Παρασκευή, 27 Νοεμβρίου 2020

ΕΛ.ΠΕ: Εχασαν τα Σκόπια

Χρόνος ανάγνωσης: < 1 λεπτό

Τη μάχη της αγοράς των Σκοπίων χάνουν τα Ελληνικά Πετρέλαια (ΕΛ.ΠΕ.).

Η άλλοτε κυρίαρχη θυγατρική τους, το διυλιστήριο της ΟΚΤΑ, έχει χάσει το 50% της αγοράς του κρατιδίου μέσα σε λίγα χρόνια, με αποτέλεσμα τα Σκόπια να τροφοδοτούνται με καύσιμα που εισάγονται από την Ιταλία (μέσω της ESSO, θυγατρικής της ExxonMobile) και την Ελλάδα (μέσω της Jet Oil του ομίλου Μαμιδάκη).

Η τεράστια μείωση της παραγωγής του διυλιστηρίου έχει οδηγήσει σε ευθεία σύγκρουση την κυβέρνηση των Σκοπίων με την ΟΚΤΑ, η οποία κορυφώθηκε προ ημερών όταν της αφαιρέθηκαν εννέα άδειες για απλουστευμένες διαδικασίες εισαγωγών-εξαγωγών πετρελαϊκών προϊόντων και της ασκήθηκαν ποινικές διώξεις για «απάτη» και «λαθρεμπόριο».

Οι Σκοπιανοί υποστηρίζουν ότι η μείωση της παραγωγής από τη μεγαλύτερη βιομηχανία επηρεάζει τα οικονομικά μεγέθη της χώρας, καθώς έχει βουλιάξει τη βιομηχανική παραγωγή. Σύμφωνα με στοιχεία της τοπικής ρυθμιστικής αρχής ενέργειας, το 2011 το 56% των 450.000 τόνων καυσίμων που διακινήθηκαν στη χώρα ήταν εισαγόμενα. Πρόκειται για αύξηση 75% σε σύγκριση με το 2010, την οποία αδυνατούν να εξηγήσουν, ενώ βλέπουν ότι φέτος οι εισαγωγές θα είναι ακόμα μεγαλύτερες. Στο εννιάμηνο του 2012, εισήχθησαν 550.000 τόνοι καυσίμων. «Το διυλιστήριο, με τη στρατηγική και την τιμολογιακή του πολιτική, έχει καταφέρει να χάσει το 50% της αγοράς» έγραψε πρόσφατα ο τοπικός Τύπος, ο οποίος εξηγούσε ότι επέστρεψε δυναμικά η Jet Oil, η οποία κυριαρχούσε προτού αγοραστεί το διυλιστήριο της ΟΚΤΑ από τα ΕΛ.ΠΕ.

Οι τελωνειακές Αρχές των Σκοπίων επέβαλαν κυρώσεις στην ΟΚΤΑ και τη στέλνουν στα δικαστήρια για λαθρεμπόριο και απάτη, επειδή θεωρούν ότι εισήγαγε παράνομα προϊόντα πετρελαίου, καθώς και βενζίνη με χαμηλότερα οκτάνια από τα προβλεπόμενα.

Τα σκοπιανά τελωνεία διέρρευσαν ότι οι έλεγχοι για την ποιότητα των καυσίμων επιβεβαιώθηκαν και από εργαστήριο τρίτης χώρας. Οι εφημερίδες των Σκοπίων φιλοξενούν δηλώσεις βενζινοπωλών, οι οποίοι υποστηρίζουν ότι εδώ και μήνες δεν προμηθεύονται βενζίνη από την ΟΚΤΑ, αλλά προτιμούν την ESSO Italy και την Jet Oil. Ως αιτία για τη διακοπή συνεργασίας με την ΟΚΤΑ παρουσιάζουν «την καλύτερη ποιότητα και την καλύτερη τιμή» των ανταγωνιστών της.

{{-PCOUNT-}}8{{-PCOUNT-}}

Η εφημερίδα δημοκρατία δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Σκληρή κόντρα Μητσοτάκη – Τσίπρα! «Μεγάλη» εκστρατεία ενημέρωσης εξήγγειλε ο πρωθυπουργός

Μέγα ζητούμενο η δίκαιη κατανομή των κονδυλίωνΜετωπική σύγκρουση, και μάλιστα... αναπάντεχη, είχαν στη Βουλή οι Κυριάκος Μητσοτάκης και Αλέξης Τσίπρας, με αφορμή το νομοσχέδιο...

Μειώθηκε το ιικό φορτίο στα λύματα Αθήνας – Θεσσαλονίκης! Προειδοποιεί ο πρύτανης του Πανεπιστημίου Αθηνών

Δεν συμβαίνει, όμως, το ίδιο σε άλλους περιφερειακούς νομούς, προειδοποιεί ο πρύτανης του Πανεπιστημίου ΑθηνώνΕικόνα από την πορεία της πανδημίας του κορονοϊού στη χώρα...

Παρέμβαση του αρχηγού του ΣΥΡΙΖΑ για δώρο Χριστουγέννων και ασθενέστερα νοικοκυριά

Να δοθεί ολόκληρο το δώρο των Χριστουγέννων στους εργαζομένους των επιχειρήσεων που πλήττονται από την πανδημία πρότεινε χθες από τη Βουλή ο Αλέξης Τσίπρας,...

26 συλλήψεις σε οίκο ανοχής στην Ομόνοια!

Η Αστυνομία επέβαλε πρόστιμα συνολικού ύψους 18.000 €!Έφοδο σε έναν οίκο ανοχής στην περιοχή της Ομόνοιας έκαναν το απόγευμα της Τρίτης άνδρες της Αστυνομίας,...

Στόχος των Ευρωπαίων η… σωτηρία των γιορτών!

Σταδιακή χαλάρωση των περιοριστικών μέτρων με στόχο να «διασωθούν» τα Χριστούγεννα. Ανοίγει τους ναούς η ΓαλλίαΕπιχείρηση «σώστε τα Χριστούγεννα» οργανώνεται στην Ευρώπη, όπου οι...