Οι Olympians, που άλλαξαν τα πάντα!

To όνομα τα λέει όλα! Γκρουπ ελληνικό, με «ξενικό» ήχο και ελληνικό όνομα γραμμένο στα αγγλικά!Από τον
Δημήτρη Καπράνο

Μπορεί οι Forminx να άνοιξαν τον δρόμο, μπορεί οι Juniors να είχαν τον πιο ροκ ήχο το ’65, μπορεί οι Idols και οι Sounds με την Τάμμυ να έφεραν τον ελληνικό στίχο στο ποπ – ροκ ρεπερτόριο, αλλά εκείνο που έσπασε ρεκόρ πωλήσεων ήταν ένα συγκρότημα από τη Θεσσαλονίκη (μεγάλη μουσικομάνα) με ένα ελληνικότατο όνομα: The Olympians!

To όνομα τα λέει όλα! Γκρουπ ελληνικό, με «ξενικό» ήχο και ελληνικό όνομα γραμμένο στα αγγλικά!

Οταν κυκλοφόρησε από την Ελλαδίσκ το σινγκλάκι με τον «Τρόπο» και με το ορχηστρικό «Συμπόσιο», το άκουσα σχεδόν αδιάφορα. Ελα όμως που η ελληνική ποπ σκηνή αναζητούσε αυτόν ακριβώς τον ήχο! Hammond, ηλεκτρικές κιθάρες, ντραμς, μπάσο, σαξόφωνο και μια νεανική φωνή που τραγουδούσε σέικ στα ελληνικά!

Ο «Τρόπος» είναι ένα απλό δωδεκάμετρο κομμάτι, που έχει όμως κυκλικό ρυθμό και λόγια απλά, όπως είχαν όλα τα ποπ κομμάτια της εποχής. Μόνο που εκείνα είχαν στίχο ξένο! Σε χρόνο ρεκόρ έγινε Νο 1 στο ελληνικό τοπ 100!

Οι Olympians δημιουργήθηκαν τον Σεπτέμβριο του 1965 στη Θεσσαλονίκη: Αλκης Κακαλιάγκος (πιάνο – hammond), πρώην μέλος των επίσης γνωστών στη Θεσσαλονίκη Vips, Πασχάλης Αρβανιτίδης (τραγούδι – μπάσο), Βαγγέλης Κουτσοτόλης (σαξόφωνο), Κούλης Καλογιαννίδης (κιθάρα), Δημήτρης Λαζαρίδης (τύμπανα), μέλη των διαλυθέντων Brahms.
Εκείνο τον καιρό στη Θεσσαλονίκη υπήρχε η Χαβάη, ένα nightclub στη Νέα Κρήνη (σήμερα στη θέση του βρίσκεται το Νοσοκομείο ΙΚΑ), με ιδιοκτήτη τον Τάκη Κανίδη.

Εκεί τους ηχογραφεί ο Γιώργος Κοντόπουλος, ραδιοφωνικός παραγωγός στον αμερικανικό ραδιοφωνικό σταθμό που λειτουργούσε τότε στην Περαία, και μεταδίδει την ηχογράφηση από την εκπομπή του.

Ο σπουδαίος τότε Αλκης Στέας («Ευτυχείτε»), μόνιμος παρουσιαστής του Φεστιβάλ Τραγουδιού Θεσσαλονίκης, ακούει την ηχογράφηση και την αναμεταδίδει από το κρατικό ραδιόφωνο, μαζί με συνέντευξη του συγκροτήματος.
Ακούει την εκπομπή ο Γιάννης Σωκρατίδης, διευθυντής της Ελλαδίσκ στη Θεσσαλονίκη, και τον Δεκέμβριο του 1965, με παραγωγό τον Σπύρο Ράλλη, ηχογραφείται το ιστορικό 45άρι με τον «Τρόπο» και το «Συμπόσιο».

Στις 2 Οκτωβρίου 1966 οι Olympians κατεβαίνουν στην Αθήνα και εμφανίζονται στη «Χρυσή Βραδυά», σε μια μεγάλη συναυλία στο κατάμεστο Παναθηναϊκό Στάδιο (Καλλιμάρμαρο), στην οποία συμμετείχαν δεκάδες σχήματα και μουσικοί.

Στον διαγωνισμό των νεανικών μουσικών συγκροτημάτων οι Θεσσαλονικείς Olympians λαμβάνουν το 78% το ψήφων της αθηναϊκής νεολαίας!
«Αυτό ήταν κάτι που έφτανε τα όρια ενός σκανδάλου. Ενα απρόβλεπτο συγκρότημα από τη Θεσσαλονίκη τσάκιζε τα καλύτερα συγκροτήματα της Αθήνας – και μάλιστα μέσα στην έδρα τους!..» έγραψε ο Μανώλης Νταλούκας στο βιβλίο του «Ελληνικό ροκ» .

Η εξήγηση είναι απλή: Τα ελληνικά ποπ συγκροτήματα έβαζαν στα κομμάτια τους αγγλικό στίχο. Επαιζαν μεν μοντέρνα χορευτική μουσική, αλλά «σνόμπαραν» τον ελληνικό στίχο. Οι Olympians έπαιξαν στο ίδιο ποπ – ροκ ύφος, αλλά με στίχο που τον καταλάβαιναν όλοι!
«Πόσο μ’ αρέσει ο τρόπος που μ’ αγαπάς» αντί «Oh baby! I love the way you love me!»

Και συνεχίζει ο Νταλούκας: «Από τη βραδιά εκείνη όλα τα συγκροτήματα αναθεωρούν τη στάση τους. Ολοι αρχίζουν να γράφουν τραγούδια με ελληνικό στίχο ή διασκευάζουν ξένες επιτυχίες στα ελληνικά…»
Από τον «Τρόπο» και τη «Συγγνώμη» των Οlympians και έπειτα καθιερώνεται στην ελληνική ποπ – ροκ σκηνή ο ελληνικός στίχος! Οι Idols, oι Sοunds, με τον Λεό (Πέτρο) Μήλα και αργότερα τον Τάκη Αντωνιάδη και την Τάμμυ, τραγουδούν ελληνικά ή διασκευάζουν ξένα κομμάτια με ελληνικό στίχο.

Το κομμάτι «Συγνώμη», μια απλή μελωδία σχετικών κλιμάκων του πολύ καλού και διαβασμένου μουσικού Αλκη Κακαλιάγκου, με στίχους γραμμένους από τον Νίκο Ελληναίο, γίνεται, μαζί με το «Εσένα που σε ξέρω τόσο λίγο» του Σταύρου Ζώρα, το must σε όλα τα μαγαζιά!

Ακολουθεί το «Σχολείο», μια διασκευή του «Lonesome traveler» του Trini Lopez, σε στίχο του Πασχάλη Αρβανιτίδη, και οι Olympians μπαίνουν σε όλα τα ελληνικά σπίτια!
Οι Οlympians είναι το μοναδικό ελληνικό μουσικό γκρουπ που τιμήθηκε με χρυσό και πλατινένιο δίσκο για τις 50.000 και 100.000 πωλήσεις LP δίσκου τους.

Ακολουθούν η στρατιωτική θητεία, οι σπουδές, και κάποια από τα ιδρυτικά μέλη σταματούν τη μουσική δραστηριότητα, όπως συνέβαινε με τα περισσότερα νεανικά μουσικά σχήματα.

Από τους Olympians περνούν εν συνεχεία οι Βασίλης Παπαβασιλείου (μπάσο – τραγούδι), Νίκος Παπάζογλου (ο μέγας Νίκος) και Γιάννης Καρατζόγλου (τραγούδι), Παντελής Δεληγιαννίδης (κιθάρα), Γιώργος Ζηκογιάννης (μπάσο), Νίκος Αρχοντής (βιολί – σαξόφωνο), Αντώνης Θεοδωρόπουλος (σαξόφωνο), Πάνος Λεμονίδης (ντραμς), Νέστωρ Δάνας (κιθάρα), Βαγγέλης Κιτσικόπουλος (κιθάρα – τραγούδι) και Ρούλης Πυρίλης (ντραμς).

Το 1972 ο Πασχάλης μετακινείται στην Αθήνα και μεσουρανεί έως σήμερα. Ο Αλκης Κακαλιάγκος παραμένει στη Θεσσαλονίκη, γράφει μουσική και παίζει με διάφορα σχήματα (από χόμπι πλέον). Το 1987 γράφει τη μουσική για την ταινία του Τάκη Κανελλόπουλου «Το ρομαντικό σημείωμα» (συμμετοχή στο 38ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης) και προ καιρού επάνδυσε μουσικά το ντοκιμαντέρ «Ενθύμιον Θεσσαλονίκης», παραγωγή της ΕΡΤ3, στο πρόγραμμα «Ο αιώνας της Θεσσαλονίκης» (Κώστας Μπλιάτκας) για την επέτειο των 100 χρόνων (1912-2012) ελεύθερης Θεσσαλονίκης.

{{-PCOUNT-}}21{{-PCOUNT-}}

Η εφημερίδα δημοκρατία δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

spot_img

Κορυφαίες Ειδήσεις

Προτεινόμενα