Εξώδικο Θεόδωρου και Γιάννας Αγγελοπούλου στη «δημοκρατία» για το «Fatih»

Με αφορμή το δημοσίευμα της εφημερίδας μας στις 21/05/2019 με τίτλο «Tο πλωτό γεωτρύπανο Γιάννας και Θόδωρου στα χέρια του Ερντογάν», λάβαμε εξώδικη διαμαρτυρία και πρόσκληση από το ζεύγος Αγγελοπούλου, στο οποίο αναφέρονται μεταξύ άλλων τα εξής:

«Με στοχευμένο σε βάρος μας ανυπόγραφο δημοσίευμα της 21/05/2019, αριθμός φύλλου 2.472, της εφημερίδας “ΔΗΜΟΚΡΑΤIΑ”, που εμπλουτιζόταν δόλια με φωτογραφίες μας και φωτογραφία του τουρκικού πλωτού γεωτρύπανου “Fatih”, ισχυριστήκατε και διαδώσατε ψευδώς και συκοφαντικά, με την ισχυρή εντύπωση που χωρίς αμφιβολία δημιουργήθηκε στο αναγνωστικό κοινό της εν λόγω εφημερίδας:

α) ότι πωλήσαμε χάριν οικονομικών συμφερόντων σε τουρκική κρατική εταιρία το πλωτό αυτό γεωτρύπανο, που περιήλθε έτσι στα χέρια του Ερντογάν, για να χρησιμοποιηθεί για γεωτρήσεις στην ΑΟΖ του Ελληνισμού και

β) ότι η δεύτερη από εμάς προσπάθησε να έλθει σε συναλλαγή, πωλώντας δύο πλωτά γεωτρύπανα στην Ελλάδα με μεσολάβηση του Αλέξη Τσίπρα, με αντάλλαγμα πολιτική υποστήριξη σε αυτόν.

Συγκεκριμένα:

Ενώ γνωρίζατε ότι εμείς ουδεμία σχέση ή ανάμειξη είχαμε με την πώληση του πλωτού γεωτρύπανου “Fatih” στην τουρκική κρατική εταιρία Turkish Petroleum, αφού αυτό με το όνομα “Deep Sea Metro II” προ πολλού είχε παύσει να ανήκει στην ιδιοκτησία μας, αποφασίσατε με μόνο σκοπό να πλήξετε αναιτίως και κατά τρόπο αήθη την τιμή και την υπόληψή μας:

α) να καταχωριστεί στην 1η σελίδα της εφημερίδας “ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ” της 21/05/2019, εντός πλαισίου, έγχρωμη φωτογραφία μας και δίπλα από αυτήν με μεγάλα έντονα μαύρα γράμματα επικεφαλίδα, που έχει ως εξής ''Το πλωτό γεωτρύπανο Γιάννας και Θόδωρου στα χέρια του Ερντογάν'', και κάτω από αυτήν, με μικρότερα γράμματα, η φράση: “Η πίεση στον Τσίπρα να το αγοράσει η Ελλάδα...” Ετσι, με το κείμενο αυτό, σε συνδυασμό με τη φωτογραφία μας δίπλα σε αυτό, δημιουργείται, χωρίς καμία αμφιβολία, ψευδώς στο αναγνωστικό κοινό της εφημερίδας σας η εντύπωση ότι εμείς είμαστε οι υπεύθυνοι που περιήλθε το εν λόγω πλωτό γεωτρύπανο στα χέρια του Ερντογάν,

β) να καταχωριστεί στην 4η σελίδα της ίδιας εφημερίδας “ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ” και σε περίοπτη θέση κείμενο, που έχει με μεγάλα έντονα μαύρα γράμματα τον τίτλο “Οταν ο 'Πορθητής' ανήκε στον... Αγγελόπουλο”, και κάτω από αυτά, με μικρότερα γράμματα, η φράση “Η ιστορία του μοιραίου καραβιού και ο αστικός μύθος που το συνδέει με την προσέγγιση της Γιάννας στον Τσίπρα», και ακριβώς κάτω από τον τίτλο αυτόν μεγάλη έγχρωμη φωτογραφία του τουρκικού πλωτού γεωτρύπανου “Fatih” με εμφανέστατη απεικόνιση πάνω σε αυτό τουρκικής σημαίας και, δίπλα σε αυτήν, άλλη έγχρωμη φωτογραφία, που απεικονίζει εμάς. Ο ψευδής αυτός τίτλος με τα μεγάλα έντονα μαύρα γράμματα και κάτω από αυτόν η φωτογραφία μας και η φωτογραφία του τουρκικού γεωτρύπανου σε περίοπτη θέση της 4ης σελίδας καταχωρίστηκε με τέτοιον ύπουλο και δόλιο τρόπο, ώστε να δημιουργείται στο αναγνωστικό κοινό της εφημερίδας σας με το άνοιγμα της σελίδας αυτής έντονα η ψευδής εντύπωση ότι εμείς είμαστε, χωρίς καμία αμφιβολία, αυτοί που πωλήσαμε στην τουρκική εταιρία το πλωτό γεωτρύπανο “Fatih” (Πορθητής), και έτσι αυτό περιήλθε στα χέρια του Ερντογάν,

γ) να καταχωριστεί στην 4η σελίδα της ίδιας εφημερίδας κείμενο, απόσπασμα του οποίου έχει ως εξής: “...Και μάλιστα, ορισμένες πληροφορίες θέλουν την οικογένεια Θόδωρου και Γιάννας Αγγελοπούλου ... να προσπάθησαν να πουλήσουν τόσο αυτό (εννοείται το 'Fatih') όσο και ένα αδελφό πλοίο του στην Ελλάδα. Αστικός μύθος, μάλιστα, θέλει τη Γιάννα Αγγελοπούλου να έχει ενστερνιστεί την πολιτική του Αλέξη Τσίπρα με την περιβόητη προ πενταετίας συνέντευξή της, ακριβώς στο πλαίσιο της επιδίωξης μιας τέτοιας προοπτικής ... Hταν η εποχή που λέγεται πως η Γιάννα Αγγελοπούλου έθεσε την προοπτική απόκτησής τους στον Αλέξη Τσίπρα ...” Με το κείμενο αυτό αφήνεται σαφώς να εννοηθεί στο αναγνωστικό κοινό της εφημερίδας σας ότι η αρχική αυτή πολιτική υποστήριξη της δεύτερης από εμάς προς τον Αλέξη Τσίπρα έγινε από ιδιοτέλεια και από ψυχρό οικονομικό υπολογισμό, αποσκοπώντας σε οικονομική συναλλαγή, γεγονός που προσβάλλει την τιμή και την υπόληψή της, όταν μάλιστα ουδέποτε έγινε προσπάθεια ή πρόταση πώλησης των εν λόγω πλωτών γεωτρύπανων στην Ελλάδα, είτε απευθείας είτε με μεσολάβηση του Αλέξη Τσίπρα ή οποιουδήποτε άλλου,

δ) να καταχωριστεί στην 4η σελίδα της ίδιας εφημερίδας κείμενο, απόσπασμα του οποίου έχει ως εξής: “...Το 'Deeρ Sea Metro ΙΙ' λέγεται πως πέρασε κάπου στα μέσα του 2015 στην τράπεζα VTB, η οποία είχε συμμετάσχει στη χρηματοδότηση για τη ναυπήγησή του. Υστερα πουλήθηκε, στις αρχές του 2016, στη ναυτιλιακή Chalfont Shipping, το ιδιοκτησιακό καθεστώς της οποίας είναι θολό, και άλλοι εικάζουν πως συνδέεται με τους Νορβηγούς και άλλοι με τους ίδιους τους Αγγελόπουλους, κάτι που διαψεύδουν οι τελευταίοι. Το φθινόπωρο του 2017 η Chalfont το μεταπώλησε στην Turkish Petroleum προς 210.000.000 δολάρια. Ετσι οι Τούρκοι το απέκτησαν πολύ φθηνά και ετοιμάζονται με αυτό να εκπορθήσουν την ΑΟΖ του Ελληνισμού''. Με τον ασαφή και ύπουλο αυτόν τρόπο που γράφτηκε το κείμενο αυτό σε συνδυασμό με τους ως άνω παραπλανητικούς τίτλους, που χρησιμοποιούνται στην 1η σελίδα και την 4η σελίδα, αφήνεται σαφώς, αλλά ψευδώς, να νοηθεί από το αναγνωστικό κοινό της εφημερίδας “ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ” ότι πίσω από την εταιρία Chalfont Shipping, που πώλησε το πλωτό γεωτρύπανο “DeepSea Metro 11” στην τουρκική εταιρία Turkish Petroleum, που το μετονόμασε σε “Fatih” (Πορθητή), είμαστε εμείς ως ιδιοκτήτες, παρότι προσχηματικά αναφέρει ότι εμείς διαψεύδουμε κάτι τέτοιο.

Επειδή, σε ό,τι αφορά το ιδιοκτησιακό καθεστώς της Chalfont Shipping, ο πρώτος από εμάς ουδεμία απολύτως ανάμειξη είχε με την αγοραπωλησία του πλωτού γεωτρύπανου “Deep Sea Metro ΙΙ” από την τράπεζα DVB, καθότι την 13/05/2015 είχε μεταβιβάσει το σύνολο των μετοχών του στη METRO EXPLORAΤΙON, η οποία κατείχε το 60% της Deep Sea Metro Holding (κατόχου των δύο πλωτών γεωτρύπανων ''Deep Sea Metro Ι'' & ''ΙΙ'') στην επενδυτική εταιρία ΝΤ REFECΤΙO ΧΙΙΙ, και έκτοτε δεν είχε και δεν έχει οποιαδήποτε ανάμειξη με τις εξελίξεις των πλοίων, που ανήκαν στην Deep Sea Metro Holding.

Επειδή από τα ανωτέρω προκύπτει ότι ο πρώτος από εμάς δεν είχε οποιαδήποτε σχέση με τη συμφωνία πώλησης του πλωτού γεωτρύπανου “Deep Sea Metro ΙΙ” από την τράπεζα DVB στην κατά το δημοσίευμα αγοράστρια εταιρία Chalfont Shipping, καθότι αυτή πραγματοποιήθηκε το φθινόπωρο του 2017, δηλαδή σε χρόνο πολύ μεταγενέστερο της 13/05/2015.

Επειδή με τα ως άνω αποσπάσματα του δημοσιεύματος της εφημερίδας “ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ” της 21/05/2019, σε συνδυασμό με τους παραπλανητικούς τίτλους που χρησιμοποιούνται και τις ανωτέρω φωτογραφίες μας δίπλα στη φωτογραφία του τουρκικού πλωτού γεωτρύπανου “Fatih”, που φέρει την τουρκική σημαία, ισχυρισθήκατε και διαδώσατε στο αναγνωστικό κοινό της εν λόγω εφημερίδας ψευδή γεγονότα, που βλάπτουν την τιμή και την υπόληψή μας, και συγκεκριμένα:

α) ότι εμείς πωλήσαμε το ως άνω πλωτό γεωτρύπανο “Fatih” (Πορθητής) σε κρατική τουρκική εταιρία, και έτσι περιήλθε στα χέρια του Ερντογάν, για να χρησιμοποιηθεί για την εκπόρθηση της ΑΟΖ του Ελληνισμού (Ελλάδας και Κύπρου), γεγονός που είναι ψευδές και προσβάλλει καίρια και αναίτια την τιμή και την υπόληψή μας, αφού έτσι εμφανιζόμαστε στο αναγνωστικό κοινό της εφημερίδας σας ότι στερούμαστε πατριωτισμού και εθνικής ευαισθησίας χάριν ιδιοτελών οικονομικών συμφερόντων,

β) ότι η δεύτερη από εμάς πρότεινε στον Αλέξη Τσίπρα να πωληθούν στην Ελλάδα τα δύο πλωτά γεωτρύπανα, τότε που ανήκαν σε εταιρία συμφερόντων μας, με μεσολάβησή του, εκμεταλλευόμενη την προς τον σκοπό αυτόν αρχική πολιτική υποστήριξή της προς αυτόν, γεγονός που είναι ψευδές και προσβάλλει καίρια την τιμή και την υπόληψη της δεύτερης από εμάς, αφού εμφανίζεται ότι η αρχική προς τον Αλέξη Τσίπρα υποστήριξή της έγινε από ιδιοτέλεια και από ψυχρό οικονομικό υπολογισμό, με σκοπό την οικονομική συναλλαγή, όταν μάλιστα ουδέποτε έγινε προσπάθεια ή πρόταση πώλησης των εν λόγω πλωτών γεωτρύπανων στην Ελλάδα απευθείας ή με μεσολάβηση του Αλέξη Τσίπρα - ή οποιουδήποτε άλλου».

Ακολούθως μας καλεί να καταχωρίσουμε στην εφημερίδα μας το παρακάτω κείμενο:

«α) Το ζεύγος Αγγελόπουλου ουδεμία απολύτως σχέση ή ανάμειξη είχε στην πώληση του γεωτρύπανου αυτού στην τουρκική κρατική εταιρία Turkish Petroleum, ώστε να περιέλθει στα χέρια του Ερντογάν, αφού αυτό πολύ πριν από την πώλησή του στην εν λόγω τουρκική κρατική εταιρία είχε παύσει να ανήκει στην ιδιοκτησία τους.

β) Η Γιάννα και ο Θόδωρος Αγγελόπουλος ουδεμία απολύτως σχέση είχαν ή έχουν με την ως άνω ναυτιλιακή εταιρία που πώλησε το γεωτρύπανο ''Deep Sea Metro II'' στην τουρκική εταιρία Turkish Petroleum, το οποίο μετά την πώλησή του ονομάστηκε από αυτήν ''Fatih'' (Πορθητής). 

γ) Ουδεμία πρόταση ή πίεση έγινε προς τον Αλέξη Τσίπρα από την οικογένεια Αγγελόπουλου για να αγοράσει τα πλωτά γεωτρύπανα η Ελλάδα».

Η θέση μας

Η «δημοκρατία», αφού παρέθεσε τις απόψεις/διευκρινίσεις των εξωδίκως διαμαρτυρομένων, επισημαίνει:

Προσεκτική ανάγνωση του δημοσιεύματος της 21/05/2019 αποδεικνύει ότι σε αυτό περιλαμβάνονταν όλοι οι ισχυρισμοί του ζεύγους Αγγελόπουλου. Ειδικότερα, στο δημοσίευμα αναφερόταν, μεταξύ άλλων, επί λέξει:

«…Οταν ο θρασύτατος ''Πορθητής'' ανήκε στον …Αγγελόπουλο…» (τίτλος) και ακολούθως αναγραφόταν: «…Ηταν ένα από τα δύο πλωτά γεωτρύπανα που ο Θεόδωρος Αγγελόπουλος παρήγγειλε στη Hyundai και έπεσε στο νερό το 2011… Το “Deep Sea Metro ΙΙ” λέγεται πως πέρασε κάπου στα μέσα του 2015 στην τράπεζα VTB, η οποία είχε συμμετάσχει στη χρηματοδότηση για τη ναυπήγησή του. Υστερα πουλήθηκε στις αρχές του 2016 στη ναυτιλιακή Chalfont Shipping, το ιδιοκτησιακό καθεστώς της οποίας είναι θολό και άλλοι εικάζουν πως συνδέεται με τους Νορβηγούς και άλλοι με τους ίδιους τους Αγγελόπουλους, κάτι που το διαψεύδουν οι τελευταίοι...»

Επίσης, για την περίπτωση αγοράς από την Ελλάδα των δύο γεωτρύπανων που κατείχε (τότε) η οικογένεια Αγγελόπουλου αναγράφεται επί λέξει:

«...H ιστορία του μοιραίου καραβιού και ο αστικός μύθος που το συνδέει με την προσέγγιση της Γιάννας στον Τσίπρα … Ηταν η εποχή που λέγεται πως η Γιάννα Αγγελοπούλου έθεσε την προοπτική απόκτησής τους στον Αλ. Τσίπρα, στο πλαίσιο της εκκολαπτόμενης τότε προσπάθειας να αρχίσουν η έρευνα και η εκμετάλλευση των υπεράκτιων κοιτασμάτων υδρογονανθράκων. Στην αγορά, μάλιστα, λέγεται πως κυκλοφόρησαν σενάρια που ήθελαν ή την ελληνική εταιρία υδρογονανθράκων ή ακόμα και τα ΕΛ.ΠΕ. ή κοινοπραξία τους με κυπριακή εταιρία ως ενδεχόμενους αγοραστές ή έστω μακροχρόνιους ναυλωτές. Οι σχετικές πληροφορίες διαψεύστηκαν από τη Γιάννα Αγγελοπούλου...»

Σε κάθε περίπτωση, είναι γεγονός ότι το συγκεκριμένο γεωτρύπανο ανήκε κάποτε στην ιδιοκτησία της οικογένειας Αγγελοπούλου, όπως αληθείς είναι και οι αναφορές για την προσέγγιση της κυρίας Γιάννας Αγγελοπούλου με τον πρωθυπουργό (που επιβεβαιώνονται και από την ίδια στην εξώδικη δήλωση), αλλά και η σωρεία των δημοσιευμάτων του έντυπου και ηλεκτρονικού τύπου της εποχής (που εμείς χαρακτηρίζαμε ως αστικό μύθο) για πρόταση αγοράς ή μισθώσεώς τους από την Ελλάδα. Σε κάθε περίπτωση, η «δημοκρατία» ουδέποτε υποστήριξε ότι πουλήθηκε απευθείας το γεωτρύπανο στην Τουρκία, κατέγραψε αληθή γεγονότα, αναφέροντας όλες τις απόψεις, και ασφαλώς δεν είχε στόχο να θίξει το ζεύγος Αγγελοπούλου.