Κρήτη: Ολοι στον τελικό για τον Βόρειο Οδικό Αξονα!

Πέρασαν και οι πέντε υποψήφιοι όμιλοι για το πρώτο τμήμα Χανιά – Ηράκλειο. Ποιοι θα κληθούν για δεσμευτικές προσφορέςΚαι οι πέντε υποψήφιοι για το πρώτο τμήμα του Βόρειου Οδικού Αξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ), Χανιά – Ηράκλειο, που κατασκευάζεται με σύμβαση παραχώρησης, περνούν στο τελικό στάδιο του διαγωνισμού και θα κληθούν να καταθέσουν δεσμευτικές προσφορές εντός των προσεχών μηνών. Πρόκειται για τις ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, κοινοπραξία Vinci Highways – Vinci Concessions, κοινοπραξία Acciona Concessiones – Μυτιληναίος και J&P ΑΒΑΞ.

Στο δεύτερο στάδιο περνούν και οι πέντε όμιλοι ή κοινοπραξίες που είχαν εκδηλώσει ενδιαφέρον στον δεύτερο διαγωνισμό για την κατασκευή του οδικού τμήματος Ηράκλειο – Νεάπολη, του Βόρειου Οδικού Αξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) με Σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ). Πρόκειται για τις ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, κοινοπραξία «Αυτοκινητόδρομος Αριάδνη» -στην οποία συμμετέχει η J&P ΑΒΑΞ-, ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, Shikun Binui Ltd (ισραηλινός όμιλος) και την κοινοπραξία Acciona Concessiones – Μυτιληναίος – Intertoll.

Οπως διευκρίνισε πρόσφατα ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης, ο νέος ΒΟΑΚ θα φτάνει μέχρι την Κίσσαμο, καθώς το κομμάτι Κίσσαμος – Χανιά (32 χιλιόμετρα) συμπεριελήφθη στο τμήμα κατασκευής με σύμβαση παραχώρησης.

163 χλμ.

Ειδικότερα, όπως είναι γνωστό, το πρώτο και σημαντικότερο τμήμα του ΒΟΑΚ, Χανιά – Ηράκλειο, μήκους 163 χιλιομέτρων, θα κατασκευαστεί με σύμβαση παραχώρησης με ξεχωριστό διαγωνισμό, που είναι επίσης σε εξέλιξη.

Το δεύτερο τμήμα, Χερσόνησος – Νεάπολη Λασιθίου, μήκους 22 χιλιομέτρων, υλοποιείται με ΣΔΙΤ, με προϋπολογισμό περί τα 250.000.000 ευρώ.

Τέλος, το τρίτο τμήμα του BOAK, Νεάπολη – Αγιος Νικόλαος, θα υλοποιηθεί ως δημόσιο έργο. Η εκπόνηση των μελετών για τη δημοπράτησή του βρίσκεται στο τελικό στάδιο.

Το τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη είναι το πρώτο έργο κατασκευής οδικού άξονα με ΣΔΙΤ, το οποίο προβλέπει, επίσης για πρώτη φορά στην Ελλάδα, τις λεγόμενες «πληρωμές διαθεσιμότητας».
Μέσω αυτών, ο ανάδοχος και διαχειριστής του έργου θα λαμβάνει «ενοίκιο» από το Δημόσιο, όταν καλύπτει συγκεκριμένες απαιτήσεις/προδιαγραφές ποιότητας κατά τη λειτουργία του οδικού άξονα.

Με βάση τις μετρήσεις του υπουργείου, το νέο τμήμα από Κίσσαμο έως Χανιά είναι πρώτο σε κυκλοφοριακό φόρτο. Υπολογίζεται ότι η ετήσια μέση ημερήσια κυκλοφορία του δρόμου ανέρχεται σε 15.500 οχήματα, με αμέσως επόμενη την κίνηση σε Χανιά – Ρέθυμνο (13.000) και σε Ρέθυμνο – Ηράκλειο (12.000).

{{-PCOUNT-}}12{{-PCOUNT-}}

Η εφημερίδα δημοκρατία δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

spot_img

Κορυφαίες Ειδήσεις

Προτεινόμενα