Παρασκευή, 25 Σεπτεμβρίου 2020

Αυξάνεται η τάση φυγής των Ελλήνων εφοπλιστών από το εθνικό νηολόγιο λόγω υψηλής φορολογίας

Χρόνος ανάγνωσης: < 1 λεπτό

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν!

Δεν ανταποκρίνονται στο κάλεσμα της κυβέρνησης για ενίσχυση της οικονομίας οι Ελληνες εφοπλιστές. Η συνεχόμενη διαρροή πλοίων από το νηολόγιο έχει σημάνει συναγερμό στο υπουργείο Ναυτιλίας και στο υπουργείο Οικονομικών, αφού φαίνεται πλέον εμφανώς ότι όσα μέτρα κι αν έλαβε υπέρ της σημαίας η κυβέρνηση Καραμανλή, ένας νόμος της κυβέρνησης Ν.Δ. – ΠΑΣΟΚ ήταν αρκετός «για να αναποδογυρίσει (κατά τους εφοπλιστές) την καρδάρα». Πρόκειται για τον νόμο με τον οποίο κατέστη υποχρεωτικός ο τριπλασιασμός της φορολογίας στα ελληνικών συμφερόντων πλοία για μια τριετία.

Ετσι, η μείωση 2,6% των υπό ελληνική σημαία πλοίων συνεχίστηκε και τον Φεβρουάριο του 2014, σε σχέση με την αντίστοιχη δύναμη του Φεβρουαρίου 2013, όπως ανακοίνωσε η Ελληνική Στατιστική Αρχή. Η ολική χωρητικότητα του ελληνικού εμπορικού Στόλου, από πλοία 100 κόρων και άνω, παρουσίασε μικρή αύξηση 2,4%.

Ενώ, όμως, υποβαθμίζουν τη σημασία της ελληνικής σημαίας, οι Ελληνες εφοπλιστές κυριαρχούν στις περισσότερες κατηγορίες πλοίων! Οπως αναφέρουν στοιχεία του Lloyd’s Register – fairplay και του Committee των Ελλήνων εφοπλιστών του Λονδίνου, οι Ελληνες ελέγχουν:

* Στα δεξαμενόπλοια το 24,9% (632 πλοία και το 24% της χωρητικότητας) έναντι 23,2% και 22,2% αντίστοιχα σε σχέση με το 2013, επί συνόλου 2.542 πλοίων.

* Στα bulk carriers το 15,2% και το 15,1% της χωρητικότητας έναντι 16,4% και 16,4% αντίστοιχα το 2013. Επίσης ελέγχουν 1.752 πλοία επί συνόλου 11.555 του παγκόσμιου στόλου.

* Στα LNG Carriers το 10,9% και το 13,9% σε χωρητικότητα έναντι 10,6% και 9,1% αντίστοιχα για το 2013. Ελληνες ελέγχουν 183 πλοία επί συνόλου 1.677 που αριθμεί ο παγκόσμιος στόλος.

* Στα δεξαμενόπλοια μεταφοράς χημικών και στα πλοία μεταφοράς παραγώγων πετρελαίου ελέγχουν το 8,4% (13,9 % σε χωρητικότητα) των πλοίων, όπως και το 2013 που ήταν 8,4% σε αριθμό πλοίων (αλλά 13,5% χωρητικότητα). Ελληνες ελέγχουν 599 πλοία επί συνόλου 7.090.

* Στα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων ελέγχουν το 6,3% σε πλοία και το 6% στη χωρητικότητα, έναντι 7,9% και 7,5% αντίστοιχα για το 2013 (339 πλοία σε σύνολο 5.344).

{{-PCOUNT-}}12{{-PCOUNT-}}

ΣΧΟΛΙΑ

Η δημοκρατία δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ο Τσακαλώτος αδειάζει τον Αλέξη Τσίπρα και στηρίζει τον Κυριάκο Μητσοτάκη!

Χαμός στα social media! Πολλοί συριζαίοι τον παροτρύνουν να... σηκωθεί να φύγει. Οργισμένη παρέμβαση Πολάκη! Με καζάνι έτοιμο να εκραγεί μοιάζει από χθες ο ΣΥΡΙΖΑ...

Στην Αθήνα ο νικητής της χρονιάς στο ΛΟΤΤΟ – Τι λέει ο ιδιοκτήτης του τυχερού πρακτορείου ΟΠΑΠ στον Αγ. Δημήτριο

Το μεγαλύτερο ποσό μέσα στο 2020 μοίρασε χθες το ΛΟΤΤΟ σε έναν μεγάλο νικητή που κέρδισε 1,4 εκατομμύρια ευρώ. Το «χρυσό» δελτίο, που έβαλε...

Τρέχουν κατόπιν εορτής για τις κλίνες στις ΜΕΘ

Βαρύτατα εκτεθειμένη η κυβέρνηση από τους χειρισμούς για την πανδημία Σε ασφυκτικό κλοιό βρίσκεται η κυβέρνηση λόγω της αύξησης των ασθενών που πάσχουν από κορονοϊό...

Θρασύτατος ο Κώστας Μπακογιάννης για τις σπατάλες του «Μεγάλου Περιπάτου»

Αλγεινές εντυπώσεις και κύμα αντιδράσεων στο διαδίκτυο προκάλεσε η ομολογία αποτυχίας του δημάρχου Αθηναίων Κώστα Μπακογιάννη, που παραδέχθηκε ότι ο «Μεγάλος Περίπατος» στην Πανεπιστημίου......

Διάλογος παρωδία (εφ’ όλης της ύλης) με τουρκική ατζέντα

Έναρξη διαλόγου με ιδανικές συνθήκες, για τον Ερντογάν φυσικά. Όλοι όσοι οδηγούν την Ελλάδα στο τραπέζι του διαλόγου με ατζέντα που βολεύει την Τουρκία...