Τρίτη, 20 Οκτωβρίου 2020

Αττική Οδός: Στον αέρα οι επεκτάσεις!

Χρόνος ανάγνωσης: < 1 λεπτό

Στην επικαιρότητα, εν μέσω κρίσης και δημοσιονομικής στενότητας, έρχονται με το νέο Ρυθμιστικό Σχέδιο οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού οι οποίες έχουν προκηρυχθεί δύο φορές την τελευταία 15ετία (το 2000 και το 2007), χωρίς έως σήμερα να υπάρχουν πλήρεις μελέτες για το συγκεκριμένο κρίσιμο έργο. Στο μεσοδιάστημα, η κοινοπραξία Αττική Οδός που διαχειρίζεται τον οδικό άξονα είχε προτείνει στην κυβέρνηση Κ. Καραμανλή να κατασκευάσει με ίδιους πόρους τις επεκτάσεις έναντι χρονικής παράτασης της σύμβασης παραχώρησης που λήγει το 2024.

Το νέο Ρυθμιστικό Σχέδιο της Αθήνας, που έθεσε προ ημερών σε δημόσια διαβούλευση το υπουργείο Περιβάλλοντος (ΥΠΕΚΑ), προβλέπει τρεις επεκτάσεις της Αττικής Οδού: προς το Λαύριο, προς τη Ραφήνα (με παράλληλη σύνδεση με το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος») και επέκταση της Δυτικής Περιφερειακής Υμηττού έως τη Λεωφόρο Βουλιαγμένης, στο ύψος του Ελληνικού. Οι νέες προτάσεις για τις επεκτάσεις συνδέονται με τα σχέδια για σημαντική ενίσχυση του Λαυρίου ως επιβατικού λιμανιού, με παράλληλη αποσυμφόρηση του Πειραιά, ο οποίος ενισχύεται ως διαμετακομιστικό κέντρο εμπορίου στη Μεσόγειο. Γι’ αυτόν τον λόγο, εξάλλου, στο νέο ρυθμιστικό σχέδιο προτείνεται και η επέκταση του δικτύου του προαστιακού σιδηροδρόμου έως το Λαύριο.

Πολλοί θεωρούν ότι οι επεκτάσεις θα μείνουν στα χαρτιά με δεδομένες τη μεγάλη πτώση της κυκλοφορίας στους οδικούς άξονες (και στην Αττική Οδό) λόγω της οικονομικής κρίσης και την αδυναμία εξεύρεσης πόρων. Τα τραπεζικά κεφάλαια που απαιτούνται δύσκολα θα βρεθούν όταν όλοι παρακολουθούν το σίριαλ με τη χρηματοδότηση των μεγάλων οδικών αξόνων. Από την άλλη πλευρά, η κατασκευή τους κρίνεται απαραίτητη για τη στήριξη σχεδίων όπως οι αποκρατικοποιήσεις λιμένων (Πειραιώς, Λαυρίου, Ραφήνας κ.λπ.) και επενδύσεων (Ελληνικό κ.λπ.).

Στο υπουργείο Υποδομών γνωρίζουν ότι δεν υπάρχουν οι πόροι για τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού, η οποία την τελευταία τετραετία έχει χάσει σχεδόν το ένα τρίτο της κυκλοφορίας λόγω της κρίσης. Οι ημερήσιες διελεύσεις στον οδικό άξονα ήταν 307.000 το 2009, το 2011 περιορίστηκαν σε 250.000 και το 2012 έπεσαν στις 216.000. Για φέτος προβλέπεται ότι θα υποχωρήσουν κάτω από τις 200.000 ημερησίως. Γι’ αυτό και εκτιμούν ότι απαιτείται ο σχεδιασμός ενός έργου που από τη μια πλευρά θα είναι οικονομικά βιώσιμο, με βάση τα νέα δεδομένα, και από την άλλη αρκετά μεγάλο ώστε να προσελκύσει το ενδιαφέρον επενδυτών πέραν της κοινοπραξίας Αττική Οδός.

Φώτης Κόλλιας

{{-PCOUNT-}}8{{-PCOUNT-}}

ΣΧΟΛΙΑ

Η δημοκρατία δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Η ανίκανη πολιτική ηγεσία οδηγεί σε απώλεια εθνικής κυριαρχίας

Κυβέρνηση και αντιπολίτευση αδυνατούν να υπερασπιστούν τα εθνικά συμφέροντα, την ώρα που τουρκικά σκάφη αλωνίζουν έξω από τις ακτές των νησιών Η Ελλάδα, στην πιο...

Γελοίες δικαιολογίες από τον Πέτσα: Το τουρκικό ερευνητικό «Oruc Reis» δεν πραγματοποιεί έρευνες

Κάθε όριο ξεπερνά η προπαγάνδα και η γελοιότητα στην κυβέρνηση όσον αφορά την αντιμετώπιση και την επιχειρηματολογία απέναντι στις τουρκικές προκλήσεις. Χθες ο κυβερνητικός...

Κρεσέντο προδοσίας από τον Νίκο Μαραντζίδη

Με επαίσχυντο άρθρο του προτείνει «φινλανδοποίηση» της Ελλάδας και επί της ουσίας να δώσουμε γην και ύδωρ στην Τουρκία Σε ρεσιτάλ προδοσίας εις βάρος της...

Απειλούν και με γεωτρήσεις απέναντι από το Καστελόριζο

Κλιμακώνει τις προκλήσεις η Τουρκία διά στόματος του υπ. Ενέργειας, εάν εντοπιστούν κοιτάσματα φυσικού αερίου Αμετανόητοι οι Τούρκοι, επιμένουν καθημερινά πια στις προκλήσεις τους, με...

Βεντέτα μεταξύ σπείρας Ρομά και αλλοδαπών στην Αγίου Μελετίου

Πιστολίδι μέρα μεσημέρι Οι ζωές αθώων περαστικών κινδύνεψαν μέρα μεσημέρι στο κέντρο της Αθήνας, όταν βρέθηκαν ανάμεσα στα διασταυρούμενα πυρά των επιβατών τεσσάρων αυτοκινήτων που...