Πέμπτη, 25 Φεβρουαρίου 2021

Εισιτήριο προς τη… διάλυση!

«Ανθρακες» αποδεικνύεται η εξυγίανση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς. Παρά την τσουχτερή αύξηση των εισιτηρίων κατά 40%, το «κούρεμα» μισθών και δρομολογίων και τις εκατοντάδες μετατάξεις, τα συγκοινωνιακά μέσα αδυνατούν να κερδίσουν περισσότερους επιβάτες και έσοδα.

Η λαθρεπιβίβαση συνεχίζει να αυξάνεται και οι μηχανισμοί για την καταπολέμησή της έχουν ουσιαστικά παραλύσει λόγω του γενικότερου κλίματος διάλυσης που επικρατεί σε όλον τον δημόσιο τομέα..

Η οριακή βελτίωση των οικονομικών αποτελεσμάτων των συγκοινωνιών οφείλεται μονάχα στο «τσεκούρι» των μισθών κατά 30%, στις υποχρεωτικές μετατάξεις 1.400 ατόμων, αλλά και στην αύξηση του ενιαίου εισιτηρίου, το οποίο έχει διαμορφωθεί στο 1,4 ευρώ.

Το 2011, παρά τις «κορόνες» της προηγούμενης ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών που επέβαλε τις δραματικές αυξήσεις στα εισιτήρια και τις περικοπές στους μισθούς των εργαζομένων, τόσο οι Σταθερές Συγκοινωνίες (ΑΜΕΛ-ΗΣΑΠ-ΤΡΑΜ) όσο και οι Οδικές Συγκοινωνίες (ΕΘΕΛ-ΗΛΠΑΠ) θα παραμείνουν άκρως ζημιογόνες.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις του υπουργείου Οικονομικών, οι Οδικές Συγκοινωνίες αναμένεται να κλείσουν με ζημιές 200 εκατ. ευρώ, ενώ οι Σταθερές Συγκοινωνίες με ζημιές 44,2 εκατ. Κατώτερα του αναμενομένου είναι τα αποτελέσματα των μέσων σταθερής τροχιάς. Σε σχέση με το επιχειρησιακό σχέδιο που εγκρίθηκε από τη Διυπουργική Επιτροπή ΔΕΚΟ η ΣΤΑ.ΣΥ. θα κλείσει με απόκλιση 40 εκατ. ευρώ στα προ επιδότησης έσοδα! Αντί συνόλου εσόδων λειτουργίας 195 εκατ. ευρώ, η εταιρία εκτιμά ότι θα πιάσει στόχο μόλις 154 εκατ. ευρώ.

Η απόκλιση των 40 εκατ. ευρώ στο Αττικό Μετρό, στον ΗΣΑΠ και το Τραμ θεωρείται πολύ μεγάλη. Η αύξηση των εσόδων από εισιτήρια κινείται σε μονοψήφιο ποσοστό. Μάλιστα υπάρχουν μήνες που όχι μόνο δεν αυξάνονται, αλλά μειώνονται. Παράδειγμα, οι πωλήσεις εισιτηρίων Σεπτεμβρίου του ΗΣΑΠ, οι οποίες μειώθηκαν κατά 2,2 εκατ. ευρώ σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα.

Σαν να μην έφτανε αυτό, οι «Ράμπο» του ΟΑΣΑ μάλλον ρίχνουν «άσφαιρα». Πώς αλλιώς μπορεί να εξηγηθεί η πτώση των εκδοθέντων προστίμων, με χαρακτηριστικά παραδείγματα τους μήνες Ιούλιο, Αύγουστο και Σεπτέμβρη, τα οποία μειώθηκαν κατά 84%, 25% και 23% αντίστοιχα σε σύγκριση με το 2010!

Φώτης Φωτεινός

{{-PCOUNT-}}12{{-PCOUNT-}}

Η εφημερίδα δημοκρατία δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ