Δευτέρα, 12 Απρίλιος 2021

Αγνωστα «διαμάντια» του Αττίκ

Ο Γιώργης Χριστοδούλου ανακάλυψε στο Παρίσι παρτιτούρες του συνθέτη και τις παρουσιάζει σε μια δισκογραφική δουλειά 

Συνέντευξη στη
Γιώτα Βαζούρα

K ατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού του στο Παρίσι και ενώ έκανε βόλτα στα όμορφα και γραφικά παλαιοπωλεία της πόλης του φωτός, «έπεσε» τυχαία πάνω σε μια παρτιτούρα, η οποία έγραφε «Αττίκ». Από τότε και για τα επόμενα τρία χρόνια ο Γιώργης Χριστοδούλου επιστράτευσε τις ερευνητικές ικανότητές του ψάχνοντας σε αρχεία, βιβλιοθήκες, συλλέκτες και εκδοτικούς οίκους, προκειμένου να βρει παρτιτούρες και μουσικό υλικό του αγαπημένου μας Αττίκ, υλικό που μέχρι τότε όλοι θεωρούσαν χαμένο.

Τα ευρήματά του υπήρξαν ιδιαιτέρως εντυπωσιακά και αποτέλεσαν το υλικό της νέας δισκογραφικής δουλειάς του, η οποία αύριο θα παρουσιαστεί στο θέατρο «Αλφα – Ιδέα». Ο τίτλος αυτής είναι «Ο Αττίκ στο Παρίσι», κυκλοφορεί από τη Μικρή Αρκτο και περιλαμβάνει ακυκλοφόρητα τραγούδια του τροβαδούρου, άγνωστα «διαμάντια» τα οποία προέρχονται από την παρισινή περίοδο του Αττίκ (κατά κόσμον Κλέωνας Τριανταφύλλου). Με αφορμή την αυριανή παράσταση, ο κ. Χριστοδούλου μιλάει στη «δημοκρατία» για τη λατρεία που τρέφει για τον Αττίκ και εξηγεί γιατί ακόμη και σήμερα το κοινό αγαπάει με τέτοιο πάθος τα κομμάτια του.

«Αισθάνομαι ότι η ενασχόλησή μου με τον Αττίκ ήταν κάτι που έπρεπε να γίνει» αναφέρει ο κ. Χριστοδούλου. «Υπήρξαν άνθρωποι πολύ πρόθυμοι να με βοηθήσουν με το αρχείο από την πρώτη στιγμή. Ηταν μια μαγική διαδικασία. Η έρευνα κράτησε τρία χρόνια, γιατί πολύ απλά, καθώς έψαχνα υλικό, έβρισκα και άλλα πράγματα. Ημουν τυχερός, διότι κανείς δεν μου αρνήθηκε υλικό». Τα τραγούδια του δίσκου, όπως θα ακούσει κανείς, είναι στα γαλλικά, στα ισπανικά αλλά και στα ελληνικά, ενώ στην παράσταση συμμετέχει και η Πολυξένη Καράκογλου.

Πρόκειται για εύθυμα τραγούδια του καμπαρέ, μπολερό, αλλά και για συνθέσεις για πιάνο, που είχε γράψει ο Αττίκ, κομμάτια που αναδεικνύουν με τον πιο σαφή τρόπο πόσο σπουδαίος δημιουργός υπήρξε ο ίδιος. «Αυτό που οι περισσότεροι αγνοούν είναι ότι ο Αττίκ έγραφε και συνθέσεις για πιάνο, για βιολί και έγχορδα» αναφέρει ο κ. Χριστοδούλου. «Ενα από τα πιο σπάνια έργα του που βρήκα ήταν μια παρτιτούρα του πάνω σε μια καρτ ποστάλ. Την εντόπισα μετά την ολοκλήρωση της δισκογραφικής δουλειάς. Πρόκειται για μια καρτ ποστάλ του 1909, η οποία από τη μία πλευρά έχει την παρτιτούρα ενός τραγουδιού και από την άλλη γράφει “καρτ ποστάλ” και έχει θέση για γραμματόσημο» τονίζει, λέγοντας ότι λάτρευε τον Αττίκ από παιδί.

Γιατί όμως, κατά τη γνώμη του, το κοινό αγαπάει να «επιστρέφει» στα κομμάτια του Αττίκ; «Ηταν ένας σπουδαίος συνθέτης, που ήξερε μουσική. Λίγοι γνώριζαν πραγματικά μουσική όπως εκείνος, γι’ αυτό και πιστεύω ότι τα τραγούδια του ενδιαφέρουν τον κόσμο. Ακόμη ένας λόγος που τον κάνει να ξεχωρίζει είναι το γεγονός ότι ο Αττίκ -όπως και άλλοι συνάδελφοι της εποχής του- έγραφαν κομμάτια όχι γιατί κάποιος τους το επέβαλλε, αλλά διότι το ένιωθαν. Εγραφαν από έμπνευση».

• Info: Η μουσική παράσταση του Γιώργη Χριστοδούλου «Ο Αττίκ στο Παρίσι» θα παρουσιαστεί αύριο στο θέατρο «Αλφα – Ιδέα». Στις 21.00.

{{-PCOUNT-}}12{{-PCOUNT-}}

Η εφημερίδα δημοκρατία δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ