20|09|2020

Ελληνικές παραγγελίες άνω των 8 δισ. $ μέσα στο 2011

Χρόνος ανάγνωσης: < 1 λεπτό

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν!

Το έκαναν πάλι το «θαύμα τους» οι Ελληνες εφοπλιστές! Στα 8,373 δισ. δολάρια υπολογίζεται η αξία των συμβολαίων που έχουν υπογράψει στο διάστημα Ιανουαρίου – Οκτωβρίου 2011, ενώ το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2010 είχαν δεσμεύσει σε παραγγελίες πλοίων 6,671 δισ. δολάρια, όπως προκύπτει από τα στοιχεία της Golden Destiny.

Μέσα στους 10 μήνες του 2011, οι συμπατριώτες μας είχαν παραγγείλει 156 πλοία συνολικής χωρητικότητας 12.800.000 τόνων, έναντι 239 το 2010, συνολικής χωρητικότητας 25.280.000 τόνων. Χωρίς να υπολογίζονται το ύψος των επενδύσεων και ο αριθμός των πλοίων το 2011, ο ελληνικός εφοπλισμός, ακολουθώντας το ρεύμα της αγοράς και το αισθητήριό του, ουσιαστικά άλλαξε ρότα και πέρασε σε άλλους τύπους πλοίων, κυρίως μεταφοράς κοντέινερ και μεταφοράς LNG.

Επίσης, κατά το ίδιο διάστημα προχώρησαν στην παραγγελία 53 bulk carriers, επενδύοντας μόλις 740.000.000 δολ. Παρήγγειλαν επίσης 24 τάνκερ, επενδύοντας 783.000.000 δολάρια, 22 gas tankers διαθέτοντας 3 δισ. δολάρια και 46 πλοία μεταφοράς κοντέινερ επενδύοντας 3 δισ. δολάρια.

Η στροφή τους σε νέους τύπους πλοίων έφερε επενδύσεις της τάξεως των 6 δισ. δολαρίων. Την ίδια περίοδο οι Ελληνες επένδυσαν 3 δισ. δολάρια για την κατασκευή bulk carriers, περίπου 2,9 δισ. δολάρια για τάνκερς, μόλις 480.000.000 δολάρια για gas tankers και 313.000.000 δολάρια για παραγγελίες κοντέινερ.

Η αλλαγή πορείας προς νέους τύπους συνεχίζεται, δεδομένου ότι η κατάσταση στη διεθνή οικονομία είναι ιδιαίτερα ρευστή και δεν υπάρχει αισιοδοξία για τις συνθήκες που θα επικρατήσουν το 2012.

Σε παγκόσμια κλίμακα, στο δεκάμηνο του 2011 παραγγέλθηκαν 1.493 πλοία συνολικής αξίας 85,6 δισ. δολ., ενώ στο ίδιο διάστημα το 2010 είχαν παραγγελθεί 1.509 πλοία και είχαν επενδυθεί κεφάλαια ύψους 46,7 δισ. δολ. Οσον αφορά τα gas tankers, το 2011 έχουν παραγγελθεί 81 πλοία αξίας 9,1 δισ. δολ. και 322 κοντέινερ αξίας 20,3 δισ. δολ. Στη «second hand» αγορά πλοίων έως τις αρχές Νοεμβρίου οι Ελληνες είχαν επενδύσει περί τα 4,1 δισ. δολ. έναντι περίπου 6 δισ. δολ. το 2010 και οι μεσίτες δεν αναμένουν σημαντική μεταβολή μέχρι το τέλος του χρόνου.

Η τραπεζική «ξηρασία» έφερε ακόμη και ακυρώσεις στα ναυπηγεία

H πτωτική πορεία που ακολουθεί η ναυλαγορά σε συνδυασμό με τις μεγάλες περικοπές των τραπεζικών χορηγήσεων προς τις ναυτιλιακές προκαλεί τεράστια προβλήματα στην παγκόσμια ναυπηγική βιομηχανία. Αποτέλεσμα αυτή της «ξηρασίας» στον συγκεκριμένο τομέα είναι η ματαίωση ναυπηγήσεων και η εντυπωσιακή μείωση των τιμών για τα νεότευκτα πλοία.

Η κρίση έπληξε προσφάτως ακόμη και τα μέχρι πρότινος πανίσχυρα ναυπηγεία της Daewoo, τα οποία ανακοίνωσαν ότι μεγάλη ευρωπαϊκή ναυτιλιακή εταιρία ακύρωσε παραγγελία ύψους 589.300.000 δολαρίων! Ηταν η πρώτη ακύρωση για το 2011.

Πρόκειται για παραγγελία δύο δεξαμενόπλοιων VLCC, καθώς και δύο bulkers, για τα οποία οι σχετικές συμφωνίες είχαν υπογραφεί από το 2008. Η παραγγελία ακυρώθηκε διότι «η ναυτιλιακή εταιρία δεν ανταποκρίθηκε στις οικονομικές υποχρεώσεις της απέναντι στα ναυπηγεία», όπως ανακοίνωσε η Daewoo.

Tα ναυπηγεία της Κορέας, μικρά και μεγάλα, έχουν δεχτεί αιτήσεις για καθυστέρηση παράδοσης ή ακύρωσης συμβολαίων για 24 παραγγελίες συνολικής αξίας περίπου 3 δισ. δολαρίων, τη στιγμή κατά την οποία η αξία των συνολικών παραγγελιών που βρίσκονται σε εξέλιξη φτάνουν τα 364 δισ. Δολάρια.

Μετά το κραχ του 2008, η αξία των νέων παραγγελιών υπολογίζεται γύρω στα 220 δισ. δολάρια, αλλά, σύμφωνα με εκτιμήσεις αναλυτών, ορισμένες από αυτές είναι πλέον δύσκολο να χρηματοδοτηθούν. Οσον αφορά τις ασιατικές τράπεζες που προσπαθούν να μπουν στο πεδίο της χρηματοδότησης, θεωρούνται ακόμα μικροί παίκτες, ώστε να συμβάλουν με επαρκή κεφάλαια σε πιθανή μεγάλη ζήτηση για χρηματοδότηση.

Δημήτρης Αθανασίου

{{-PCOUNT-}}14{{-PCOUNT-}}

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΤΩΡΑ

ΣΧΟΛΙΑ

Η δημοκρατία δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Έτοιμοι για εθνικές παραχωρήσεις!

Ανησυχία από τις δηλώσεις Γεραπετρίτη ότι η Ελλάδα μπορεί να δεχτεί προς συζήτηση το εύρος της επήρειας των νησιών μας Ζωηρή ανησυχία προκαλούν οι χθεσινές...

Κυριάκος Βελόπουλος: Δεν ντρέπεστε για τη δήλωση του Ζάεφ;

Επιτέθηκε κατά μέτωπο στην κυβέρνηση για τη στροφή 180 μοιρών, επικαλούμενος το πρωτοσέλιδο της «δημοκρατίας» Στη Βουλή έφτασε το χθεσινό αποκαλυπτικό πρωτοσέλιδο δημοσίευμα της «δημοκρατίας»...

Ευρωβουλή: Καλεί την Άγκυρα να βάλει άμεσα «φρένο» στις προκλήσεις

Στο ψήφισμα που πέρασε χθες από την Ολομέλεια του Ευρωκοινοβουλίου με 601 ψήφους υπέρ, 57 κατά και 36 αποχές οι ευρωβουλευτές εξέφρασαν «την πλήρη...

Ο Γερμανός πρέσβης ομολογεί οτι χαϊδεύουν την Τουρκία

Μίλησε για την καλή σχέση τους, ενώ δεν του άρεσε η κριτική. Την ίδια ώρα ο... Φον Δημητράκης Καιρίδης έσπευσε να εκθειάσει το Βερολίνο Ζητώντας...

Νέα επίθεση από τη γνωστή ιστοσελίδα antinews του συστήματος Σαμαρά, με την προτροπή: «Ξεκαβαλήστε»!

Νέα σφοδρή κριτική στην κυβέρνηση και προσωπικά στον Κυριάκο Μητσοτάκη άσκησε και χθες το σύστημα Σαμαρά. «Προς Μαξίμου: Ξεκαβαλήστε το καλάμι!» είναι ο τίτλος...