Τετάρτη, 21 Απρ 2021

Χυτήριο Παθών: Οταν η Βάσια πίστευε ότι το παιδί της δεν μπορεί να ζει με «ομοφυλόφιλο»

Οσοι υποστηρίζουν ότι γνωρίζουν καλά τη 46χρονη σήμερα ηθοποιό Βάσια Παναγοπούλου (η ίδια μάλλον έχει ξεπεράσει τα ταμπού της αναφοράς της ηλικίας της, αφού έχει δημοσιοποιηθεί στο διαδίκτυο ότι γεννήθηκε στη Μυτιλήνη στις 6 Οκτωβρίου 1966), προσπαθούν να πείσουν ότι όχι μόνον της άρεσαν, αλλά απολάμβανε πάντα τα πολύβουα σκάνδαλα – και στην προσωπική της ζωή αλλά και στην επαγγελματική.

Οι ίδιοι άνθρωποι (από τον χώρο του θεάματος) λένε ότι βρίσκεται μονίμως κάτω από ένα αστέρι που το ανάβει η ίδια με μοναδική μαεστρία, κάθε φορά που έχει ανάγκη για προβολή. Είτε ισχύουν είτε όχι οι κριτικές των συναδέλφων της, η πάντα γοητευτική τωρινή επιχειρηματίας του θεάτρου Χυτήριο πρέπει να είναι ικανοποιημένη.

Η διαφήμιση της παράστασης «Corpus Christi» πέτυχε. Το έργο, το οποίο πραγματεύεται τις σκηνές ζηλοτυπίας του Ιούδα που είναι -κατά το σενάριο- ερωτευμένος με τον Τζόσουα (Ιησού) και που, ακόμα και παραλλαγμένο, θεωρήθηκε βλάσφημο και ανήθικο, μάζεψε πολύ κόσμο αλλά… απέξω. Ερώτημα είναι εάν θα μαζέψει θεατές και μέσα, αφού όσοι το είδαν το θεωρούν από εξωφρενικά αδιάφορο έως και κακόγουστο.

«O 73χρονος Αμερικανός συγγραφέας, δημιουργός του έργου, Τέρενς Μακ Νάλι παντρεύτηκε τον εραστή του το 2003 στο Βέρμοντ των ΗΠΑ. Δηλαδή τα… χούγια του θα τα “φορτώσει” στον Ιησού Χριστό;» αναρωτήθηκαν σώφρονες θεατές του θεάτρου που δεν είχαν καμία σχέση με τους αφιονισμένους «σταυροφόρους» που πολιόρκησαν το Χυτήριο και συγκρούστηκαν με τα ΜΑΤ μέσα στον καπνό των χημικών.

«Νιώθω ότι έχω υποστεί βιασμό» έγραψε, μεταξύ άλλων, σε μήνυμά της στο διαδίκτυο για τα επεισόδια η παλιά ενζενί του Δαλιανίδη και παρτενέρ του Πάνου Μιχαλοπούλου στα «Λιονταράκια» του 1985, παίζοντας έναν ακόμα «έξοχο» ρόλο. Σαν αυτούς που έχει μάθει να ενσαρκώνει έξω από το σανίδι, κατά τους επικριτές της. «Θέλω να ζω σε μια χώρα με αξιοπρέπεια. Σε μια χώρα που θα μπορώ να σκέφτομαι ελεύθερα και που δεν θα φοβάμαι τους κάθε λογής τραμπούκους… Αυτό που ακολούθησε είναι φαιδρό αλλά και τρομακτικό.

Ατομα που μας καταριόνταν, μας προπηλάκιζαν, μας χλεύαζαν, αλλά και που εκτόξευσαν απειλές κατά της ζωής του Λαέρτη Βασιλείου. Νιώθω ταπεινωμένη ως Ελληνίδα και χριστιανή ορθόδοξη. Κάνουμε θέατρο με την καρδιά μας – όχι με ό,τι θέλουν να μας υποβάλουν ως σωστό ή μη σωστό. Και στη δημοκρατία, όπως και στην τέχνη, την επιλογή την έχει ο λαός. Εικόνες θεάτρου με δύναμη της Αστυνομίας για προστασία των ηθοποιών ανήκουν σε ένα εφιαλτικό σενάριο επιστημονικής φαντασίας. Χθες είχαν άποψη για το “Corpus Christi”, αύριο θα καίνε βιβλία ή έναν πίνακα ζωγραφικής. Και κάπως έτσι ο φασισμός απλώνει τις ρίζες του» κατέληξε στο δραματικό μονόπρακτο-μανιφέστο υπέρ της ελευθερίας της έκφρασης ενώπιον του τηλεοπτικού φακού των δημοσιογράφων η πολυτάλαντη κυρία Παναγοπούλου, συνεπικουρούμενη από τις βεβαιωτικές γκριμάτσες του (βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ), συγγραφέα κ. Πέτρου Τατσόπουλου και του Νίκου Μπιστη της κυβερνώσας ΔΗΜ.ΑΡ. Οταν όμως ο βουλευτής της Χρυσής Αυγής κ. Ηλίας Παναγιώταρος της θύμισε μια «φανταστική ιστορία για μια ηθοποιό που έβαλε παραβατικούς να “καθαρίσουν” τον σύζυγό της επειδή ήταν ομοφυλόφιλος», η νεόκοπη θεατρική επιχειρηματίας πέταξε το ακουστικό της ζωντανής σύνδεσης και αποχώρησε από το στούντιο. Προφανώς, το δραματικό μονόπρακτο δεν είχε άλλους «δράκους», εκτός εάν οι «μισητοί χρυσαυγίτες» έξυσαν παλιές πληγές που η Βάσια Παναγοπούλου έχει κλειδώσει στο χρονοντούλαπο της δικής της ιστορίας.

«Η κυρία Παναγοπούλου πλήρωσε μπράβους για να με δολοφονήσουν»

«Η “δαλιανίδικη” ενζενί από “καλλιτεχνικώς αδιάφορη” έγινε, εξαιτίας ενός σκανδάλου, “διαφορετική”, ως η κατηγορούμενη για απόπειρα φόνου ζωντοχήρα του πρώην συζύγου της κ. Απόστολου Δοξιάδη. Τότε ο κόσμος άρχισε πραγματικά να ασχολείται μαζί της. Αλλοι την έβρισκαν συμπαθή και άλλοι όχι. Πάντως η κυρία Παναγοπούλου, όταν βγήκε από τα δικαστήρια, είχε στα χέρια της ένα συμβόλαιο για πρωταγωνιστικό ρόλο στο σίριαλ “Επιθυμίες” του ΑΝΤ1, το οποίο τελικά σημείωσε αρκετή επιτυχία στο τηλεοπτικό κοινό, που αποτελούνταν από γυναίκες με προβληματική ερωτική ζωή και άνδρες που αρέσκονταν να παρακολουθούν από την κλειδαρότρυπα τις εσωτερικές ανησυχίες των πρωταγωνιστριών. Το… σίριαλ θα συνεχιστεί και φέτος.

Και φυσικά η κυρία Παναγοπούλου θα εξακολουθήσει να έχει σε αυτό τον ρόλο της Δάφνης. Η δημοτικότητά της όμως πρόκειται να επεκταθεί και πέρα από τα “υποκριτικά” μονοπάτια. Συγκεκριμένα, σκοπεύει να λάβει τη θέση της κυρίας Εύης Παπαδάκη στην πρωινή εκπομπή της ΕΤ1, η οποία πέρυσι τελούσε χρέη “ποιοτικού” μαγκαζίνο».

Το παραπάνω είναι χαρακτηριστικό απόσπασμα από κριτική εφημερίδας (από τις πολλές) που γράφηκαν την άνοιξη του 1996, όταν ξέσπασε το πρωτοφανές αστυνομικό και δικαστικό σκάνδαλο Δοξιάδη – Παναγοπούλου, που πούλησε χιλιάδες φύλλα στα περίπτερα ως real story και πρόσφερε υψηλές τηλεθεάσεις στα μαγκαζίνο κοινωνικής κριτικής που τότε άνοιγαν τα φτερά τους στην ιδιωτική τηλεόραση.

Σύμφωνα με τα τότε δημοσιεύματα (που στηρίχθηκαν στις πληροφορίες των αστυνομικών και δικαστικών συντακτών και δεν αμφισβητήθηκαν ποτέ από τους πρωταγωνιστές του πρωτόγνωρου θρίλερ), το πρωινό της 15ης Φεβρουαρίου 1996 ο Απόστολος Δοξιάδης, πρώην σύζυγος της άσημης τότε ηθοποιού Βάσιας Παναγοπούλου, σκηνοθέτης και πρώην ειδικός σύμβουλος της υπουργού Πολιτισμού στην κυβέρνηση Μητσοτάκη κυρίας Αννας Ψαρούδα – Μπενάκη, προσέρχεται στην Ασφάλεια. Κατευθύνεται στην πόρτα του Τμήματος Εγκλημάτων Κατά Ζωής και δίνει μια μαραθώνια κατάθεση που κρατάει από το πρωί μέχρι το ίδιο βράδυ.

Δημοσιογραφικές πληροφορίες αναφέρουν ότι ο κ. Δοξιάδης στην κατάθεσή του περιέγραψε ότι η ηθοποιός πλήρωσε ανθρώπους (μπράβους) για να τον δολοφονήσουν και μάλιστα κατέθεσε και συγκεκριμένες κασέτες με ανάλογο περιεχόμενο.

Η «αρρωστημένη ζήλια», οι τηλεπαρακολουθήσεις και η (ναρκομανής) γραμματέας της που «τα είπε όλα»

Το σίριαλ συνεχίζεται επί έναν μήνα. Στα τέλη Μαρτίου του 1996 γίνεται γνωστό ότι ειδικοί πραγματογνώμονες που όρισαν οι δικαστικές Αρχές για την εξέταση των επίμαχων κασετών (σύμφωνα με τις οποίες η γνωστή ηθοποιός φέρεται να σχεδιάζει τη δολοφονία του πρώην συζύγου της) απαντούν ότι είναι αυθεντικές. Στο ρεπορτάζ των εφημερίδων γίνεται λόγος ότι πιστοποιείται να ακούγεται η φωνή της Παναγοπούλου να μιλάει για τη δολοφονία. Ωστόσο δεν επιβεβαιώνεται αν οι επίμαχες κασέτες ήταν προϊόν μοντάζ διαφόρων τηλεφωνικών συνομιλιών που φέρεται να είχε η ηθοποιός με την πρώην γραμματέα της, που γνώριζε καλά το θέμα και στο τέλος στράφηκε εναντίον της, «κελαηδώντας» τα γεγονότα στον Δοξιάδη.

Η πλευρά της ηθοποιού αποδέχεται την πιθανότητα να πρόκειται για υποκλοπή τηλεφωνικών συνομιλιών της από τον πρώην σύζυγό της, ωστόσο ισχυρίζεται ότι πρόκειται για συρραφή συζητήσεων. Η κυρία Παναγοπούλου αποκαλύπτει ότι ο πρώην σύζυγός της Απόστολος Δοξιάδης από την εποχή που ήταν ακόμα παντρεμένοι τη ζήλευε παθολογικά και έβαζε άτομα να την παρακολουθούν. Οπως η ίδια είχε αναφέρει σε φιλικό της κύκλο, ο Δοξιάδης υποψιαζόταν ότι η ίδια είχε πολλούς εραστές. Είχε φτάσει μάλιστα στο σημείο -πλην της φυσικής παρακολούθησης- να «ακροάζεται» και το κινητό της τηλέφωνο. Ενας από τους τότε υπερασπιστικούς της ισχυρισμούς ήταν ότι μια υποψιασμένη γυναίκα και μάνα ενός κοριτσιού, που θέλει να της το πάρει ο πρώην σύζυγός της από την αγκαλιά της, δεν θα σχεδίαζε ποτέ ένα συμβόλαιο θανάτου γνωρίζοντας ότι ο μόνιμος εφιάλτης της παρακολουθεί συνεχώς τα τηλέφωνά της.

Στη θυελλώδη αληθινή ιστορία που θα μπορούσε να διασκευαστεί σε σενάριο κινηματογραφικής ταινίας εμπλέκονταν τρία ακόμα άτομα. Δύο «γνωστοί» της ηθοποιού που θα έπαιρναν ποσό 30.000.000 δραχμών για να βγάλουν εις πέρας τη «δουλειά». Ο φερόμενος ως εκτελεστής του «συμβολαίου» και ο ενδιάμεσος, φίλος της Παναγοπούλου, που την είχε φέρει σε επαφή με τον «αυτουργό».

Το τρίτο πρόσωπο ήταν η πρώην ιδιαιτέρα γραμματέας της Βάσιας Παναγοπούλου, η οποία αργότερα νοσηλεύτηκε σε θεραπευτικό ίδρυμα, προκειμένου να απεξαρτηθεί από τη χρήση ναρκωτικών. Σύμφωνα με τα όσα γράφτηκαν τότε, η γραμματέας κατέθεσε στην Ασφάλεια Θεσσαλονίκης και, κατά πληροφορίες, επιβεβαίωσε τους ισχυρισμούς του επιχειρηματία και σκηνοθέτη Απόστολου Δοξιάδη, «προδίδοντας» την πρώην αφεντικίνα της.

Λίγο καιρό μετά, η ηθοποιός παραπέμπεται στο εδώλιο του τριμελούς Πλημμελειοδικείου με την κατηγορία της παρότρυνσης σε τρίτους προς διάπραξη κακουργήματος. Μαζί της παραπέμπονται να δικαστούν τρία ακόμα πρόσωπα με την κατηγορία της σύστασης συμμορίας.

Ο θάνατος του Κ. Ταχτσή και ο παράνομος έρωτας με τον Ανδρέα Φουστάνο

Οι αποκαλύψεις όμως συνεχίζονται και η υπόθεση δεν καταλαγιάζει, με την κοινή γνώμη να παρακολουθεί εμβρόντητη τις εξελίξεις. Η κυρία Βάσια Παναγοπούλου περνά στην αντεπίθεση και παραχωρεί συνέντευξη στην εφημερίδα «Το Ονομα», ιδιοκτησίας του τότε φίλου της, επιχειρηματία νυχτερινών κέντρων (προφυλακισμένου τώρα) Μάκη Ψωμιάδη. Σε δήλωσή της αναφέρει: «Ψάξτε τη δολοφονία του Κώστα Ταχτσή.

Ψάξτε να βρείτε ποιοι κρύβονται από πίσω. Ο Ταχτσής λίγο προτού δολοφονηθεί, έγραφε βιβλίο στο οποίο αναφερόταν εκτενώς στην προσωπική ζωή του Απόστολου Δοξιάδη. Δεν πρόλαβε να τελειώσει το βιβλίο αυτό.

Τον πρόλαβε ο θάνατος. Ο συγγραφέας δολοφονήθηκε. Το βιβλίο κυκλοφόρησε στην αγορά. Τα σημεία όμως όπου αναφερόταν το όνομα του πρώην συζύγου μου εξαφανίσθηκαν μυστηριωδώς». Ο Δοξιάδης απαντά αμέσως στις μομφές που πλήττουν θέματα που άπτονται αυστηρών προσωπικών δεδομένων: «Αυτά τα παράλογα που ακούτε δείχνουν το μέγεθος του πανικού για την ενοχή τους. Είναι ένοχοι και έχουν κάτι να κρύψουν».

Εν τω μεταξύ, στην προσπάθειά της μέσω ασφαλιστικών μέτρων να κερδίσει την επιμέλεια του παιδιού της, η ηθοποιός, προς απόδειξη των ισχυρισμών της για το «ποιόν» του Δοξιάδη, προτείνει ως μάρτυρα τον καλλιτεχνικό πράκτορα Φραγκίσκο Βιτάλη.

Ο μάρτυρας φέρεται να καταθέτει ότι γνώρισε την ηθοποιό τον Ιούνιο του 1995 και συνδέθηκε φιλικά μαζί της. Μάλιστα αναφέρει ζητήματα για «διπλή» προσωπική ζωή του σκηνοθέτη και για συχνές επισκέψεις σε νυχτερινά club αναζήτησης ερωτικών συντρόφων. Οι «σφαίρες» πέφτουν σαν χαλάζι, αφού η πλευρά Δοξιάδη κατηγορεί την Παναγοπούλου ότι ο απώτερος σκοπός του ξεκαθαρίσματος με συμβόλαιο θανάτου ήταν να καρπωθεί η όμορφη πρωταγωνίστρια την περιουσία του και να συνεχίσει να κάνει τη ζωή της με τον πλαστικό χειρουργό Ανδρέα Φουστάνο, με τον οποίο ήδη διατηρούσε δεσμό. Λίγο καιρό αργότερα δημοσιοποιείται επισήμως η σχέση της κυρίας Παναγοπούλου με τον γνωστό γιατρό, ο οποίος διέμενε δίπλα από την κατοικία του πρώην ζεύγους, σε πολυτελή μεζονέτα της Πολιτείας, και είχε γνωριστεί μαζί της, χωρίς βέβαια να έχει οποιαδήποτε εμπλοκή με τα συνταρακτικά γεγονότα του 1996.

Ησχεδόν άγνωστη δραματική ιστορία με τη σκηνοθέτιδα Φρίντα Λιάππα

Πολλές φορές η ζωή παίζει περίεργα παιχνίδια. Είκοσι χρόνια πριν, το 1992, η δραματική ιστορία της σκηνοθέτιδας Φρίντας Λιάππα και ο άδικος χαμός της ενέπλεξε το όνομα της Βάσιας Παναγοπούλου (ίσως άδικα) σε μια άλλη συγκλονιστική υπόθεση «λογοκρισίας». Μόνο που τότε το «θύμα λογοκρισίας» (όπως είχε αναφερθεί σε εκτενή ρεπορτάζ των ΜΜΕ) δεν ήταν η ίδια (όπως σήμερα) αλλά μία συνάδελφός της. Αντίθετοι ρόλοι σε άλλη παράσταση. Τη βασική εμπλοκή στο δραματικό συμβάν είχαν χρεώσει στον τότε σύμβουλο κινηματογραφίας του υπουργείου Πολιτισμού Απόστολο Δοξιάδη. Ο σκηνοθέτης είχε κατηγορηθεί ότι με τη συνεπικουρία της συζύγου του είχε ζητήσει την εξαίρεση της ταινίας της Λιάππα από τα κρατικά βραβεία γιατί, όπως φέρεται να είχε ισχυριστεί, κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων για τις ανάγκες μιας σκηνής κακοποιήθηκε ένα ανήλικο παιδί. «Με τη βοήθεια εφημερίδων και καναλιών προκλήθηκε τρομερό σκάνδαλο και ασκήθηκε αυτεπάγγελτη δίωξη σε βάρος της Λιάππα και της μητέρας του παιδιού», όπως είχε αναφερθεί τότε στον Τύπο και στην τηλεόραση. Η Μελίνα Μερκούρη, ο Θόδωρος Αγγελόπουλος, ο Ζυλ Ντασέν, ο Θάνος Μικρούτσικος, ο Νίκος Κούνδουρος και πολλοί άλλοι είχαν σταθεί στο πλευρό της διωκόμενης καλλιτέχνιδας.

Η υπόθεση μετά την ποινική δίωξη της με βούλευμα λίγους μήνες αργότερα ετέθη στο αρχείο. Η Φρίντα Λιάππα όμως ήταν ήδη βαριά άρρωστη με όγκο στον εγκέφαλο και πέθανε τον Οκτώβριο του 1994, χωρίς να χαρεί την απαλλαγή της και τη δικαίωση της.

Ιστορική παρέμεινε η κόντρα μεταξύ του τότε ειδικού συμβούλου κινηματογραφίας Απόστολου Δοξιάδη και της πρώην υπουργού Πολιτισμού Αννας Ψαρούδας – Μπενάκη με τον δημοσιογράφο Βασίλη Ραφαηλίδη στην εκπομπή «Προφίλ» στην ΕΤ1 που παρουσίαζε ο σημερινός υπουργός Εθνικής Αμυνας Πάνος Παναγιωτόπουλος. «Τα παιδιά σας θα υποστούν τα πάνδεινα με τον πουριτανισμό που σας διακρίνει» είχε πει ο Ραφαηλίδης στον Δοξιάδη και τον είχε κατηγορήσει για απόλυτα συντηρητικό τύπο, που βρίσκεται κοντά σε λογοκριτικές μεθόδους, ενώ τον είχε αποκαλέσει στο πλατό «πράκτορα». Ο Δοξιάδης βέβαια δεν είχε μείνει με σταυρωμένα χέρια στο πλατό απαντώντας με βαριές κουβέντες στις μομφές Ραφαηλίδη.

Στέφανος Χίος

{{-PCOUNT-}}30{{-PCOUNT-}}

Η εφημερίδα δημοκρατία δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ