ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Μόνο για δοκιμές ήρθε το «Ασημένιο Βέλος»!

Η ανακοίνωση της εταιρίας διευκρινίζει ότι «δεν θα παρέμενε ούτως ή άλλως», βάζοντας τέλος στη φημολογία περί αδυναμίας κίνησής του

Το «Ασημένιο Βέλος» ήταν εξαρχής προγραμματισμένο να έρθει προσωρινά, και μόνο για δοκιμές, στο πλαίσιο της ΔΕΘ. Αυτό επισημαίνει σε ανακοίνωσή της η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, με αφορμή τη φημολογία που αναπτύχθηκε τις τελευταίες ημέρες ότι το υπερσύγχρονο τρένο επέστρεψε στην Ιταλία επειδή δεν μπορούσε να κινηθεί στο ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο. Η εταιρία ξεκαθαρίζει ότι οποιοδήποτε τρένο με τα χαρακτηριστικά του «Ασημένιου Βέλους» δεν θα μπορούσε να κυκλοφορήσει σε μη ηλεκτροδοτούμενη σε όλο το μήκος της γραμμή, όπως είναι επί του παρόντος αυτή μεταξύ Αθήνας και Θεσσαλονίκης.

Σύμφωνα με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ήταν προγραμματισμένο από την πρώτη στιγμή να επιστρέψει το τρένο στην Ιταλία, καθώς δεν έχουν ακόμη ολοκληρωθεί η ηλεκτροκίνηση και τα υπόλοιπα έργα του δικτύου, που θα επέτρεπαν σήμερα τη δρομολόγησή του. Το τρένο ήρθε για δοκιμαστικά δρομολόγια, προκειμένου να επιταχυνθεί η ένταξη των τρένων αυτού του τύπου στον στόλο μας. Επισημαίνει δε ότι για να εισαχθεί νέος τύπος τροχαίου υλικού σε ένα δίκτυο χρειάζονται χρόνος για τις δοκιμές, προσαρμογές κ.λπ., ενώ η κυκλοφορία του στο τμήμα του δικτύου όπου επετράπη στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ να εκτελέσει τις δοκιμές αποδεικνύει ότι, μόλις ολοκληρωθεί το δίκτυο, θα είναι κατάλληλο.

Θα τροποποιηθεί

Απαντώντας στις επικρίσεις ότι στην Ελλάδα δεν θα έρθει ο τύπος τρένου που παρουσιάστηκε στη ΔΕΘ, η εταιρία αναφέρει ότι το τρένο που θα δρομολογηθεί είναι το «Ασημένιο Βέλος», προσαρμοσμένο στις προδιαγραφές της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Τα τρένα αυτού του τύπου εκτελούν καθημερινά 48 δρομολόγια στην Ιταλία, με αφετηρία τη Ρώμη προς Βορρά (Βενετία, Βερόνα, Ούντινε, Τεργέστη, Μπολτζάνο, Γένοβα) και προς Νότο (Καλαβρία, Λέτσε, Nάπολη).

Οσον αφορά το επιχείρημα ότι το μήκος της αμαξοστοιχίας «δεν χωράει» σε πολλές από τις πλατφόρμες, ούτε στο αμαξοστάσιο, με αποτέλεσμα να προκαλούνται δυσλειτουργίες όσον αφορά τη συντήρησή του, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ σημειώνει ότι το μήκος του «Ασημένιου Βέλους» μπορεί να τροποποιηθεί και θα τροποποιηθεί, ώστε να μην υπάρχει θέμα με τις υπάρχουσες αποβάθρες των σταθμών.