Τετάρτη, 20 Ιανουαρίου 2021

Είκοσι προϊόντα made in Thraki

Ετοιμο για την τυπική έγκριση από το περιφερειακό συμβούλιο και στη συνέχεια την προώθησή του στην αγορά είναι το καλάθι τοπικών προϊόντων της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης. Η επιλογή των είκοσι ειδών που συνθέτουν το καλάθι έγινε από το τμήμα πρωτογενούς τομέα του αντιπεριφερειάρχη Γιώργου Ούστογλου, με τις ακόλουθες κατευθύνσεις: α) να έχουν προοπτικές εξαγωγών και γενικά διεύρυνσης των αγορών τους, β) να αναδεικνύουν την ταυτότητα μιας περιοχής ή το όνομά τους να παραπέμπει άμεσα στον τόπο παραγωγής τους, γ) να σχετίζονται με τις επισιτιστικές ανάγκες της χώρας.

Τα 20 χαρακτηριστικά προϊόντα της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης που επελέγησαν να ενταχθούν στο σχετικό πρόγραμμα προς ενίσχυση είναι τα ακόλουθα:

Οπωροκηπευτικά

Σιτάρι σκληρό, πατάτες, λαχανικά (σκόρδα, φασόλια), σταφύλια, πεπόνια – καρπούζια, ελιές, σπαράγγια, ακτινίδια, καπνός μπασμάς, κεράσια – αμύγδαλα.

Ζωικά προϊόντα

Βόειο κρέας ελευθέρας βοσκής, κατσικάκι Σαμοθράκης και Θάσου.

Τυποποιημένα – μεταποιημένα

Λάδι, κρασί, τσίπουρο κανονικής και χωρικής απόσταξης, τυριά – κασέρια με τοπικό γάλα, μετάξι, ζυμαρικά βασισμένα σε τοπικά σιτηρά, μέλι, αλίπαστα και καπνιστά αλιείας.

Την έγκριση από το περιφερειακό συμβούλιο θα ακολουθήσει η σύνταξη της μελέτης του Ολοκληρωμένου Επιχειρησιακού Σχεδίου (ΟΕΣ) στο οποίο θα περιγράφεται αναλυτικά το πώς ακριβώς τα επιλεγέντα προϊόντα θα υποστηριχθούν ώστε, αφενός, να δημιουργηθεί η δομή στήριξης και, αφετέρου, τα τοπικά είδη να διευρύνουν τα μερίδιά τους στις αγορές υποκαθιστώντας εισαγόμενα και να διεισδύσουν σε νέες του εσωτερικού και του εξωτερικού.

Το ΟΕΣ θα κινείται σε τρεις άξονες με εξειδικευμένα μέτρα και δράσεις.

ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΤΟ ΧΩΡΑΦΙ

Στους επιλεγέντες καλλιεργητές και παραγωγούς θα γίνονται συστάσεις και θα δίνονται οδηγίες για να εφαρμόζουν ορθές πρακτικές στην παραγωγή των προϊόντων ολοκληρωμένης διαχείρισης, ώστε τα ήδη καλά προϊόντα τους να βελτιώσουν ακόμα περισσότερο την ποιότητά τους και τα χαρακτηριστικά τους.

ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΕ ΔΙΑΛΟΓΗ, ΤΥΠΟΠΟΙΗΣΗ, ΜΕΤΑΠΟΙΗΣΗ, ΣΥΣΚΕΥΑΣΙΑ

Εδώ θα προβλεφθεί η χρηματοδότηση όλων εκείνων των αναγκαίων υποδομών που δίνουν υψηλή προστιθέμενη αξία στο προϊόν. Διαλογητήρια, τυποποιητήρια, δημοπρατήρια, μεταποιητικές μονάδες, συσκευαστήρια είναι τα εργαλεία που χρειάζονται. Θα εφαρμοστούν επιστημονικά τεχνοοικονομικά μοντέλα επιλογής των άριστων μικρότερων μεγεθών αυτών των υποδομών, ώστε να εξασφαλίζονται οικονομίες κλίμακας σε όλες τις λειτουργίες, αλλά και να υπάρχει το μικρότερο δυνατό χρηματοοικονομικό κόστος.

ΧΡΗΣΗ ΕΞΥΠΝΩΝ ΚΑΙ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΩΝ ΕΡΓΑΛΕΙΩΝ MARKETING

Ο τομέας αυτός θεωρείται ο δυσκολότερος, γιατί εδώ πάσχει σχεδόν ολόκληρη η ελληνική επιχειρηματικότητα. Ετσι θα επιχορηγηθούν δραστηριότητες έξυπνου και αποτελεσματικού marketing. Αρχικά θα πρέπει όλα τα προϊόντα να πωλούνται κάτω από ενιαίο εμπορικό όνομα (brandname), το οποίο πρέπει να υποστηριχθεί από καλή διαφημιστική καμπάνια, ώστε να γίνει στη συνείδηση των καταναλωτών συνώνυμο της υψηλής ποιότητας.

Επίσης θα γίνουν και marketing plans σε επίπεδο ομάδας ή ενός προϊόντος για το πώς θα μπορέσουν να εφαρμοστούν στρατηγικές ολικής αγοράς, εστίασης, ή διαφοροποίησης, προκειμένου να διεισδύσουν σε νέες αγορές και να διευρύνουν τα μερίδιά τους στις υφιστάμενες. Ακόμη ο σχεδιασμός διαφημιστικής καμπάνιας, η επιλογή τρόπων πώλησης κ.λπ. είναι θέματα που θα αναλυθούν στον άξονα αυτό.

Αξίζει να σημειωθεί ότι σε πρόσφατη σύσκεψη συζητήθηκαν οι λεπτομέρειες για την ενεργοποίηση του καλαθιού τοπικών προϊόντων της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης. Παράλληλα τονίστηκε ότι η Περιφέρεια είναι από τις πρωτοπόρες σε αποτελεσματικότητα σχετικά με θέματα του πρωτογενούς τομέα.

Δημήτρης Κυριακόπουλος

{{-PCOUNT-}}20{{-PCOUNT-}}

Η εφημερίδα δημοκρατία δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ