Επέκταση της Αττικής Οδού σε δύο δόσεις

Οι συζητήσεις για παράταση της σύμβασης παραχώρησης του οδικού άξονα και τα σενάρια για τις νέες εργολαβίεςΑπό τον
Φώτη Κόλλια

Επιμένουν στο υπουργείο Υποδομών στην επέκταση της Αττικής Οδού μέσω δύο διαφορετικών μοντέλων. Ηδη βρίσκονται σε εξέλιξη οι συζητήσεις για τη μονοετή ή διετή παράταση της σύμβασης παραχώρησης του οδικού άξονα, που λήγει στις 5 Οκτωβρίου 2024, με αντάλλαγμα την κατασκευή του έργου επέκτασης του προαστιακού σιδηροδρόμου στο τμήμα Κορωπί – Λαύριο. Το συγκεκριμένο σιδηροδρομικό τμήμα φαίνεται, τουλάχιστον όπως προκύπτει από τις δηλώσεις του υπουργού Υποδομών Χρ. Σπίρτζη, πως θα κατασκευαστεί χωρίς διαγωνισμό, αν επιτευχθεί συμφωνία με τη διοίκηση της Αττικής Οδού.

Παράλληλα, με νέο διαγωνισμό σχεδιάζεται η κατασκευή των υπόλοιπων τμημάτων και συγκεκριμένα «της οδικής και σιδηροδρομικής σύνδεσης με τη Ραφήνα, του οδικού τμήματος που ενώνει τη λεωφόρο Κύμης με την εθνική οδό, όπου βλέπουμε τα προβλήματα που υπάρχουν στην έξοδο για εθνική οδό, και του τμήματος από την Κατεχάκη μέχρι τη Βουλιαγμένη».

Σε κάθε περίπτωση, μέσα στην επόμενη διετία το Ελληνικό Δημόσιο πρέπει να αποφασίσει τι θα πράξει με την Αττική Οδό. Θα περάσει η διαχείριση του οδικού άξονα στο Δημόσιο όταν λήξει η σύμβαση (ακόμα και αν δοθεί μονοετής ή διετής παράταση); Θα προχωρήσει σε νέο διαγωνισμό για την παραχώρηση του οδικού άξονα, ώστε ο διαχειριστής να χρηματοδοτήσει κάποιες από τις επεκτάσεις; Προ εβδομάδων εννέα δήμαρχοι και άλλοι φορείς της ανατολικής Αττικής έστειλαν ανοιχτή επιστολή προς τον πρωθυπουργό Αλ. Τσίπρα, με την οποία ζητούν να προχωρήσει η παράταση της σύμβασης ώστε να γίνουν οι επεκτάσεις προς Λαύριο και Ραφήνα.

Κερδοφόρος

Η Αττική Οδός, στην οποία συμμετέχουν οι όμιλοι ΕΛΛΑΚΤΩΡ και J&P ΑΒΑΞ, που απέκτησαν πρόσφατα και το 10% που κατείχε η Τράπεζα Πειραιώς, είναι ο πλέον κερδοφόρος από τους οδικούς άξονες. Την τελευταία τριετία οι μέτοχοι της Αττικής Οδού έλαβαν μέσω μερισμάτων περί τα 221.000.000 ευρώ.

Το ερώτημα που απασχολεί την αγορά κατασκευών είναι εάν στο υπουργείο Υποδομών «τρέχουν» με την ίδια ταχύτητα τον σχεδιασμό για τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού και τις επεκτάσεις των συμβάσεων παραχώρησης στους υπόλοιπους οδικούς άξονες.

Προκειμένου να κάμψει τις αντιδράσεις, ο υπουργός Υποδομών επανέλαβε και προ ημερών πως παράλληλα με την παράταση της σύμβασης παραχώρησης της Αττικής Οδού εξετάζονται και άλλες παρατάσεις αντίστοιχων συμβάσεων, με στόχο να κατασκευαστούν πρόσθετα έργα ανά την Ελλάδα.

{{-PCOUNT-}}12{{-PCOUNT-}}

Η εφημερίδα δημοκρατία δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

spot_img

Κορυφαίες Ειδήσεις

Προτεινόμενα