Δίπλωμα στα 17 και τέλος στο «λάδωμα» των εξεταστών

Ποιες αλλαγές φέρνει το νέο νομοσχέδιο

Δίπλωμα από την ηλικία των 17 ετών, ηλεκτρονικός καθορισμός του ζεύγους εξεταστή - εξεταζομένου, κάμερες και μικρόφωνα εντός των αιθουσών εξέτασης αλλά και των οχημάτων, συστηματικοί και έκτακτοι έλεγχοι, και δημιουργία κέντρου ελέγχου: αυτές είναι ορισμένες από τις αλλαγές που φέρνει το νέο νομοσχέδιο του υπουργείου Μεταφορών, το οποίο στοχεύει στην εκσυγχρόνιση του συστήματος εξέτασης διπλωμάτων οδήγησης και επιχειρεί να βάλει ένα τέλος στα «λαδώματα».

Συγκεκριμένα, θεσμοθετείται η συνοδευόμενη οδήγηση από την ηλικία των 17 ετών - κάτι που σημαίνει ότι νέοι και νέες, αφού περάσουν από θεωρητική και πρακτική εκπαίδευση, και λάβουν την απαραίτητη βεβαίωση δυνατότητας οδήγησης, θα μπορούν να οδηγούν με έναν συνοδηγό.
Κάθε υποψήφιος οδηγός θα υποβάλλεται πρώτα στη θεωρητική εξέταση και, εφόσον επιτύχει, θα ακολουθεί η δοκιμασία προσόντων και συμπεριφοράς, η οποία θα διενεργείται σε δύο στάδια, που μπορούν να προγραμματίζονται και την ίδια ημέρα.

Τα πρόστιμα

Με το σχέδιο νόμου αυξάνονται και τα εξέταστρα για τη θεωρητική και πρακτική εξέταση στα 15 ευρώ, από 10 ευρώ που είναι σήμερα, με το 1/3 του ποσού να αποδίδεται στις περιφέρειες, ώστε να διατεθεί σε αυτές τις ανάγκες.

Οσοι αποφασίσουν να «λαδώσουν» για να λάβουν άδεια οδήγησης ή επιχειρήσουν με οποιονδήποτε τρόπο να παραποιήσουν παραστατικά και έγγραφα θα βρίσκονται αντιμέτωποι με τσουχτερά πρόστιμα, αλλά και απαγόρευση συμμετοχής σε εξετάσεις για έως τρία χρόνια! Για τους εκπαιδευτές προβλέπεται απαγόρευση εκπαιδευτικής άδειας για έως έξι χρόνια, ενώ για τους εξεταστές απομάκρυνση από το έργο της δοκιμασίας για έως έξι χρόνια.