Τετάρτη, 28 Οκτωβρίου 2020

Χάθηκε από το ραντάρ το το αεροσκάφος της AirAsia, ενώ πετούσε μεταξύ Ινδονησίας και Σιγκαπούρης με 162 επιβαίνοντες

Χρόνος ανάγνωσης: < 1 λεπτό

Αν υπάρχει μια «δυσμενής χρονιά» για την ιστορία της μαλαισιανής αεροπορίας, τότε αυτή είναι δίχως άλλο το 2014 – χρονιά που θεωρείται και η χειρότερη της δεκαετίας για την αεροπλοΐα. Μόλις λίγες ημέρες πριν από την έλευση του 2015, ένα αεροσκάφος της μαλαισιανής εταιρίας χαμηλού κόστους AirAsia, η οποία δεν φιγούραρε μέχρι σήμερα στις «μαύρες αεροπορικές λίστες»- εξαφανίστηκε, ενώ πετούσε μεταξύ της Ινδονησίας και της Σιγκαπούρης με 162 επιβαίνοντες, εκ των οποίων 16 παιδιά και ένα βρέφος, στη συντριπτική πλειονότητά τους Ινδονήσιοι. Σαν να άνοιξε για άλλη μια φορά ο ασιατικός ουρανός και να το κατάπιε…

Η πτήση QZ8501 είχε αναχωρήσει από το διεθνές αεροδρόμιο Τζουάντα στη Σουραμπάγια, στο νησί Ιάβα της Ινδονησίας, και αναμενόταν να προσγειωθεί στο αεροδρόμιο Σάνγκι της Σιγκαπούρης. Μόνο που η επαφή με το αεροσκάφος χάθηκε στον εναέριο χώρο της Ινδονησίας 42 λεπτά μετά την απογείωση, αφού το αεροπλάνο εξαφανίστηκε από τα ραντάρ, όταν βρισκόταν μεταξύ του λιμανιού Ταντζούνγκ Παντάν της Ινδονησίας και της πόλης Ποντιανάκ, στο δυτικό Καλιμαντάν στο νησί Μπόρνεο.

Λίγο νωρίτερα, ο πιλότος είχε ζητήσει -μέσα από μήνυμα στο facebook- να αποκλίνει από την πορεία της πτήσης και να πετάξει σε ύψος 38.000 ποδών (από τα 32.000 πόδια που πετούσε), για να αποφύγει τα σύννεφα και τις κακές καιρικές συνθήκες, σύμφωνα με την αεροπορική εταιρία.

Καινούριο

Αξίζει να αναφέρουμε ότι το αεροσκάφος, το οποίο είχε παραδοθεί καινούργιο το 2008 στην Indonesia Air Asia, είχε καταγράψει 23.000 ώρες πτήσης, ενώ η τελευταία προγραμματισμένη συντήρησή του πραγματοποιηθεί γίνει στις 16 Νοεμβρίου.

Ο κυβερνήτης ήταν Ινδονήσιος και μετρούσε συνολικά 6.100 ώρες πτήσης, ενώ ο συγκυβερνήτης, Γάλλος, με 2.275 ώρες πτήσεις.
Κι ενώ η αγωνία των συγγενών γιγαντώνεται, καθώς τα ίχνη του αεροσκάφους αγνοούνται, οι θαλάσσιες έρευνες διακόπτονται λόγω σκότους.

Ως γνωστόν η Ινδονησία, είναι ένα αρχιπέλαγος που εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τις αεροπορικές μεταφορές για τις συνδέσεις ανάμεσα στα 17.000 νησιά της. Μόνο που παρουσιάζει μία από τις χειρότερες επιδόσεις στην Ασία στον τομέα της ασφάλειας της αεροπορίας. Την ίδια στιγμή οι Μαλαισιανές Αερογραμμές φέρουν το βάρος του ανεξήγητου μέχρι στιγμής χαμού της πτήσης MH370, τον Μάρτιο, με 239 επιβαίνοντες! Οπως και το βάρος της κατάρριψης ακόμη ενός Boeing, στην ανατολική Ουκρανία, τον Ιούλιο, με 298 επιβαίνοντες!

Για το μοιραίο Boeing 777, που εξαφανίστηκε λίγο μετά την απογείωσή του από την Κουάλα Λουμπούρ με προορισμό το Πεκίνο, έχουν γραφτεί ήδη αρκετά σενάρια, από εκείνο της αεροπειρατείας, της τρομοκρατικής επίθεσης και της μηχανικής βλάβης, μέχρι εκείνο της αυτοκτονίας του πιλότου και της «απαγωγής του αεροσκάφους»! Δεν θα μπορούσαν να αποφευχθούν οι συγκρίσεις, οι παραλληλισμοί, ακόμα και «οι αόρατοι σύνδεσμοι» μεταξύ των δύο «αγνοούμενων» πτήσεων. Προς το παρόν εξετάζεται η εγκυρότητα των ισχυρισμών του συγγενούς ενός επιβάτη, ο οποίος υποστηρίζει ότι έχει λάβει ένα μήνυμα από άγνωστο αποστολέα, που θέλει το αεροσκάφος να έχει κάνει αναγκαστική προσγείωση και τους επιβαίνοντες ζωντανούς.

Από τα αζήτητα στην… κορυφή

«Μια μέρα η Air Asia θα γίνει τόσο γνωστή όσο η Coca- Cola!» Την πρόβλεψη που κινδυνεύει να επαληθευτεί -πλην όμως με την αρνητική δημοσιότητα μιας αεροπορικής τραγωδίας- έκανε ο ιδιοκτήτης της εταιρίας Μαλαισιανός επιχειρηματίας Τόνι Φερνάντες, ο οποίος προτού ασχοληθεί με τις αεροπορικές επιχειρήσεις ήταν αντιπρόεδρος στη Warner Music Νότιας Ασίας. Το 2001, σε ηλικία 37 ετών, αποφάσισε να αγοράσει την υπερχρεωμένη Air Asia από κρατική μαλαισιανή εταιρία έναντι μόλις 25 βρετανικών πενών και μέσα σε μία δεκαετία τη μεταμόρφωσε σε «γίγαντα» στις εταιρίες χαμηλού κόστους, που εξυπηρετούσε 30.000.000 επιβάτες. Δεν είναι τυχαίο ότι παιδικό του όνειρο ήταν να δημιουργήσει την πρώτη αεροπορική χαμηλού κόστους στην Ασία!

{{-PCOUNT-}}12{{-PCOUNT-}}

ΣΧΟΛΙΑ

Η δημοκρατία δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Η αίτηση για τα κλεμμένα αναδρομικά στον ΕΦΚΑ

Πρέπει να την καταθέσουν όλοι οι συνταξιούχοι Η «δημοκρατία» δημοσιεύει για τους αναγνώστες της την αίτηση θεραπείας την οποία θα πρέπει να καταθέσουν εντός διμήνου...

Η μεγάλη ελληνική υποχώρηση από την εθνική (της) κυριαρχία!

Μητσοτάκης - Παναγιωτόπουλος (από το βήμα της Βουλής) απεμπόλησαν το αναφαίρετο δικαίωμα για επέκταση στα 12 μίλια Είναι πλέον γεγονός η μεγάλη υποχώρηση της Ελλάδας...

Αισιοδοξία για το εμβόλιο της ASTRAZENECA – Αποτελεσματικό σε όλες τις ηλικίες

Καλά νέα από την Οξφόρδη Αισιόδοξα νέα φτάνουν από τα εργαστήρια του πανεπιστημίου της Οξφόρδης αναφορικά με το πειραματικό εμβόλιο της AstraZeneca Plc, καθώς, όπως...

Συναγερμός! Ο Βουλευτής Σταύρος Κελέτσης βρέθηκε θετικός στον κορονοϊό

Θετικός στον κορονοϊό βρέθηκε ο βουλευτής Εβρου της Νέας Δημοκρατίας Σταύρος Κελέτσης, αποτελώντας έτσι το δεύτερο κρούσμα εντός της «γαλάζιας» Κοινοβουλευτικής Ομάδας μετά τον...

Η ντροπή της Ελλάδας! Η Γιάννα προσκαλεσε τον Ερντογάν για το 1821

Επικίνδυνο πολιτικό παιχνίδι με τρικλοποδιά στο ΥΠΕΞ Έχουν περάσει μόλις λίγες ώρες που γράφτηκε -χωρίς διάψευση- η εξωφρενική πληροφορία και οι αρμόδιοι κάνουν ακόμα -κατά...