«Ελληνικά Οσκαρ» με μεγάλο νικητή τον «Οίκτο»

Αναδείχθηκε η καλύτερη ταινία στα φετινά βραβεία «Ιρις» της Ακαδημίας Κινηματογράφου. Οι άλλες διακρίσεις

Από τη
Γιώτα Βαζούρα 

Τα βραβεία της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου φέτος ήθελαν τον «Οίκτο» τους. 

Η ταινία του Μπάμπη Μακρίδη, με σενάριο του πολυβραβευμένου Ευθύμη Φιλίππου και πρωταγωνιστή τον Γιάννη Δρακόπουλο, απέσπασε την υψηλότερη τιμητική διάκριση στα φετινά βραβεία «Ιρις» της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου -τα λεγόμενα και ελληνικά Οσκαρ-, κατακτώντας το βραβείο Καλύτερης Ταινίας Μεγάλου Μήκους Μυθοπλασίας.

Η ιστορία

Στον «Οίκτο» παρακολουθούμε την ιστορία ενός άνδρα που νιώθει χαρούμενος μόνο όταν είναι δυστυχισμένος, ενός άνδρα εθισμένου στη θλίψη.
Το φιλμ έφυγε από την προχθεσινή τελετή απονομής που έγινε στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση με ακόμη δύο βραβεία.

Παρουσιαστές της επετειακής βραδιάς -μια και φέτος ο θεσμός συμπληρώνει τα 10 χρόνια του- ήταν η Μπέσσυ Μάλφα και ο σύζυγός της Γεράσιμος Σκιαδαρέσης, ενώ την έναρξη έκανε ο σκηνοθέτης του «1968» Τάσος Μπουλμέτης, το φιλμ του οποίου ωστόσο δεν κατάφερε να ξεχωρίσει στα βραβεία, αποσπώντας μονάχα το βραβείο ήχου, το οποίο μοιράστηκε εξ ημισείας με τον «Οίκτο».


Ο πρόεδρος της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου Βασίλης Κατσούφης δεν θα μπορούσε να μην αναφερθεί στα οικονομικά προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κινηματογραφικός κλάδος, αλλά και στην έλλειψη κεντρικής θεσμικής πολιτικής για το ελληνικό σινεμά.

Ο Αρης Σερβετάλης ήταν εκείνος που απέσπασε το βραβείο Α΄ Ανδρικού Ρόλου για τον ρόλο του στο φιλμ του Στηβ Κρικρή «The waiter» (ο ηθοποιός δεν παρέστη), ενώ και ο συμπρωταγωνιστής του Γιάννης Στάνκογλου τιμήθηκε με το βραβείο Β' Ανδρικού Ρόλου για την ίδια ταινία. Μάλιστα, το εν λόγω φιλμ απέσπασε ακόμη δύο βραβεία: εκείνα της πρωτότυπης μουσικής και της σκηνογραφίας.

Η Μαρίσσα Τριανταφυλλίδου απέσπασε το βραβείο Α΄ Γυναικείου Ρόλου για την εξαιρετική ερμηνεία της στην ταινία του Νίκου Λαμπότ «Η δουλειά της», ενώ το βραβείο Καλύτερης Ταινίας Τεκμηρίωσης πήγε στην Ευαγγελία Κρανιώτη για το «Obscuro Barroco», η οποία στον ευχαριστήριο λόγο της αναφέρθηκε ιδιαιτέρως στην πρωταγωνίστρια του ντοκιμαντέρ, η οποία πλέον δεν είναι στη ζωή.

Στις υπόλοιπες διακρίσεις ξεχωρίζει το βραβείο Σκηνοθεσίας, το οποίο πήρε ο Αγγελος Φραντζής για το «Ακίνητο ποτάμι» του, ενώ το βραβείο Σεναρίου πήγε στον Μάριο Πιπερίδη για το συγκινητικό φιλμ του με τίτλο «Φυγαδεύοντας τον Χέντριξ». Τέλος, ως Καλύτερος Πρωτοεμφανιζόμενος Σκηνοθέτης τιμήθηκε ο Νίκος Λαμπότ για τη «Δουλειά της».