Σάββατο, 27 Φεβρουαρίου 2021

Επιασαν… λιμάνι οι καθυστερήσεις

Από εβδομάδα σε εβδομάδα πηγαίνει η παρουσίαση της στρατηγικής για την παραχώρηση των 12 μεγαλύτερων λιμανιών της χώρας, αλλά όλα δείχνουν ότι οι πωλήσεις θα ξεκινήσουν από τον Οργανισμό Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ) μέσα στο πρώτο εξάμηνο. Η διοίκηση του Ταμείου Ιδιωτικοποιήσεων (ΤΑΙΠΕΔ) υποτίθεται ότι θα παρουσίαζε το σχέδιο στην κυβέρνηση μέχρι χθες, αλλά οι «ακριβοπληρωμένοι» σύμβουλοι δεν πρόλαβαν. Για να αποφευχθεί ο θόρυβος, η διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ εξέδωσε χθες ανακοίνωση στην οποία αναφέρει ότι εξετάζει δύο εναλλακτικές λύσεις για τον Οργανισμό Λιμένος Πειραιώς (ΟΛΠ), τον ΟΛΘ και 10 μεγάλα λιμάνια που λειτουργούν με τη μορφή ανώνυμων εταιρειών (Α.Ε.).

Το Ταμείο ελέγχει ήδη το 74,14% του ΟΛΠ και το 74,27% του ΟΛΘ, ενώ με απόφαση της διυπουργικής επιτροπής αποκρατικοποιήσεων τον Νοέμβριο του 2012 μεταβιβάστηκαν 10 οργανισμοί λιμένων που λειτουργούν με τη μορφή της Α.Ε. (Βόλου, Ραφήνας, Ηγουμενίτσας, Πάτρας, Αλεξανδρούπολης, Ηρακλείου, Ελευσίνας, Λαυρίου, Κέρκυρας και Καβάλας).

Οι εναλλακτικές λύσεις που εξετάζονται προβλέπουν είτε την παραχώρηση των επιμέρους δραστηριοτήτων του λιμένα «με συμβάσεις που θα εξασφαλίζουν την πραγματοποίηση επενδύσεων και την παροχή υψηλού επίπεδου υπηρεσιών» είτε «ενιαία παραχώρηση του συνόλου των δραστηριοτήτων του λιμένα (Master Concession), μέσω πώλησης πλειοψηφικού πακέτου μετοχών της ανώνυμης εταιρίας» που διαχειρίζεται το λιμάνι. Παράλληλα, θα γίνει επαναδιαπραγμάτευση της υφιστάμενης σύμβασης παραχώρησης του λιμένα μεταξύ Ελληνικού Δημοσίου και Α.Ε., «προκειμένου να εναρμονιστεί με τις σύγχρονες διεθνείς πρακτικές και να εξασφαλιστούν επενδύσεις και υψηλά επίπεδα υπηρεσιών». Στην ανακοίνωση δεν αναφέρεται ούτε λέξη για την τύχη των λιμένων Λαυρίου και Ελευσίνας που πιθανώς θα απορροφηθούν από τον ΟΛΠ, ενώ κάποια λιμάνια της βόρειας Ελλάδας λέγεται ότι θα εισφερθούν στον ΟΛΘ.

Σύμφωνα με τη διοίκηση του Ταμείου, «η μορφή αξιοποίησης που θα εφαρμοστεί σε κάθε λιμάνι θα είναι συνάρτηση της συνολικής στρατηγικής αξιοποίησης, του επιδιωκόμενου βαθμού ανταγωνιστικότητας και του επενδυτικού ενδιαφέροντος που θα εκδηλωθεί για αυτό». Σε κάθε περίπτωση, η διαδικασία θα αφορά παραχώρηση του δικαιώματος χρήσης και εκμετάλλευσης των χώρων ζώνης λιμένα, ενώ η κυριότητα αυτών διατηρείται από το Ελληνικό Δημόσιο.

Φώτης Κόλλιας

{{-PCOUNT-}}8{{-PCOUNT-}}

Η εφημερίδα δημοκρατία δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ