Η Μάλτα «μπαίνει» στον τουριστικό χάρτη της Θεσσαλονίκης

Με την έναρξη απευθείας αεροπορικής σύνδεσης από τις αρχές Απριλίου, η νύμφη του Θερμαϊκού διεκδικεί μερίδιο από μια αγορά με επισκέπτες που ταξιδεύουν, ξοδεύουν και αγαπούν τη διασκέδαση

Αποστολή στη Μάλτα
Μαρία Μαθιοπούλου

Tην πόρτα μιας νέας, πολλά υποσχόμενης τουριστικής αγοράς χτυπά η Θεσσαλονίκη, που από τις αρχές Απριλίου θα αποκτήσει απευθείας αεροπορική σύνδεση με τη Μάλτα, μέσω της Ryanair. Η μόνη σχέση με τη μικρή μεσογειακή χώρα όλα τα τελευταία χρόνια ήταν οι πτήσεις τσάρτερ για τις ανάγκες των οργανωμένων εκδρομών. Με δεδομένο όμως πως η Air Malta είναι μια μικρή εταιρία, με περιορισμένη δυναμικότητα θέσεων, οι τουριστικοί δεσμοί των δύο πλευρών ήταν μάλλον αδύναμοι.

Πλέον η Θεσσαλονίκη μπορεί να διεκδικήσει πολύ περισσότερα από τις μαλτέζικες τουριστικές ροές, οι οποίες διόλου ευκαταφρόνητες είναι προς άλλες χώρες. Αλλωστε, μπορεί η Μάλτα να έχει μόλις 400.000 κατοίκους, εξ αυτών όμως περί τους 230.000, ήτοι ποσοστό 60%, ταξιδεύουν συστηματικά στο εξωτερικό κάθε χρόνο, τουλάχιστον δύο με τρεις φορές. Σήμερα οι διανυκτερεύσεις Μαλτέζων τουριστών στη Θεσσαλονίκη δεν ξεπερνούν ετησίως τις 2.000, η προοπτική όμως που ανοίγεται, αν αξιοποιηθεί σωστά η νέα σύνδεση, είναι σημαντική, όπως λένε στην «κυριακάτικη δημοκρατία» Ελληνες και Μαλτέζοι τουριστικοί πράκτορες, αλλά και εκπρόσωποι των τουριστικών Αρχών της Μάλτας.

Πριν από μερικές ημέρες αντιπροσωπία του Δήμου Θεσσαλονίκης, συνοδευόμενη από επαγγελματίες του τουρισμού της πόλης, βρέθηκε στη Βαλέτα, στο πλαίσιο της δράσης «Διπλωματία των Πόλεων», προκειμένου να προετοιμάσει το έδαφος και να δώσει το «παρών» στην τουριστική αγορά της Μάλτας, παρουσιάζοντας τις αρετές του προορισμού, οι οποίες μπορούν να «κουμπώσουν» στις επιθυμίες των Μαλτέζων τουριστών.

Η Θεσσαλονίκη έχει όλα αυτά που ενδιαφέρουν έναν Μαλτέζο, όπως λέει στην «κυριακάτικη δημοκρατία» ο Noel Farrugia, ιδιοκτήτης του Britannia Services, του μεγαλύτερου μαλτέζικου tour operator για εξερχόμενο τουρισμό. Τα ψώνια, η διασκέδαση, η γαστρονομία, αλλά και η γρήγορη πρόσβαση σε περιοχές όπως η Χαλκιδική, τα Μετέωρα, ο Ολυμπος, το Δίον, το Μέτσοβο, μπορούν να καταστήσουν, σύμφωνα με τον κ. Faruggia, τη Θεσσαλονίκη πόλο έλξης για τους Μαλτέζους τουρίστες.

«Ο εξερχόμενος τουρισμός από τη Μάλτα αυξάνεται τα τελευταία χρόνια. Η Μάλτα αναπτύσσεται οικονομικά και όλο και περισσότεροι Μαλτέζοι ταξιδεύουν στο εξωτερικό. Οι δε απευθείας αεροπορικές της συνδέσεις αυξάνονται διαρκώς» λέει ο κ. Farrugia, τονίζοντας πως οι Μαλτέζοι φεύγουν από τη χώρα με πακέτα επτά διανυκτερεύσεων και τους αρέσει στον προορισμό που θα πάνε να χρησιμοποιούν αυτοκίνητο και να κάνουν ημερήσιες εξορμήσεις σε κοντινές περιοχές.

Μάλιστα, η Μάλτα έχει και μια ιδιαίτερη σύνδεση με τη Θεσσαλονίκη, αφού ο Θεσσαλονικιός μέγας ευεργέτης Ιωάννης Παπάφης μεγαλούργησε επιχειρηματικά επί μαλτέζικου εδάφους, όπου έζησε μεγάλο μέρος της ζωής του κάνοντας εμπόριο, ενώ σήμερα βρίσκεται θαμμένος στη Βαλέτα. Ο κ. Farrugia, εκτιμώντας πως αυτή η νέα σχέση που δημιουργείται ανάμεσα σε Θεσσαλονίκη και Μάλτα θα είναι win-win και για τις δύο πλευρές, κάλεσε τους ξενοδόχους της πόλης να σκεφτούν έξυπνες ιδέες για να προσελκύσουν τους Μαλτέζους, όπως για παράδειγμα προσφορές και εκπτώσεις για τα παιδιά.

Από την πλευρά του, ο ιδιοκτήτης του θεσσαλονικιώτικου τουριστικού πρακτορείου Silver Holidays Στέφανος Χατζημανώλης, ο οποίος ήταν ο πρώτος που άνοιξε την αγορά της Μάλτας για τη Θεσσαλονίκη πριν από 25 χρόνια και ξέρει καλύτερα από τον καθέναν τα χαρακτηριστικά της, σημειώνει στην «κυριακάτικη δημοκρατία» πως μετά την κίνηση του Δήμου Θεσσαλονίκης να ανοίξει την πόρτα, είναι σειρά των επαγγελματιών του τουρισμού της πόλης να πάρουν τη σκυτάλη και να αξιοποιήσουν την τουριστική δυναμική της μικρής μεσογειακής χώρας. Ο ίδιος πραγματοποιεί εδώ και χρόνια οργανωμένες εκδρομές στη Μάλτα και γνωρίζει καλά την τουριστική νοοτροπία της χώρας.

«Οι Μαλτέζοι είναι βολικοί τουρίστες, δεν δημιουργούν προβλήματα και θέλουν μόνο να περάσουν καλά. Οσοι έρχονται στη Θεσσαλονίκη αγαπούν την Τσιμισκή και την επιλέγουν για τα ψώνια τους, ενώ βρίσκουν πολλά πράγματα που τους αρέσουν στην πόλη» αναφέρει ο κ. Χατζημανώλης, ο οποίος ήταν υπεύθυνος για την οργάνωση του ταξιδιού της «Διπλωματίας των Πόλεων» στη Μάλτα πριν από μερικές ημέρες και ετοιμάζεται να ξαναφύγει για τη μεσογειακή χώρα με οργανωμένη εκδρομή στις 26 Απριλίου.