Τρίτη, 13 Απρίλιος 2021

«Ανάβει πράσινο» για τα οδικά έργα

Πολλαπλά οφέλη προκύπτουν για την Ελλάδα από το αναπτυξιακό πακέτο των 130 δισ. ευρώ, το οποίο συμφώνησαν οι ηγέτες της Γερμανίας, της Γαλλίας, της Ιταλίας και της Ισπανίας την Παρασκευή, εν όψει της Συνόδου Κορυφής της Ευρωπαϊκής Ενωσης στις 28 και τις 29 Ιουνίου. Το σχέδιο για την ανάπτυξη, που προωθεί ο πρόεδρος της Γαλλίας Φρανσουά Ολάντ, προβλέπει στην ουσία την ανακατανομή πόρων, περί τα 55 δισ. ευρώ, από τα διαρθρωτικά ταμεία και την ενεργοποίηση της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων (ΕΤΕπ), μέσω της οποίας μπορούν να διατεθούν 70-80 δισ. ευρώ, προκειμένου να χρηματοδοτηθούν επενδύσεις σε υποδομές, ενέργεια, έρευνα και καινοτομία, αλλά και η απασχόληση. Στόχος της γαλλικής πλευράς είναι να ληφθούν γρήγορα οι αποφάσεις, ώστε να ενεργοποιηθεί άμεσα η πρωτοβουλία και να έχουν υπάρξει αποτελέσματα πριν από το τέλος του έτους.

Η Ελλάδα προσδοκά ότι μέσω των «ομολόγων έργου» (project bonds) θα επανεκκινήσουν τα τέσσερα από τα πέντε μεγάλα οδικά έργα (Αξονας Κεντρικής Ελλάδας, Μαλιακός – Κλειδί, Ιόνια Οδός και Κόρινθος – Πάτρα – Πύργος – Τσακώνα) που έχουν σταματήσει από τον Νοέμβριο του 2010. Ηδη η ελληνική πλευρά θα προτείνει ως πρώτο έργο που θα ενταχθεί στα project bonds το τμήμα Μαλιακός – Κλειδί. Μέσω των «ομολόγων έργου» και άλλων εργαλείων της ΕΤΕπ (όπως ο λεγόμενος μηχανισμός επιμερισμού κινδύνου) η χώρα μας προσδοκά να καλύψει το κενό χρηματοδότησης που αφήνει η φυγή ξένων τραπεζών από τα τέσσερα έργα, αλλά και η μείωση της κυκλοφορίας και συνεπώς των εσόδων από διόδια. Μέσω της ΕΤΕπ και άλλων μηχανισμών η Ελλάδα επιδιώκει επίσης τη χρηματοδότηση επενδύσεων σε δίκτυα μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας και τηλεπικοινωνιών (π.χ. οπτική ίνα).

{{-PCOUNT-}}4{{-PCOUNT-}}

Η εφημερίδα δημοκρατία δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ