Πανικός για μια παράσταση με... αέρα από Βρετανία

Η Αννα Στυλιανάκη, η οποία ενσαρκώνει την Αμέλια, μιλά για την όπερα «Σιμόν Μποκκανέγκρα», που ανεβαίνει στη Λυρική

Από τη
Γιώτα Βαζούρα

Μια παραγωγή ορόσημο για την ιστορία της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, η όπερα του Τζουζέπε Βέρντι «Σιμόν Μποκκανέγκρα», εδώ και μερικές ημέρες φιλοξενείται στην Αίθουσα «Σταύρος Νιάρχος» της ΕΛΣ. Αποτελεί μια μεγάλη συμπαραγωγή της κρατικής μας σκηνής με τη Βασιλική Οπερα του Λονδίνου, σε μια παράσταση τα εισιτήρια της οποίας εξαντλήθηκαν πολύ πριν από την επίσημη πρεμιέρα της.

Με αφορμή το ανέβασμα της εμβληματικής αυτής όπερας, η διακεκριμένη Ελληνίδα λυρική ερμηνεύτρια Αννα Στυλιανάκη, η οποία ενσαρκώνει έναν εκ των πρωταγωνιστικών ρόλων της παραγωγής, της Αμέλια, μιλάει στη «δημοκρατία» για τη συμμετοχή της σε μια παράσταση με... βρετανικό αέρα.

«Η τελευταία φορά που παρουσιάστηκε η εν λόγω όπερα στην Ελλάδα ήταν το 2007» μας λέει η κυρία Στυλιανάκη. «Η συγκεκριμένη παραγωγή, σε σκηνοθεσία Ελάιτζα Μοσίνσκι, είναι βασισμένη στην τέχνη και την αρχιτεκτονική αναγέννησή της και δεν σας κρύβω πως είμαστε πολύ χαρούμενοι που παίρνουμε μέρος σε αυτήν. Πρωτοανέβηκε το 1991 στο Κόβεντ Γκάρντεν και σε αυτή υπάρχει ένα λάιτ μοτίφ, μια και επανέρχονται συνέχεια εικόνες από τη θάλασσα, και αυτό ουσιαστικά σηματοδοτεί μια επαναφορά στη θνητότητα».

Το έργο

Η υπόθεση του έργου εκτυλίσσεται στη Γένοβα του 14ου αιώνα και αφορά την άνοδο στην εξουσία και τη δολοφονία ενός πραγματικού ιστορικού προσώπου, του κουρσάρου Σιμόν Μποκκανέγκρα. «Είναι μια όπερα που δεν έχει μόνο πολιτικό υπόβαθρο» μας λέει η κυρία Στυλιανάκη. «Και αυτό γιατί παράλληλα με την ιστορία του μαθαίνουμε περισσότερα για την υπόθεση της χαμένης κόρης του. Χαρακτηριστικό είναι δε πως όλοι οι χαρακτήρες του έργου κυριαρχούνται από τα πάθη τους. Ερχονται συνέχεια αντιμέτωποι με τις επιλογές τους και προκαλούν αλυσιδωτές αντιδράσεις. Πιστεύω δε πως η Αμέλια, η χαμένη κόρη του Μποκκανέγκρα, είναι η ήρεμη δύναμη της όπερας, εκείνη η οποία προσπαθεί να κατευνάσει τα πνεύματα. Η πιο δύσκολη στιγμή της ζωής της είναι όταν μαθαίνει πως αυτός που αγαπάει είναι ο μεγαλύτερος εχθρός του πατέρα της».

Αν και το έργο έχει γραφτεί από τον Βέρντι κομμένο και ραμμένο για τα μέτρα ενός βαρύτονου, που ενσαρκώνει και τον ομώνυμο ρόλο της όπερας, εντούτοις και η Αμέλια έχει τις δυνατές φωνητικές στιγμές της. «Το έργο είναι αναμφίβολα μια λυρική τραγωδία» εξηγεί η κυρία Στυλιανάκη. «Και η Αμέλια είναι γραμμένη έτσι από τον συνθέτη που δεν χωρεί αμφιβολία πως ήθελε να αναδείξει τις φωνητικές αρετές της».

Η διακεκριμένη λυρική ερμηνεύτρια, η οποία με την πρώτη ευκαιρία εμφανίζεται και σε παραγωγές του εξωτερικού συμμετέχοντας σε διάφορα ρεσιτάλ, την περίοδο αυτή ετοιμάζεται για τα επόμενα σχέδιά της. «Πρόκειται να πάρω μέρος και στην οπερέτα του Θεόφραστου Σακελλαρίδη “Ο βαφτιστικός”, που θα παρουσιαστεί στην Κέρκυρα, στις αρχές Μαρτίου, ενώ την περίοδο του Πάσχα θα συμπράξω με την Κρατική Ορχήστρα» τονίζει.

Να θυμίσουμε πως η όπερα «Σιμόν Μποκκανέγκρα», σε μουσική διεύθυνση Ζωή Τσόκανου και Στάθη Σούλη, θα φιλοξενείται στη Λυρική έως τις 27 Ιανουαρίου. Τραγουδούν οι Δημήτρης Πλατανιάς και Τάσης Χριστογιαννόπουλος (ομώνυμος ρόλος), ενώ το καστ συμπληρώνουν διακεκριμένοι Ελληνες και ξένοι μονωδοί, όπως οι Τσέλια Κοστέα, Χριστόφορος Σταμπόγλης, Ραμόν Βάργκας, Πέτρος Μαγουλάς, Δημήτρης Πακσόγλου και άλλοι.