Παρασκευή, 16 Απρίλιος 2021

Ελληνες «Ζούκεμπεργκ» κατακτούν τον πλανήτη!

Το pinnata είναι ένα παλιό μεξικάνικο παιχνίδι, που τα παιδιά αγαπούν να παίζουν στα πάρτι ακόμα και σήμερα. Με δεμένα τα μάτια, ο παίχτης προσπαθεί να χτυπήσει συνήθως μία μπάλα που εν είδει δοχείου έχει κρεμαστεί σε ψηλό σημείο. Αν καταφέρει να πετύχει τον στόχο και η μπάλα σπάσει, από το δοχείο πετάγονται ζαχαρωτά και καραμέλες για όλη την παρέα!

Με έμπνευση από το μεξικάνικο παιχνίδι, οι Ελληνες πίσω από την… ψηφιακή εκδοχή του φαίνεται ότι κατάφεραν να στοχεύσουν τη δική τους pinnata, όπως ονόμασαν την εταιρία τους, στην οποία πρόσφατα η γαλλική εφημερίδα «Le Monde» αναγνώρισε την ελληνική ιστορία επιτυχίας, στη δίνη της κρίσης.

Ο Γιώργος Σπανουδάκης, πρόεδρος και συνιδρυτής της Pinnata, στα 29 του χρόνια μοιράζει τη ζωή του μεταξύ της Σίλικον Βάλεϊ στην Αμερική, όπου βρίσκεται η έδρα της εταιρίας, και της Αθήνας, όπου λειτουργούν τα γραφεία της θυγατρικής. Ο νεαρός έχει καταφέρει από κοινού με τους συνεργάτες του να προσελκύσει επενδυτικά κεφάλαια ύψους 2.200.000 δολαρίων, «ποντάροντας» στο παιχνίδι και στη νέα ψηφιακή εμπειρία που φέρνει στην κινητή τηλεφωνία.

Από τα γραφεία της εταιρίας στο Γκάζι, ο συνιδρυτής της Pinnata, που σήμερα απασχολεί μια μεγάλη ομάδα επαγγελματιών, από προγραμματιστές και γραφίστες έως μουσικούς και ειδικούς marketing, περιγράφει το βασικό συστατικό της επιτυχίας τους: «Η διαφορά μας από τους υπολοίπους δεν είναι ότι είμαστε πιο έξυπνοι ή πιο ικανοί, αλλά ότι πήραμε το ρίσκο να εξερευνήσουμε πιο γρήγορα τι δυνατότητες υπήρχαν».

Πίσω από την εκ πρώτης όψεως… σιβυλλική διατύπωση ξεδιπλώνονται πολλές ώρες υπερατλαντικών πτήσεων, ακόμα περισσότερες ώρες διαπραγματεύσεων με υποψήφιους επενδυτές και μια ομάδα δημιουργικών ανθρώπων που δεν έχει κουραστεί να δουλεύει για το παιχνίδι στη ψηφιακή του μορφή. Κάτι που φαίνεται ότι αναγνώρισαν οι επενδυτές που προσφάτως διέθεσαν κεφάλαια ύψους 1.500.000 δολαρίων για την περαιτέρω ανάπτυξη και την προώθηση της επιχειρηματικής ιδέας, στην τρίτη χρηματοδότηση που προσελκύει από το 2011 η εταιρία.

Η ιδέα

«Με την εκρηκτική αύξηση των δυνατοτήτων των “έξυπνων” κινητών, σκεφτήκαμε ότι θα ήταν ωραίο να μπορεί να στέλνει κάποιος μηνύματα που θα… ζουν στο κινητό τηλέφωνο του παραλήπτη» εξηγεί ο 29χρονος Γιώργος Σπανουδάκης. «Θέλουμε να κάνουμε την επικοινωνία πιο παιχνιδιάρικη. Τα pinnatas, όπως λέγονται τα διαδραστικά μηνύματα – κάρτες που στέλνει ο χρήστης της εφαρμογής, δημιουργούν μια μικρή ψηφιακή εμπειρία» αναφέρει και δίνει ένα παράδειγμα: «Μια τούρτα με αναμμένα κεράκια που σβήνουν μόλις ο παραλήπτης του μηνύματος φυσήξει το κινητό του, είναι ο τρόπος που προτείνουμε σε κάποιον για να ευχηθεί χρόνια πολλά». Ενα παζλ που ο παραλήπτης συμπληρώνει σύροντας τα κομμάτια πάνω στην οθόνη του κινητού του ή μια εικονική χειροτεχνία που δημιουργεί «διπλώνοντας» το «χαρτί» στην οθόνη είναι ορισμένα από τα ευφάνταστα διαδραστικά pinnatas που μπορεί να στείλει ο χρήστης της εφαρμογής.

Προς το παρόν το pinnata διατίθεται για λειτουργικά iPhone και Android, ωστόσο το επιτελείο της εταιρίας εργάζεται πυρετωδώς ώστε έως τα Χριστούγεννα να είναι έτοιμη η εκδοχή για Windows Phone και iPad. «Η εφαρμογή και το 80% των μηνυμάτων pinnatas διατίθενται δωρεάν. Ενα μικρό ποσοστό (premium) μηνυμάτων έχει χρέωση ένα δολάριο ανά ευχετήρια “κάρτα”. Συμπληρωματικά, τα έσοδά μας προέρχονται από τους συνδρομητές μας και στο άμεσο μέλλον προσβλέπουμε και στην έμμεση διαφήμιση» αναφέρει.

Η κρίση γεννά ευκαιρίες

Την πεποίθησή του ότι η κρίση λειτουργεί ως ευκαιρία για τις ελληνικές εταιρίες καινοτομίας εξηγεί ο Γιώργος Σπανουδάκης: «Το ότι βρισκόμαστε αυτή την περίοδο στην Ελλάδα είναι επιλογή μας. Εξαιτίας της κατάστασης περισσότεροι άνθρωποι είναι διατεθειμένοι να πάρουν ρίσκα, άρα να ξεκινήσουν δική τους δουλειά. Δημιουργείται, λοιπόν, ένα οικοσύστημα τεχνολογίας. Παράλληλα, αυτή τη στιγμή πολλοί ταλαντούχοι και καταρτισμένοι επαγγελματίες μένουν χωρίς δουλειά, επομένως οι start up εταιρίες μπορούν να στελεχωθούν από ικανό προσωπικό» επισημαίνει και συμπληρώνει: «Στην ευνοϊκή συνθήκη έρχεται να προστεθεί και η δραστηριοποίηση νέων, σημαντικών επενδυτικών κεφαλαίων (funds) στην Ελλάδα, ενώ ταυτόχρονα η περίοδος γεννά ευκαιρίες προβολής, εσωτερικά αλλά και διεθνώς».

Το αμερικανικό όνειρο, η χρηματοδότηση και η πορεία προς την επιτυχία

Ο Γιώργος Σπανουδάκης σπούδασε επιστήμη υπολογιστών στο Πανεπιστήμιο του Ηρακλείου Κρήτης. Προτού αποφοιτήσει, όμως, έζησε για περίπου έναν χρόνο (το 2007) στη Μέκκα της τεχνολογίας, τη Σίλικον Βάλεϊ της Αμερικής. Εκεί έφτασε έχοντας επιλεγεί να συμμετάσχει στην ομάδα εργασίας ενός Ελληνα διδακτορικού στο πανεπιστήμιο του Στάνφορντ, ο οποίος δημιουργούσε εκείνη την περίοδο εφαρμογές για το facebook.

Σήμερα ο 29χρονος επιχειρηματίας περιγράφει τη διαμονή του εκεί ως το απόλυτο αμερικανικό όνειρο: «Μέναμε σε ένα τεράστιο ξύλινο σπίτι με γκαζόν, γήπεδο μπάσκετ και γκαράζ, όπου περνούσαμε τις περισσότερες ώρες φτιάχνοντας εφαρμογές και στον ελεύθερο χρόνο μας κάναμε βόλτες με το βαν» λέει, εξηγώντας ότι, ενώ ο στόχος ήταν να φτάσουν τους 1.000.000 χρήστες σε τρεις μήνες, η ομάδα πέτυχε το… αντίστροφο, έφτασε τους 3.000.000 χρήστες σε έναν μήνα!

Η επιτυχία ήταν τέτοια που η εταιρία αποφάσισε να ανοίξει παράρτημα στην Ελλάδα και έστειλε τον Γιώργο Σπανουδάκη πίσω για να οργανώσει το ελληνικό κομμάτι. Τελικά, το σχέδιο εγκαταλείφθηκε και αποφάσισαν από κοινού με τους Αποστόλη Χρονάκη και Τάσο Νούση, που δούλευαν μαζί στην Αμερική, να δημιουργήσουν τη δική τους εταιρία, την thiinkle. «Ηταν η εποχή, το 2009, που άρχισαν να αναγνωρίζονται οι δυνατότητες του facebook ως εργαλείο marketing στην Ελλάδα, οπότε είχαμε σημαντικές συνεργασίες με οργανισμούς και μεγάλες εταιρίες για την προώθησή τους μέσω του κοινωνικού δικτύου» σημειώνει.

Το 2011 η ομάδα, στην οποία είχαν ήδη προστεθεί ακόμα δύο συνιδρυτές, ο Δημήτρης Χασαπάκης και ο Παναγιώτης Χατζηδάκης, έπειτα από συνένωση με άλλη εταιρία που σχεδίαζε παιχνίδια για υπολογιστές και κινητά, έβαλε πλώρη για το μεγάλο σχέδιο, το «εμπνευσμένο» Pinnata. «Θέλαμε να δημιουργήσουμε το επόμενο twitter! Τα σχέδιά μας αφορούσαν ένα παγκόσμιο πρότζεκτ. Φυσικά, αυτό απαιτούσε χρήματα, τα οποία δεν είχαμε» λέει ο νεαρός επιχειρηματίας και περιγράφει πώς μπήκε και πάλι στο αεροπλάνο για τη Σίλικον Βάλεϊ, αναζητώντας επενδυτές για το νέο εγχείρημα.

Η διαδικασία ήταν πολύμηνη, οι διαπραγματεύσεις απαιτητικές, αλλά επιστρέφοντας στην Ελλάδα ο Γιώργος Σπανουδάκης έφερνε στις αποσκευές του την πολυπόθητη χρηματοδότηση, 350.000 δολαρίων, για το ξεκίνημα της εταιρίας. Εκτοτε ακολούθησαν ακόμα δύο επενδύσεις, εκ των οποίων η τελευταία και υψηλότερη πραγματοποιήθηκε από δύο ελληνικά funds που δραστηριοποιούνται στη χώρα μας.

«Τωρα μετράμε 200.000 χρήστες παγκοσμίως. Στόχος μας είναι έως το τέλος του έτους να ξεπεράσουμε το μισό εκατομμύριο» σημειώνει ο 29χρονος, εξηγώντας ότι πέρα από τα νούμερα σκοπός του pinnata είναι να αναδειχθεί σε ευχάριστη συνήθεια των χρηστών.

Χρυσάνθη Λαμπροπούλου

Φωτό: Χρήστος Ζήνας

{{-PCOUNT-}}20{{-PCOUNT-}}

Η εφημερίδα δημοκρατία δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ