Κόλαφος για τη Δούρου! Εστησε φωτογραφικό διαγωνισμό που κρίθηκε παράνομος

Κρίθηκε παράνομος ο όρος για το πού πρέπει να βρίσκεται η έδρα του εργολάβου-αναδόχου του έργουΦωτογραφικός κρίθηκε και από το 5ο Κλιμάκιο της ανεξάρτητης Αρχής Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών (ΑΕΠΠ) ο όρος που περιλαμβανόταν σε διαγωνισμό της Περιφέρειας Αττικής για τη συντήρηση του οδικού δικτύου υπό τον τίτλο «Βελτίωση και περιοδική συντήρηση υποδομών στο πρωτεύον αστικό οδικό δίκτυο της Περιφέρειας Αττικής», προϋπολογισμού 15.000.000 ευρώ.

Σύμφωνα με τον συγκεκριμένο όρο, το συγκρότημα παραγωγής ασφαλτοσκυροδέματος (δηλαδή η έδρα του εργολάβου-αναδόχου που θα αναλάμβανε το έργο) έπρεπε να βρίσκεται σε απόσταση μικρότερη των 40 χιλιομέτρων σε ευθεία γραμμή από την πλατεία Συντάγματος! Με τη δημοσιοποίηση της προκήρυξης είχαν αντιδράσει οι εργοληπτικές οργανώσεις, ενώ υπήρξαν επιστολές προς κυβερνητικά στελέχη αλλά και παρεμβάσεις της αντιπολίτευσης.

Τελικά η ΑΕΕΠ έκρινε ότι ο συγκεκριμένος όρος είναι παράνομος, καθώς, σύμφωνα με το σκεπτικό της Αρχής, «η συγκεκριμενοποίηση της χιλιομετρικής απόστασης δεν προέκυψε από καμία τεχνική αναγκαιότητα του υπό προκήρυξη έργου, προδήλως δε παρίσταται μη αναλογικός και κείμενος σαφώς εκτός των ορίων της διακριτικής ευχέρειας της αναθέτουσας Αρχής να ορίζει κριτήρια επιλογής υπαγορευόμενα από την αρχή της ίσης μεταχείρισης».

Τον φωτογραφικό όρο του συγκεκριμένου διαγωνισμού, που είναι το μεγαλύτερο έργο συντήρησης οδοποιίας που έχει δημοπρατήσει στην πενταετή θητεία της η διοίκηση της Ρένας Δούρου (φωτό) και προάγγελος διαγωνισμών συνολικού ύψους 88.000.000 ευρώ, είχε καταδείξει πρώτη η Παράταξη Αττική, ζητώντας την απόσυρση της διακήρυξης και την παραίτηση του αρμόδιου αντιπεριφερειάρχη επί των Οικονομικών. Ο Χ. Καραμάνος είχε δηλώσει ότι με «τον ίδιο τρόπο» (σ.σ.: την ίδια φωτογραφική διάταξη;) θα δημοπρατηθούν πέντε διαγωνισμοί συνολικού ύψους 88.000.000 ευρώ» όπως προαναφέρθηκε.

Υπενθυμίζεται ότι ο Σύνδεσμος Ανώνυμων Τεχνικών Εταιρειών (ΣΑΤΕ) ζήτησε από το ΤΕΕ την παραπομπή στο Πειθαρχικό Συμβούλιο όσων μηχανικών είχαν εισηγηθεί τη συγκεκριμένη διάταξη. Στη σχετική επιστολή η διοίκηση του ΣΑΤΕ υποστήριζε, αστειευόμενη, ότι «πάρα πολλές πόλεις και περιοχές της χώρας δεν διαθέτουν ασφαλτικό συγκρότημα ούτε στα 70 ή 100 χιλιόμετρα. Αυτές θα μείνουν χωρίς ασφαλτοστρωμένους δρόμους;». Πρόσθετε πως «οι ασφαλτοστρώσεις σε πολλές περιοχές της χώρας γίνονται με υλικό που μεταφέρεται από πολύ μεγαλύτερες αποστάσεις, ενώ στα νησιά πολλές φορές μεταφέρεται ασφαλτικό υλικό με ferry boat».

Ο βουλευτής και υπεύθυνος Υποδομών του Κινήματος Αλλαγής Γιάννης Μανιάτης υποστηρίζει σε ανακοίνωσή του ότι για το συγκεκριμένο θέμα «ο μεν Χρ. Σπίρτζης νίπτει τας χείρας του, λέγοντας ότι “το θιγόμενο θέμα δεν εμπίπτει στην αρμοδιότητα του υπουργείου μας” (ως να μην αφορά τον υπουργό Δημοσίων Εργων η καταγγελία ότι μια δημόσια Αρχή καταστρατηγεί τη βασική αρχή διαφάνειας σε διαγωνισμούς ύψους 88.000.000 €). Ο δε Α. Χαρίτσης (σ.σ.: ο υπουργός Εσωτερικών) στέλνει την μπάλα στην εξέδρα, αναφέροντας ότι “έχει ζητήσει στοιχεία από την Περιφέρεια Αττικής”. Από τις 7 Νοεμβρίου ακόμη περιμένει τα στοιχεία, αφού καμία απάντηση δεν έχουμε πάρει στη Βουλή».

{{-PCOUNT-}}12{{-PCOUNT-}}

Η εφημερίδα δημοκρατία δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

spot_img

Κορυφαίες Ειδήσεις

Προτεινόμενα