Η Ρωσία μελετά «εισβολή» στο Φανάρι

Η Μόσχα ετοιμάζει εγκύκλιο μετά την ακοινωνησία που επιβλήθηκε από το Οικουμενικό Πατριαρχείο!Από τον
Αντώνη Τριανταφύλλου

Τα πρώτα αποτελέσματα της αυτοαπομόνωσης που επέλεξε η Μόσχα, αποφασίζοντας πλήρη ακοινωνησία με το Οικουμενικό Πατριαρχείο, θα φανούν στις 25 του ερχόμενου Νοεμβρίου, όταν ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος, ύστερα από πρόσκληση του Πατριάρχη Ρουμανίας Δανιήλ, θα εγκαινιάσει τον νέο Καθεδρικό Ναό του Σωτήρος στο Βουκουρέστι.

Στα εγκαίνια έχουν προσκληθεί οι ορθόδοξοι προκαθήμενοι. Με βάση την απόφαση του Πατριαρχείου Μόσχας, ούτε ο Κύριλλος ούτε κληρικοί από τη Ρωσία θα μπορέσουν να παραστούν, αν συνεχίσουν να είναι σε ακοινωνησία με την Κωνσταντινούπολη.

Αίσθηση προκαλούν δηλώσεις του πρωθιερέα Ιγκόρ Γιακιμτσιούκ στο Interfax, όπου παραδέχεται ότι η Μόσχα μελετά εισπήδηση στο Οικουμενικό Πατριαρχείο. Σύμφωνα με τον Γιακιμτσιούκ, ετοιμάζεται εγκύκλιος με οδηγίες για το ρωσικό ποίμνιο που ζει ή ταξιδεύει σε εδάφη του Οικουμενικού Πατριαρχείου και μελετάται σύσταση στους Ρώσους, σε κανονικό έδαφος του Φαναριού, να αναζητούν Ρώσους κληρικούς, κάτι που συνιστά κανονικό παράπτωμα.

Για την Ελλάδα, η απόφαση του Πατριαρχείου Μόσχας σημαίνει ότι επίσκοποι και κληρικοί από τη Ρωσία δεν μπορούν να επισκεφθούν τη μισή χώρα, τις περιοχές των Νέων Χωρών, την Κρήτη, τα νησιά του ανατολικού Αιγαίου, τα Δωδεκάνησα, την Πάτμο και το Αγιον Ορος. Η λεγόμενη «Παλαιά Ελλάδα» εξαιρείται από την απόφαση αυτή.
Τι κρύβεται, λοιπόν, πίσω από τις λεκτικές κορόνες και τις προειδοποιήσεις των στελεχών του Πατριαρχείου Μόσχας περί «σχίσματος» στην Ορθοδοξία, λόγω κήρυξης της Ουκρανίας από το Οικουμενικό Πατριαρχείο ως αυτοκέφαλης;

Η απάντηση είναι η εξής: Απολύτως τίποτα. Η Μόσχα καλλιεργεί κλίμα και ενσπείρει την άποψη ότι οι κινήσεις του Φαναριού, που εκπορεύονται από το Δίκαιο της Εκκλησίας, συνιστούν σχισματική ενέργεια λόγω εισπήδησης σε ξένο εκκλησιαστικό κλίμα.

Με βάση τους Ιερούς Κανόνες και όχι τη στρεβλή αντίληψη της Μόσχας, η θέση αυτή είναι λανθασμένη. Η Εκκλησία της Ρωσίας διέκοψε μονομερώς την κοινωνία της με το Οικουμενικό Πατριαρχείο. Η κίνηση είναι μονομερής και δεν παράγει κανένα έννομο αποτέλεσμα για τις υπόλοιπες 13 Ορθόδοξες Εκκλησίες, που συνεχίζουν να είναι σε κοινωνία με το Οικουμενικό Πατριαρχείο.

Εξάλλου, η αντιπαράθεση Φαναριού – Μόσχας για την Ουκρανία είναι ένα διμερές, διοικητικής φύσης ζήτημα και όχι δογματικού υποβάθρου, που θα συνιστούσε σχίσμα.

Συνεπώς, η Μόσχα πρέπει να αποφανθεί αν επιθυμεί να είναι μέρος της Ορθόδοξης Εκκλησίας, διότι, σε περίπτωση που θελήσει να απομακρυνθεί από την ορθόδοξη οικογένεια, αυτό θα έχει γίνει με δική της υπαιτιότητα.

{{-PCOUNT-}}12{{-PCOUNT-}}

Η εφημερίδα δημοκρατία δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

spot_img

Κορυφαίες Ειδήσεις

Προτεινόμενα