Νέα έρευνα ανέδειξε τα πιο υγιή λαχανικά

Το μπρόκολο ανήκει στην οικογένεια των σταυροβόλων ή σταυροειδών λαχανικών, η οποία περιλαμβάνει το καλαμπόκι, το κουνουπίδι, τα λαχανάκια Βρυξελλών, το λάχανο, τις λαχανίδες, το γουλί και τα γογγύλια.

Αυτές οι τροφές προσφέρουν μεγάλες ποσότητες  θρεπτικών συστατικών για λίγες θερμίδες.

Εάν προσπαθείτε να φάτε πιο υγιεινά, λαχανικά όπως το μπρόκολο θα πρέπει να βρίσκονται στην κορυφή της λίστας σας και μπορείτε να το βρείτε φρέσκο ή κατεψυγμένο στα περισσότερα σουπερμάρκετ όπως ΑΒ Βασιλόπουλος, Lidl, Σκλαβενίτης κ.α.

Εάν εσείς ή τα παιδιά σας δεν είστε μεγάλοι οπαδοί του μπρόκολου, φροντίστε να διαβάσετε πώς να το ενσωματώσετε στη διατροφή σας.

Πιθανά οφέλη για την υγεία από την κατανάλωση μπρόκολου

Η κατανάλωση φρούτων και λαχανικών κάθε είδους συνδέεται εδώ και χρόνια με μειωμένο κίνδυνο πολλών ασθενειών  που συνδέονται με τον τρόπο ζωής.

Πολλές μελέτες έχουν δείξει ότι η αυξανόμενη κατανάλωση φυτικών τροφών όπως το μπρόκολο μειώνει τον κίνδυνο παχυσαρκίας, διαβήτη, και καρδιακών παθήσεων.

Μπορεί επίσης να προάγει μια υγιή επιδερμίδα, αυξημένη ενέργεια και συνολικό χαμηλότερο βάρος.

Κατά του καρκίνου

Η κατανάλωση μεγάλης ποσότητας σταυροβόλων λαχανικών έχει συσχετιστεί με χαμηλότερο κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου.  Ιδιαίτερα του καρκίνου του πνεύμονα και του παχέος εντέρου. Μελέτες έχουν δείξει ότι η σουλφαραφάνη, η θειούχα ένωση που δίνει στα σταυροβόλα λαχανικά τη πικράδα τους, είναι επίσης αυτό που τους δίνει την δύναμή τους για την καταπολέμηση του καρκίνου.

Νέες έρευνες από το MNT Knowledge Center ανακάλυψαν ότι η σουλφοραφάνη μπορεί να αναστείλει το ένζυμο αποακετυλάση ιστόνης (HDAC), που είναι γνωστό ότι εμπλέκεται στην πρόοδο των καρκινικών κυττάρων. Η δυνατότητα αναστολής των ενζύμων HDAC θα μπορούσε να καταστήσει τα τρόφιμα που περιέχουν σουλφοραφάνη δυνητικά ισχυρό μέρος της θεραπείας του καρκίνου στο μέλλον. Το Sulforaphane τώρα μελετάται για την ικανότητά του να καθυστερεί ή να επιβραδύνει τον καρκίνο με πολλά υποσχόμενα αποτελέσματα σε καρκίνους του μελανώματος, του οισοφάγου, του προστάτη και του παγκρέατος.

Μια άλλη σημαντική βιταμίνη που περιέχει το μπρόκολο, το φυλλικό οξύ, έχει βρεθεί ότι μειώνει τον κίνδυνο καρκίνου του μαστού στις γυναίκες. Η επαρκής πρόσληψη φυλλικού οξέος (σε τρόφιμα) έχει επίσης δείξει υποσχόμενα δείγματα στην προστασία κατά του καρκίνου του παχέος εντέρου, του στομάχου, του παγκρέατος και του τραχήλου της μήτρας. Αν και ο μηχανισμός πίσω από την προστασία δεν είναι κατανοητός, οι ερευνητές πιστεύουν ότι μπορεί να έχει κάτι να κάνει με το ρόλο του φυλλικού οξέος στην παραγωγή DNA και RNA και την πρόληψη των μεταλλάξεων.

Γι’αυτό μην το σκέφτεστε άλλο, μπορείτε να συνοδεύετε πάντα το φαγητό σας με σαλάτα και γενικά να φροντίζετε να εμπεριέχονται τα λαχανικά στην καθημερινή σας διατροφή.