Παιδική όπερα στη Λυρική

Η σκηνοθέτις Αποστολία Παπαδαμάκη μιλά για την «Πριγκίπισσα και το μπιζέλι», που παρουσιάζεται πρώτη φορά στη χώραΣυνέντευξη στη 
Γιώτα Βαζούρα

Μια φορά κι έναν καιρό ήταν ένας πρίγκιπας που ήθελε να παντρευτεί μια αληθινή πριγκίπισσα. Οσο όμως κι αν έψαχνε, δεν μπορούσε να βρει την ιδανική». Ετσι αρχίζει η παιδική όπερα «Η πριγκίπισσα και το μπιζέλι» του Αυστριακού Ερνστ Τοχ, η οποία παρουσιάζεται στην Ελλάδα πρώτη φορά. Με αφορμή την όπερα που ανεβαίνει την περίοδο αυτή στη Λυρική, η σκηνοθέτις και χορογράφος της παράστασης Αποστολία Παπαδαμάκη μιλά στη «δημοκρατία» για τα υψηλά νοήματα του έργου.

«H όπερα αυτή είναι από τις λίγες όπερες του 20ού αιώνα που είναι γραμμένη για παιδιά» εξηγεί στη «δημοκρατία» η κυρία Παπαδαμάκη. «Είναι μια όπερα που είναι βασισμένη στο ομώνυμο παραμύθι του Χανς Κρίστιαν Αντερσεν, ένα έργο με πολλά κρυμμένα νοήματα, γεμάτο σουρεαλισμό. Ουσιαστικά μιλά για το δικαίωμα επιλογής συντρόφου όχι από ανάγκη ή από υποχρέωση, αλλά από συναίσθημα.

Ακόμη και στη σημερινή κοινωνία θεωρούμε ότι είναι κεκτημένο δικαίωμα του ανθρώπου να επιλέγει τον σύντροφό του, δεν είναι όμως ακριβώς έτσι, διότι τα παιδιά από πολύ μικρά καλούνται να κάνουν επιλογές στη ζωή τους σε σχέση με την καριέρα τους και τον σύντροφό τους. Η κοινωνία υποσυνείδητα καλλιεργεί την πεποίθηση ότι είμαστε ελεύθεροι, στην πραγματικότητα πιστεύω πως δεν είμαστε.

Πρόκειται για ένα κομμάτι του συναισθηματικού μας κόσμου το οποίο δεν έχει καλλιεργηθεί αρκετά» τονίζει η σκηνοθέτις. «Μελετώντας το έργο, διαπίστωσα πως ο συνθέτης Ερνστ Τοχ έχει γράψει τη μουσική με στόχο να αναδείξει τα συναισθήματα των πρωταγωνιστών του.

Για παράδειγμα, η χαρά ανεβαίνει σε τονικότητα και η θλίψη κατεβαίνει. Ακόμη μια φορά συνειδητοποίησα πως η μουσική έχει έναν άμεσο τρόπο για να επηρεάσει τον συναισθηματικό μας κόσμο» εξηγεί η κυρία Παπαδαμάκη, τονίζοντας πως στο έργο δεν υπάρχει κανένας ρεαλισμός. Μάλιστα, το γεγονός ότι δεν υπάρχει κάποια σαφής χρονική τοποθέτησή του σημαίνει πως θα μπορούσε κάλλιστα να αφορά το παρόν, το παρελθόν και -γιατί όχι;- το μέλλον!

Ακόμη ένα χαρακτηριστικό της παράστασης είναι πως όλα τα αριστουργηματικά και παραμυθένια κοστούμια είναι… δίδυμα! Δηλαδή, οι 14 χορευτές (επτά άνδρες και επτά γυναίκες) φορούν τα ίδια κοστούμια ανά ζευγάρια. Το ίδιο ισχύει και για τους ερμηνευτές.

«Ακόμη και τα κοστούμια περνούν αυτό το μήνυμα, πως κανείς δεν είναι μονάχος του σε αυτόν τον κόσμο, αλλά πως μπορεί να βρει το άλλο του μισό» συνεχίζει η σκηνοθέτις και χορογράφος, τονίζοντας πως όλο το σκηνογραφικό σύμπαν είναι εμπνευσμένο από τα εικονογραφημένα παραμύθια και την εικονική πραγματικότητα.
Οσο για την κινησιολογία της παράστασης, και αυτή χρήζει ειδικής μνείας, μια και όλη είναι χορογραφημένη, τόσο για τους χορευτές όσο και για τους ερμηνευτές. Αξίζει να σημειωθεί πως η παράσταση γίνεται με την υποστήριξη του Ιδρύματος «Σταύρος Νιάρχος».

• Info: Η όπερα «Η πριγκίπισσα και το μπιζέλι» φιλοξενείται στην Αίθουσα «Σταύρος Νιάρχος» της Εθνικής Λυρικής Σκηνής. Οι παραστάσεις θα διαρκέσουν έως τις 19 Δεκεμβρίου.

{{-PCOUNT-}}12{{-PCOUNT-}}

Η εφημερίδα δημοκρατία δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

spot_img

Κορυφαίες Ειδήσεις

Προτεινόμενα