«Πάγωσαν» τα χαμόγελα των υποψηφίων για τα Μαθηματικά

Εκτιμάται ότι τα θέματα ήταν πιο δύσκολα από τα περσινά, καθώς και ότι ο χρόνος δεν ήταν επαρκής

Ρεπορτάζ
Αντ. Τριανταφύλλου

Με Αρχαία Ελληνικά και Μαθηματικά συνεχίστηκαν χθες οι πανελλαδικές εξετάσεις για τους υποψηφίους των ημερήσιων και εσπερινών γενικών λυκείων. Οι υποψήφιοι της ομάδας προσανατολισμού ανθρωπιστικών σπουδών που εξετάζονταν στα Αρχαία είχαν να αντιμετωπίσουν διαβαθμισμένης δυσκολίας θέματα στα Αρχαία Ελληνικά. Τα Μαθηματικά ήταν αρκετά δύσκολα, καθώς το τρίτο θέμα κρίνεται απαιτητικό και το τέταρτο απαιτούσε κατανόηση εννοιών, κριτική σκέψη και αφορούσε καλά προετοιμασμένους μαθητές.

Μάλιστα, πολλοί υποψήφιοι των πανελλαδικών που εξετάζονταν στα Μαθηματικά αποχώρησαν από τα εξεταστικά κέντρα με «παγωμένα» χαμόγελα, ενώ οι υποψήφιοι στην ομάδα προσανατολισμού των ανθρωπιστικών σπουδών που εξετάστηκαν στα Αρχαία φαίνεται ότι είχαν λίγο πιο εύκολο έργο.

Η Ελληνική Μαθηματική Εταιρία (ΕΜΕ) υποστηρίζει σε ανακοίνωσή της ότι τα φετινά θέματα των Μαθηματικών κάλυπταν μεγάλο μέρος της ύλης, με κλιμάκωση ως προς τη δυσκολία από το πρώτο θέμα, ενώ οι υποψήφιοι έπρεπε να έχουν καλή γνώση της ύλης των Μαθηματικών των προηγούμενων τάξεων. Σύμφωνα με την ΕΜΕ, τα θέματα παρουσιάζουν μεγαλύτερη δυσκολία από τα αντίστοιχα περσινά και αυτό η Μαθηματική Εταιρία εκτιμά ότι πολλοί υποψήφιοι αντιμετώπισαν πρόβλημα με τον χρόνο.

Χωρίς ασάφειες

Σύμφωνα με την Ομοσπονδία Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδας (ΟΕΦΕ), τα θέματα των Μαθηματικών χαρακτηρίζονται «κλιμακούμενης δυσκολίας». Ειδικότερα, οι διατυπώσεις στα θέματα των Μαθηματικών ήταν εύστοχες και χωρίς να υπάρχουν ασάφειες που θα μπέρδευαν τους υποψηφίους. Σύμφωνα με την ΟΕΦΕ, το πρώτο θέμα έχει στοιχεία που απαιτούν πολύ καλή γνώση και κατανόηση της θεωρίας, το δεύτερο θέμα κρίνεται βατό και διαφοροποιείται λίγο από τα δεύτερα θέματα των τριών τελευταίων ετών. Στο τρίτο θέμα ξεκινούσαν όμως τα δύσκολα για τους υποψηφίους και αυτό το θέμα, όπως φαίνεται, θα κρίνει πόσο υψηλή ή χαμηλή θα είναι η βαθμολογία των υποψηφίων, καθώς οι μαθηματικοί το κρίνουν 1απαιτητικό, ιδιαίτερα στα δύο ερωτήματά του, Γ3ii και Γ4, ενώ και το τέταρτο θέμα απαιτούσε κατανόηση εννοιών, κριτική σκέψη και αφορούσε καλά προετοιμασμένους μαθητές.

Κατανοητά

Οσον αφορά τα θέματα στα Αρχαία Ελληνικά, χαρακτηρίζονται από την ΟΕΦΕ σε γενικές γραμμές κατανοητά και αναμενόμενα. Το διδαγμένο κείμενο αντιστοιχούσε στην ενότητα 3 από τον «Πρωταγόρα» του Πλάτωνα και οι ερωτήσεις που το συνόδευαν ήταν κατανοητές και σαφείς.

Το παράλληλο μεταφρασμένο κείμενο που δόθηκε, επισημαίνει η ΟΕΦΕ, ήταν απόσπασμα από τον «Προμηθέα Δεσμώτη» του Αισχύλου και υπήρχε στο σχολικό βιβλίο.

Το αδίδακτο κείμενο από τον «Κυνηγετικό» του Ξενοφώντα δεν παρουσίασε ιδιαίτερες δυσκολίες στην επεξεργασία του, ενώ η νοηματική ερώτηση που ζητήθηκε πρώτη φορά στις εξετάσεις, σύμφωνα με τη φιλοσοφία του νέου προγράμματος σπουδών που είχε ανακοινωθεί, ήταν εύστοχα διατυπωμένη, με προφανή απάντηση.