Τουρισμός: Η φιλοξενία, το ισχυρότερο «χαρτί» απέναντι στον ανταγωνισμό

Η ελληνική φιλοξενία συνεχίζει να αποτελεί το ισχυρότερο «χαρτί» του ελληνικού τουριστικού προϊόντος στον ανταγωνισμό με τους προορισμούς της νότιας Ευρώπης

Η χώρα μας υπερτερεί επίσης στη διαμονή, στην αίσθηση ασφάλειας, στη γαστρονομία και την ομορφιά των τοπίων, υστερεί όμως σημαντικά στην καθαριότητα, την πληροφόρηση, στη σηματοδότηση, στην ευκολία πρόσβασης στα αεροδρόμια (ΜΜΜ) και στις οδικές υποδομές.

Παράλληλα, ο πολιτιστικός πλούτος της χώρας, ένα από τα σημαντικότερα πλεονεκτήματά της στον τουρισμό, εμφανίζεται μονοδιάστατος και χωρίς ποικιλία πολιτιστικών θεαμάτων συγκριτικά με τον ανταγωνισμό στη νότια Ευρώπη (Ισπανία, Πορτογαλία, Ιταλία, Μάλτα, Τουρκία και Κροατία).

Αυτά είναι τα βασικά συμπεράσματα μελέτης του ΙΝΣΕΤΕ με τίτλο: «Αξιολόγηση του brand “Ελλάδα” και σύγκριση με τον ανταγωνισμό στη νότια Ευρώπη βάσει της εμπειρίας των τουριστών», που παρουσιάστηκε χθες. Η Ελλάδα βρίσκεται σε πλεονεκτική θέση σχετικά με την εκπλήρωση προσδοκιών από τις διακοπές και στο value for money στη διαμονή. Ομως, παρά την υψηλή βαθμολογία της ως προς την ικανοποίηση των επισκεπτών και τη σχέση ποιότητας - τιμής, η Ελλάδα μειονεκτεί έναντι των ανταγωνιστριών χωρών ως προς τη διάθεση των επισκεπτών να επαναλάβουν το ταξίδι τους.

Β. Παπ.