Δευτέρα, 26 Οκτωβρίου 2020

Αυξάνουν τα διόδια αντί να τα μειώσουν

Χρόνος ανάγνωσης: < 1 λεπτό

Στον δικό τους φαντασιακό κόσμο φαίνεται ότι βρίσκονται οι εταιρίες εκμετάλλευσης των αυτοκινητοδρόμων. Την ώρα που χιλιάδες μισθωτοί και συνταξιούχοι επιβαρύνονται με νέα χαράτσια, την ώρα που η βενζίνη τραβάει την ανιούσα, όλες οι εταιρίες εκμετάλλευσης των οδικών αξόνων αυξάνουν τα διόδια!

Τι κι αν έχουν σταματήσει τα έργα, τι κι αν αυτά «καρκινοβατούν», οι εργολάβοι τον χαβά τους. Ως αιτία οι κοινοπραξίες προβάλλουν τις συμβατικές υποχρεώσεις από τις συμβάσεις παραχώρησης, παραβλέποντας το γεγονός ότι τα έργα έχουν ανασταλεί εδώ και 1-1,5 χρόνο, αλλά συνεχίσουν να εισπράττουν διόδια! Μοναδική εξαίρεση αποτελεί ο Μορέας, ο οποίος κατασκευάζεται κανονικά.

Τα διόδια αυξάνονται από 5 έως 10 λεπτά σε όλους τους αυτοκινητοδρόμους, με ισχύ από αύριο 1η Φεβρουαρίου. Αυξήσεις κατά 30 λεπτά έχουμε και στη Γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου. Πλέον το κόστος για τη διαδρομή από την Αθήνα προς τη Θεσσαλονίκη αυξάνεται κατά 0,90 ευρώ, ενώ η διαδρομή Αθήνα – Τρίπολη – Καλαμάτα θα στοιχίζει 0,60 ευρώ ακριβότερα.

Ο άξονας Αθήνα – Θεσσαλονίκη χωρίζεται στα τμήματα από την Αθήνα μέχρι την Τραγάνα, το οποίο εκμεταλλεύεται η Νέα Οδός, και στο τμήμα από την Πελασγία (Μαλιακός) μέχρι το Κλειδί στο Αιγίνιο Πιερίας, το οποίο εκμεταλλεύεται η Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου. Συνυπολογίζοντας το κόστος 2,4 ευρώ των διοδίων στα Μάλγαρα, το ταξίδι μετ’ επιστροφής στη Θεσσαλονίκη αυξάνεται από 42,5 σε 43,4 ευρώ, αύξηση 2,1%.

Οι οδηγοί που θα κάνουν το ταξίδι Αθήνα – Πάτρα θα επιβαρυνθούν με 10 λεπτά στα διόδια Ελευσίνας, όπου το κόστος αυξάνεται από 3,1 σε 3,2 ευρώ, καθώς το κόστος διέλευσης στους σταθμούς από την Κόρινθο έως την Πάτρα παραμένει σταθερό. Ομως όσοι επιθυμούν να περάσουν στο Ρίο θα πρέπει να συνυπολογίζουν την αύξηση κατά 0,3 ευρώ στα διόδια της Γέφυρας Ρίου – Αντιρρίου, από 12,9 σε 13,2 ευρώ.

Αντίθετα, στη διαδρομή προς Καλαμάτα, μέσω Τρίπολης, η διαδρομή μετ’ επιστροφής θα στοιχίζει 0,6 ευρώ ακριβότερα για τα Ι.Χ., καθώς πέρα από τα διόδια Ελευσίνας οι τιμές αυξάνονται κατά 10 λεπτά στους σταθμούς Νεστάνης (από 2,3 σε 2,4 ευρώ) και Σπαθοβουνίου (από 2,4 σε 2,5 ευρώ), ενώ στη Γέφυρα Μάναρη το κόστος παραμένει σταθερό στα 1,9 ευρώ. Τα διόδια για το ταξίδι Αθήνα – Καλαμάτα μετ’ επιστροφής θα στοιχίζουν 20 ευρώ, από 19,4 ευρώ, δηλαδή αύξηση 3%.

Υπενθυμίζεται ότι τα συνολικά έσοδα Δημοσίου και ιδιωτών από τους 5 οδικούς άξονες, σε βάθος 30ετίας, έχουν προϋπολογιστεί στα 60 δισ. ευρώ! Η πρόβλεψη των εσόδων έγινε το 2007, λαμβάνοντας υπόψη τις οικονομικές συνθήκες της περιόδου, οι οποίες έχουν διαψευσθεί.

Σύμφωνα με τις παραδοχές του 2007, τα έσοδα του Δημοσίου από τις 30ετείς συμβάσεις παραχώρησης θα προσέγγιζαν τα 20 δισ., ενώ των παραχωρησιούχων τα 40 δισ.

Φώτης Φωτεινός

{{-PCOUNT-}}12{{-PCOUNT-}}

ΣΧΟΛΙΑ

Η δημοκρατία δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ληστεία με τα αναδρομικά στις συντάξεις!

Αντί ο ΕΦΚΑ να πιστώσει στους λογαριασμούς των δικαιούχων τα ακριβή ποσά, κατέβαλε έως και 75% λιγότερα Το επιτελικό κράτος των κυρίων Μητσοτάκη και Βρούτση...

What trade art thou?

Αυτή η χαρακτηριστική ερώτηση (μεταφρ. «ποια είναι η τέχνη σου;») που απευθύνεται κατ’επανάληψη στην πρώτη σκηνή της πρώτης πράξης του σαιξπηρικού «Ιουλίου Καίσαρα», μέσα...

Ο Γιώργος Κύρτσος αποθεώνει τον… εαυτό του σε ένα Ρεσιτάλ αμετροέπειας

Η δημόσια αυτοϊκανοποίηση του Κύρτσου! Ρεσιτάλ αυτοαποθέωσης έδωσε ο ευρωβουλευτής της Νέας Δημοκρατίας Γιώργος Κύρτσος, προκαλώντας -δικαίως- ποικίλα ειρωνικά σχόλια. Ο «γαλάζιος» ευρωβουλευτής και πρώην...

Νέος Πτωχευτικός: Χαριστική βολή για τους μικρομεσαίους!

Έρευνα: Οι «γκρίζες ζώνες» του νέου νόμου. Θα επιφέρει το τελειωτικό χτύπημα στις ευάλωτες οικογένειες, αλλά και στις επιχειρήσεις, εκτιμούν παράγοντες της αγοράς Από τις...

OPAP ARENA από ψηλά-Αποκλειστικά πλάνα από το νέο γήπεδο της ΑΕΚ

Ο υπεύθυνος του έργου Πάνος Παναγιωτίδης αποκαλύπτει στον ΟΠΑΠ πότε θα είναι έτοιμο και εξηγεί γιατί θα αποτελεί «καυτή» έδρα Το όνειρο των φίλων της...