Δευτέρα, 8 Μαρτίου 2021

Χωρίς καθηγητές τα ελληνικά σχολεία της Γερμανίας!

Εγκαταλελειμμένοι από το ελληνικό κράτος αισθάνονται οι μαθητές της ομογένειας στη Γερμανία, οι οποίοι, τρεις μήνες μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς στις 22 Αυγούστου, αναγκάζονται να κάνουν μόνο τρεις ώρες μάθημα ημερησίως ελλείψει καθηγητών.

Στα συνολικά 14 δημοτικά, γυμνάσια και λύκεια, που είναι αναγνωρισμένα ως δημόσια ελληνικά σχολεία, τα διδακτικά κενά είναι τεράστια. Ωστόσο, οι μαθητές που φοιτούν στα πέντε λύκεια αντιμετωπίζουν το μεγαλύτερο πρόβλημα, μια και κινδυνεύουν να χάσουν τη χρονιά τους και την ευκαιρία να σπουδάσουν σε κάποιο Ιδρυμα της Ανώτατης Εκπαίδευσης.

Ενδεικτικό είναι το γεγονός ότι στη Θετική Κατεύθυνση οι μαθητές διδάσκονται μόνο Μαθηματικά, αφού δεν υπάρχει ούτε ένας καθηγητής για τα γνωστικά αντικείμενα της Φυσικής και της Χημείας. Την ίδια ώρα, 17 καθηγητές, που είναι επισήμως αποσπασμένοι στα ελληνικά σχολεία της Γερμανίας, αγνοούνται. Ορισμένοι από αυτούς έχουν αναλάβει ελάχιστες ώρες μαθημάτων, ενώ οι περισσότεροι δεν έχουν καν εμφανιστεί στα σχολεία τους. Ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του Ελληνικού Λυκείου Ντίσελντορφ έχει επανειλημμένως απευθυνθεί στον συντονιστή Εκπαίδευσης Βόρειας Ρηνανίας Γιώργο Βαρβάτη, όμως δεν έχει λάβει καμία απάντηση.

Αντιθέτως, ο κ. Βαρβάτης (με τον οποίο προσπάθησε επανειλημμένως να επικοινωνήσει η «κυριακάτικη δημοκρατία» αλλά δεν μας απάντησε ποτέ) αποτελεί μέρος του προβλήματος. Ο συντονιστής Εκπαίδευσης έχει αποσπάσει στο γραφείο του πέντε από τους καθηγητές οι οποίοι θα έπρεπε να διδάσκουν στα ελληνικά σχολεία της Γερμανίας. Οπως καταγγέλλει ο πρόεδρος του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων Ελληνικού Λυκείου Ντίσελντορφ Νίκος Παπαγεωργίου, «υπάρχουν αρκετοί εκπαιδευτικοί οι οποίοι, αντί να βρίσκονται στο πόστο τους στα μητρόγλωσσα σχολεία, απασχολούνται σε γερμανικά για να λαμβάνουν δύο μισθούς».

Ερωτηθείς για τον ρόλο του κ. Βαρβάτη, ο κ. Παπαγεωργίου σημειώνει: «Ζητήσαμε να μας ενημερώσει για τις κινήσεις που έκανε προκειμένου να στελεχωθούν τα σχολεία μας και μας απάντησε ότι πρόκειται για εσωτερική αλληλογραφία και απόρρητα έγγραφα». Τι να περιμένεις από τον συντονιστή Εκπαίδευσης ο οποίος «όταν τα παιδιά διαμαρτυρήθηκαν έξω από το προξενείο, τους έφερε την αστυνομία για να τους απαγορευτεί η είσοδος;» συμπληρώνει ο γραμματέας του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων Αργύρης Βασιλειάδης. Τόσο ο κ. Παπαγεωργίου όσο και ο κ. Βασιλειάδης δηλώνουν κατηγορηματικά ότι για την κατάσταση που επικρατεί είναι ενήμεροι όχι μόνο η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας αλλά και όλα τα κόμματα στη χώρα μας.

Οι αποσπασμένοι εκπαιδευτικοί-φαντάσματα με τους δύο μισθούς


Επειτα από αλλεπάλληλες προσπάθειες να συναντηθούν με τον κ. Βαρβάτη και γενικόλογες απαντήσεις που έλαβαν, τα μέλη του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων Ελληνικού Λυκείου Ντίσελντορφ απέστειλαν έγγραφο στον ίδιο και στην ηγεσία του υπουργείου Παιδείας. Σε αυτήν παρουσιάζουν τις ελλείψεις στα ελληνόγλωσσα σχολεία της Γερμανίας εξαιτίας «της κατάφωρης παράβασης του νόμου» από τον κ. Βαρβάτη, ο οποίος έχει αποσπάσει εκπαιδευτικούς που θα έπρεπε να βρίσκονται στις αίθουσες. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η Γ. Α., καθηγήτρια, η οποία, αντί να διδάσκει στο ελληνικό λύκειο του Ντίσελντορφ, τοποθετήθηκε στο αμιγώς γερμανικό γυμνάσιο του Λάιμπνιτς.

Κατά τον ίδιο τρόπο και με την κάλυψη του κ. Βαρβάτη, οι Λ.Χ. Α. και Π. Σ., καθηγήτριες αποσπασμένες από το ελληνικό κράτος στο γυμνάσιο της ομογένειας στο Ντίσελντορφ, ουδέποτε έχουν εμφανιστεί για να αναλάβουν υπηρεσία. Κραυγαλέα περίπτωση, όμως, είναι αυτή της Τ. Ο., καθηγήτριας Φυσικής και Χημείας, που δεν έχει πατήσει το πόδι της στο γυμνάσιο όπου είναι η θέση της. Λόγω της απουσίας της συγκεκριμένης εκπαιδευτικού, οι μαθητές δεν έχουν κάνει ούτε ένα μάθημα Φυσικής και Χημείας. Μεταξύ των ευνοημένων διδασκόντων που έχουν τοποθετηθεί στα ελληνόγλωσσα σχολεία της ομογένειας είναι και η σύζυγος του κ. Βαρβάτη, η καθηγήτρια Κ. Γ., που και αυτής η τύχη αγνοείται.

Βεβαίως, υπάρχουν και εκπαιδευτικοί οι οποίοι πληρώνονται από το ελληνικό κράτος για να διδάσκουν τους μαθητές της ομογένειας, αλλά προτιμούν να δουλεύουν σε γερμανικά σχολεία για να αμείβονται από δύο πλευρές. Για παράδειγμα, η Μ. Χ. και η Ι. Ε., δασκάλες, απασχολούνται στα γερμανικά νηπιαγωγεία του Βούπερταλ και του Σόλιγκεν. Ακόμα, η Μ. Χ., εκπαιδευτικός, αντί να βρίσκεται στο ελληνικό γυμνάσιο – λύκειο του Ντίσελντορφ, όπου υπάρχει μεγάλη ανάγκη σε μαθηματικούς, απασχολείται στο γραφείο του συντονιστή Εκπαίδευσης, όπου… ανανεώνει την ιστοσελίδα του.

Αυτοί είναι μόνο μερικοί από τους εκπαιδευτικούς που, αντί να μορφώνουν τους Ελληνες μαθητές της Γερμανίας, κάνουν άλλες δουλειές. «Από μαθησιακής πλευράς είναι έγκλημα γιατί ο νόμος ορίζει ότι με 54 απουσίες τα παιδιά θα χάσουν τη χρονιά τους και ήδη έχουν χαθεί εκατοντάδες ώρες μαθημάτων» αναφέρει ο κ. Βασιλειάδης. Προσθέτει ότι «μπροστά στην αδιαφορία των ελληνικών Αρχών απελπισμένοι γονείς μετέφεραν τα παιδιά τους σε γερμανικά σχολεία για να μη χρειαστεί να επαναλάβουν την τάξη».

Αθλια κατάσταση και στη Βαβαρία

Εξίσου μεγάλα, λόγω των ελλείψεων σε καθηγητές, είναι τα προβλήματα στα ελληνόγλωσσα σχολεία της Βαβαρίας που βρίσκονται «σε άθλια κατάσταση», όπως αναφέρει σε επιστολή της προς τον υπουργό Παιδείας η Ομοσπονδία Γονέων Βαβαρίας. Καταγγέλλει σχέδιο σταδιακής υποβάθμισης της ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης, αφού «ομογενείς προσφέρθηκαν να δουλέψουν αμισθί για να καλύψουν τα κενά και η πρόταση απορρίφθηκε». Η ομοσπονδία ζητά για τους 3.000 μαθητές να αναγνωριστούν τα απολυτήριά τους σε περίπτωση νομικούς κωλύματος λόγω μη παρακολούθησης μαθημάτων εξαιτίας ελλείψεων σε καθηγητές και να καταργηθούν οι εισαγωγικές εξετάσεις για την εισαγωγή τους σε ΑΕΙ και ΤΕΙ «όσο θα συνεχίζεται αυτή η απερίγραπτη κατάσταση».

Το νέο νομοθετικό πλαίσιο

Εως την άνοιξη θα παρουσιαστεί το πλήρες νομοθετικό πλαίσιο για την Ελληνόγλωσση Εκπαίδευση στο εξωτερικό, ανακοίνωσε πριν από λίγες ημέρες στην Επιτροπή Ελληνισμού της Διασποράς ο υπουργός Παιδείας Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος. Παρουσίασε τρεις πυλώνες στους οποίους θα στηριχτεί η αναμόρφωση των ελληνικών σχολείων της ομογένειας: στον εξορθολογισμό των δαπανών, στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και τη δημιουργία φορέων προώθησης του πολιτισμού. Ο κ. Αρβανιτόπουλος χαρακτήρισε το ζήτημα «πρωταρχικής σημασίας, καθώς η διατήρηση των δεσμών του Ελληνισμού με τη μητέρα Ελλάδα κατέχει πρωτεύοντα ρόλο».

Η κατεύθυνση στην οποία θα κινηθεί το νομοσχέδιο για την Ελληνόγλωσση Εκπαίδευση του εξωτερικού θα έχει ως στόχο να διορθώσει τα κακώς κείμενα και να αναστρέψει το κακό κλίμα που δημιουργήθηκε με τη βίαιη αναστολή των εγγραφών στα ελληνικά λύκεια της Γερμανίας. Υπενθυμίζεται ότι την απόφαση για αναστολή της λειτουργίας των σχολείων είχε λάβει η απελθούσα υπουργός Παιδείας Αννα Διαμαντοπούλου και ανακλήθηκε με τροποποίηση του νόμου το περασμένο καλοκαίρι.

Εύη Πανταζοπούλου

{{-PCOUNT-}}18{{-PCOUNT-}}

Η εφημερίδα δημοκρατία δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ