Σάββατο, 27 Φεβρουαρίου 2021

Απελευθέρωση των ταξί με το σχέδιο του Βορίδη

Νέες κατηγορίες ταξί, απαγορευτικό στην έκδοση νέων αδειών σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, ειδική μαθηματική φόρμουλα ανά περιφέρεια για τον καθορισμό των αδειών και καθιέρωση μονής ταρίφας στον νομό Αττικής (εκτός νησιών) προβλέπει το σχέδιο νόμου για την απελευθέρωση του κλάδου που παρουσίασε χθες ο υπουργός Υποδομών Μάκης Βορίδης στο υπουργικό συμβούλιο.

Με το σχέδιο νόμου δημιουργείται κατηγορία επιβατικών δημόσιας χρήσης (ΕΔΧ) αυτοκινήτων, ειδικής μίσθωσης, χωρίς μετρητή, που θα είναι 5-9 θέσεων. Τα συγκεκριμένα ταξί θα λειτουργούν μόνο με προμίσθωση (ραντεβού) και απαγορεύεται να παραλαμβάνουν πελάτες από τον δρόμο.

Για τον καθορισμό του αριθμού αδειών (ταξί και ειδικής μίσθωσης) λαμβάνονται υπόψη πληθυσμιακά, συγκοινωνιακά και περιβαλλοντικά κριτήρια. Τον αριθμό των αδειών καθορίζει ο περιφερειάρχης με απόφασή του κάθε δύο χρόνια και στηρίζεται σε ειδικό μαθηματικό τύπο. Ο συντελεστής είναι για την Αθήνα 2,5 και για την περιφέρεια 1,5.

Κτήση κυριότητας ταξί επιτρέπεται από κάθε είδους φυσικό ή νομικό πρόσωπο, χωρίς αυτό να απαιτείται να έχει ειδική άδεια οδήγησης ΕΔΧ αυτοκινήτου. Η μεταβίβαση των αδειών θα είναι ελεύθερη και νόμιμη, αλλά θα φορολογείται αυτοτελώς με συντελεστή που κατά πληροφορίες θα κινείται κοντά στο 20%.

Παραμένουν σε ισχύ οι έδρες των ταξί, ενώ η μονή ταρίφα αφορά πλέον όλο τον νομό Αττικής εκτός των νησιών του. Με το νομοσχέδιο ρυθμίζονται ειδικότερα θέματα που αφορούν τα χαρακτηριστικά κάθε είδους επιβατικών δημόσιας χρήσης οχημάτων, την κτήση ειδικής άδειας οδήγησης ΕΔΧ αυτοκινήτου, τις υποχρεώσεις των οδηγών και πειθαρχικές διατάξεις.

{{-PCOUNT-}}8{{-PCOUNT-}}

Η εφημερίδα δημοκρατία δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ