Οι τέσσερις «μνηστήρες» του σταθμού Θριάσιο ΙΙ

Διαγωνισμός για 25ετή διαχείριση

Η Piraeus Europe Asia Rail Logistics (PEARL), η οποία συνδέεται με την κινεζική Cosco, η κοινοπραξία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ με την ελληνική εταιρία logistics SARMED, η Damco του ομίλου Κοπελούζου και ο όμιλος Goldair εκδήλωσαν τη Δευτέρα ενδιαφέρον για την αναβάθμιση και τη διαχείριση του συγκροτήματος του εμπορευματικού σταθμού στο Θριάσιο, γνωστού ως «Θριάσιο ΙΙ» (μια έκταση 1.450 στρεμμάτων που γειτνιάζει με 600 στρέμματα που παραχωρήθηκαν στην κοινοπραξία ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ - Goldair για την ανάπτυξη εμπορευματικού κέντρου). Ολα, βέβαια, θα κριθούν από το πόσοι θα καταθέσουν μέσα στους επόμενους μήνες δεσμευτική οικονομική προσφορά.

Ο διαγωνισμός αφορά τη διαχείριση του Εμπορευματικού Σιδηροδρομικού Σταθμού και Σταθμού Διαλογής (ΕΣΣΣΔΙ) για 25 χρόνια. Ο ανάδοχος θα αναλάβει να ολοκληρώσει τα έργα για τον ΕΣΣΣΔΙ, τους χώρους εναπόθεσης φορτίων, χώρους τελωνείου και γραφείων, καθώς και πρόσθετους χώρους αποθήκευσης. Πρόκειται να αναλάβει την προμήθεια και την εγκατάσταση των γερανογεφυρών για τη φορτοεκφόρτωση των συρμών, επένδυση που υπολογίζεται στα 20.000.000-25.000.000 ευρώ.

Το συγκρότημα του Θριασίου απαιτεί πρόσθετες επενδύσεις σε υποδομές και σε εξοπλισμό, με βάση τη συμφωνία με την Κομισιόν. Η συμφωνία προέβλεπε πως μέχρι τις 31 Μαρτίου θα είχε επιλεγεί ο διαχειριστής. Σε διαφορετική περίπτωση, η Ελλάδα θα έπρεπε να επιστρέψει κοινοτικά κονδύλια περί τα 235.000.000 ευρώ, που είχαν δαπανηθεί για την ανάπτυξη του εμπορευματικού σταθμού.