋπολογισμού 41.300.000 ευρώ, που επίσης έπρεπε να ολοκληρωθεί εδώ και χρόνια. Στο πακέτο που αναλαμβάνει η ΑΚΤΩΡ περιλαμβάνονται και τα έργα αποχέτευσης του Διονύσου, προϋπολογισμού περί τα 16.000.000 ευρώ, τα οποία είχε αναλάβει το 2014 η Τοξότης με έκπτωση 48,8%. Το τέταρτο έργο βρίσκεται στην περιοχή του Πειραιά.

Ο όμιλος Καλογρίτσα, μέσω των θυγατρικών Τοξότης και Ομάδα Κατασκευών, είχε μειοδοτήσει στους διαγωνισμούς για τα τέσσερα πρώτα τμήματα του άξονα Πάτρα – Πύργος, συνολικού προϋπολογισμού σχεδόν 250.000.000 ευρώ, με πολύ υψηλές εκπτώσεις. Η κοινοπραξία Τοξότης – Ομάδα Κατασκευών είχε προσφέρει έκπτωση 53,05% για το πρώτο τμήμα (Πύργος – Δουναίικα), 55,32% για το δεύτερο (Δουναίικα – Αμαλιάδα), 57,45% για το τρίτο (Αμαλιάδα – Κυλλήνη) και 50,39% για το τέταρτο (Κυλλήνη – Βάρδα). Για τα επόμενα τμήματα είχαν μειοδοτήσει άλλες εταιρίες, επίσης με μεγάλες εκπτώσεις: Για το τμήμα Βάρδα – Σαγαίικα, η κοινοπραξία Ξανθάκης – Ιντερκάτ με έκπτωση 49,90%, για το τμήμα Σαγαίικα – Κάτω Αχαγιά, η GD Infrastrutture (53,40%) και για το Κάτω Αχαγιά – ΒΙΠΕ Πάτρας, η Ιντερκάτ με έκπτωση 50,99%. Προ ημερών, προσωρινός μειοδότης στην τελευταία (όγδοη) εργολαβία που αφορά το τμήμα Μιντιλόγλι – ΒΙΠΕ Πάτρας είχε ανακηρυχθεί πάλι η GD Infrastrutture (που συνεργάζεται με τη Μηχανική), με έκπτωση 52,4%.

Φ. Κόλλιας

{{-PCOUNT-}}8{{-PCOUNT-}}

Η εφημερίδα δημοκρατία δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

spot_img

Κορυφαίες Ειδήσεις

Προτεινόμενα