Πέμπτη, 26 Νοεμβρίου 2020

Επικίνδυνη μέθοδος των… 3D πιγκουίνων!

Χρόνος ανάγνωσης: < 1 λεπτό

Η γέννηση της ψυχανάλυσης μέσω της μούσας του Ζίγκμουντ Φρόιντ και με τη «βαριά» σκηνοθετική υπογραφή του Ντέιβιντ Κρόνενμπεργκ, οι ταλαίπωρες έγχρωμες υπηρέτριες στον αμερικανικό Νότο του 1960, χαρούμενοι πιγκουίνοι που λικνίζονται και πάλι (αυτή τη φορά σε τρισδιάστατη έκδοση), ένα σπίτι που κρύβει σκοτεινά μυστικά και ο πολυβραβευμένος τυραννόσαυρος. Η κινηματογραφική σοδειά λίγο πριν από τα Χριστούγεννα είναι πλούσια και για όλα τα γούστα.

ΜΙΑ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΗ ΜΕΘΟΔΟΣ

Το στόρι: Σαγηνευμένος από την πρόκληση μιας δύσκολης περίπτωσης, ο ανήσυχος δρ Καρλ Γιουνγκ αναλαμβάνει ως ασθενή του την ψυχασθενή, αλλά γοητευτική Σαμπίνα Σπιλράιν. Το «όπλο» του Γιουνγκ είναι η μέθοδος του δασκάλου του, του πασίγνωστου Σίγκμουντ Φρόιντ. Και οι δύο άντρες μαγεύονται από την Σαμπίνα. Στην παρέα προστίθεται και ο Οτο Γκρος, ένας ασθενής που είναι αποφασισμένος να ξεπεράσει κάθε όριο. Ο Γιουνγκ παραδίνεται στον πόθο για την ασθενή του και μια παθιασμένη σχέση ξεκινά.

Σκηνοθεσία: Ντέιβιντ Κρόνενμπεργκ. Παίζουν: Κίρα Νάιτλι, Βενσάν Κασέλ, Βίγκο Μόρτενσεν, Μάικλ Φασμπέντερ.

Backstage: Η «Επικίνδυνη μέθοδος» ξεκίνησε ως θεατρικό έργο στα μέσα της δεκαετίας του ’90. Η ψυχανάλυση ενδιέφερε ιδιαίτερα τον βραβευμένο με Οσκαρ σεναριογράφο Κρίστοφερ Χάμπτον, ο οποίος αφιέρωσε πολύ χρόνο στην έρευνα των σχέσεων ανάμεσα στον Γιουνγκ, στον Φρόιντ και στη Σαμπίνα, ενώ επισκεπτόταν και το νοσοκομείο Μπουργκόλζλι στη Ζιρίχη, όπου διάβασε το ιστορικό της Σαμπίνα. Οι ευφυείς φιγούρες συνάρπαζαν τον Χάμπτον, ο οποίος εξηγεί ότι «οι άνθρωποι αυτοί ήταν πρωτοπόροι και η ψυχανάλυση ήταν μια επαναστατική ιδέα. Ανοιξε πολλές ντουλάπες και αποκάλυψε αρκετά ταμπού. Στο τέλος του 19ου αιώνα εμφανίστηκαν δυνατά ρεύματα νέων ιδεών, τα οποία οδήγησαν σε έναν ολοκαίνουργιο τρόπο σκέψης για την κοινωνία».

Ο Χάμπτον ανέπτυξε το υλικό σε μια θεατρική παράσταση με τίτλο «The talking cure», η οποία είχε μια επιτυχημένη πορεία στο Εθνικό Θέατρο του Λονδίνου, με τον Ρέιφ Φάινς στοn ρόλο του Γιουνγκ. Λίγα χρόνια μετά, ο διακεκριμένος σκηνοθέτης Ντέιβιντ Κρόνενμπεργκ ζήτησε από τον Χάμπτον να διασκευάσει το θεατρικό έργο σε ένα νέο σενάριο, το οποίο θα σκηνοθετούσε.

Τον Κρόνενμπεργκ ενθουσίασε η ιδέα να σκηνοθετήσει μια ταινία για τρεις χαρισματικές φιγούρες της Ιστορίας, συμπεριλαμβανομένης της Σαμπίνα. «Η Σαμπίνα συνεισέφερε πάρα πολύ στις θεωρίες και των δύο αντρών, κάτι το οποίο δεν γνώριζε κανείς, μέχρι που ανακαλύφθηκε μια κρύπτη με τα γράμματά της προς τον Φρόιντ και τον Γιουνγκ, καθώς και τα γράμματά τους προς εκείνη» εξηγεί ο Κρόνενμπεργκ.

ΥΠΗΡΕΤΡΙΕΣ

Το στόρι: Αμερικανικός Νότος, 1962. Η 22χρονη Σκίτερ επιστρέφει από το κολέγιο αποφασισμένη να γίνει συγγραφέας, παρά τις αντιδράσεις της μητέρας της, που προτιμά να τη δει παντρεμένη. Σύντομα θα πάρει μια απόφαση που θα αναστατώσει την κωμόπολη Τζάκσον: Να αποσπάσει συνεντεύξεις από τις έγχρωμες γυναίκες που αφιέρωσαν τη ζωή τους στη φροντίδα εύπορων οικογενειών της περιοχής. Η πρώτη που ανοίγει την καρδιά της είναι η Εϊμπελιν, η υπηρέτρια της καλύτερης φίλης της Σκίτερ. Σκηνοθεσία: Τέιτ Τέιλορ. Παίζουν: Εμα Στόουν, Βαϊόλα Ντέιβις, Οκτάβια Σπένσερ, Σίσι Σπέισεκ.

Backstage: Πρόκειται για τη μεγάλη έκπληξη του αμερικανικού box office για το 2011. Βασισμένη σε ένα από τα πιο πολυδιαβασμένα μυθιστορήματα των τελευταίων ετών, το «The help» της Κάθριν Στόκιν, παρέμεινε για 103 εβδομάδες στη λίστα των «Νew York Times», περνώντας τις έξι από αυτές στην κορυφή. Πέντε χρόνια μετά την ολοκλήρωση του πρώτου της μυθιστορήματος, που ήταν βασισμένο σε δικά της βιώματα, και έχοντας γευτεί την απόρριψη από 60 λογοτεχνικούς πράκτορες, συνάντησε τον Τέιλορ, ο οποίος της υποσχέθηκε ότι θα το κάνει ταινία ο κόσμος να χαλάσει, καθώς του θύμισε την παιδική του ηλικία. Μάλιστα, όσον αφορά το κάστινγκ, δήλωσε ότι «δίναμε μεγάλη σημασία στον τρόπο που μιλούσαν και κινούνταν οι ηθοποιοί. Ομολογώ ότι αυτές στις οποίες καταλήξαμε κατέχουν σε τέτοιο βαθμό τη γλώσσα του σώματος, που θα ορκιζόμουν ότι κατάγονται από το Τζάκσον».

HAPPY FEET 2 3D

Τo στόρι: Ο Μαμπλ, ο Σταρ της Κλακέτας, αντιμετωπίζει προβλήματα, γιατί ο γιος του ο Ερικ φοβάται τον χορό. Μη θέλοντας να χορέψει, ο Ερικ το βάζει στα πόδια για να συναντήσει τον Πανίσχυρο Σβεν – έναν πιγκουίνο που μπορεί να πετάξει! Ο Μαμπλ ξέρει ότι δεν μπορεί με τίποτα να ανταγωνιστεί αυτό το μοναδικό χάρισμα. Ο Ερικ βλέπει ότι ο πατέρας του έχει τσαγανό, όταν ο Μάμπλ θα ενώσει για ακόμη μια φορά όλες τις φυλές των πιγκουίνων με άλλα υπέροχα πλάσματα.

Του Τζορτζ Μίλερ, με τις φωνές των Ελάιτζα Γουντ, Ρόμπιν Γουίλιαμς, Χανκ Αζάρια, Αλίσια Μουρ, Μπραντ Πιτ, Ματ Ντέιμον.

Backstage: Το sequel του κλασικού πλέον «Happy Feet» κρύβει μηνύματα για την προσπάθεια ανεύρεσης λύσης εξόδου από τα τεράστια οικονομικά, πολιτικά και οικολογικά προβλήματα που βασανίζουν τον πλανήτη μας. Την παράσταση κλέβει ο ερωτύλος πιγκουίνος με τη φωνή του Ρόμπιν Γουίλιαμς και το δίδυμο των γαρίδων Γουίλ και Μπιλ (Μπραντ Πιτ, Ματ Ντέιμον).

ΤΟ ΣΠΙΤΙ ΤΩΝ ΟΝΕΙΡΩΝ

Το στόρι: Μια οικογένεια, χωρίς να το ξέρει, ζει σε ένα σπίτι όπου έχει συμβεί ένα αποτρόπαιο έγκλημα. Ο επιτυχημένος εκδότης Γουίλ Ατεντον αφήνει την υψηλή θέση που κατέχει στο Μανχάταν και μετακομίζει με τη σύζυγό του Λίμπι και τις δύο κόρες τους σε μια γραφική πόλη της Νέας Αγγλίας. Το τέλειο σπίτι τους όμως ήταν το μέρος στο οποίο είχαν δολοφονηθεί στο παρελθόν μια μητέρα και τα παιδιά της. Ολόκληρη η πόλη πιστεύει ότι δολοφόνος ήταν ο επιζών σύζυγός της. Η υπόθεση περιπλέκεται από τις μαρτυρίες μιας μυστηριώδους γειτόνισσας. Σκηνοθεσία: Τζιμ Σέρινταν.

Με τους Ντάνιελ Κρεγκ, Ρέιτσελ Βάις, Ναόμι Γουότς.

Backstage: Ο σκηνοθέτης παραδέχεται ότι απόλαυσε την ευκαιρία που είχε να εργαστεί για την ταινία. Μάλιστα είπε: «Διάβασα το σενάριο και βρήκα συναρπαστική την ιδέα ενός τύπου που ζει σε δύο πραγματικότητες». Ο Σέρινταν θέλησε να φτιάξει ένα ψυχολογικό θρίλερ, στο οποίο να μην ξέρεις πού βρίσκεσαι ανά πάσα στιγμή. Να μην ξέρεις τι είναι πραγματικό ή ποιος έκανε τη δολοφονία. Στην πραγματικότητα, να μην ξέρεις αν έγινε ποτέ δολοφονία.

ΤΥΡΑΝΝΟΣΑΥΡΟΣ

To στόρι: Ο Τζόζεφ, ένας μέθυσος, οξύθυμος, αθυρόστομος τύπος, συναντά τη Χάνα, η οποία δουλεύει ως εθελόντρια σε ένα κατάστημα που ανήκει σε γνωστή φιλανθρωπική οργάνωση. Η γνωριμία τους αποτελεί για εκείνον μια ευκαιρία να ξεφύγει για λίγο από τη χωρίς νόημα καθημερινότητά του. Ωστόσο, για τη Χάνα η όλη κατάσταση είναι σαφώς πιο περίπλοκη, καθώς πίσω από το ζεστό, συγκαταβατικό βλέμμα της κρύβεται ένα αποτρόπαιο μυστικό… Σκηνοθεσία: Πάντι Κονσιντάιν. Με τους Πίτερ Μάλαν, Ολίβια Κόλμαν, Εντι Μάρσαν, Νεντ Ντένεχι.

Backstage: Μεγάλου μήκους σκηνοθετικό ντεμπούτο για τον ταλαντούχο Βρετανό ηθοποιό Πάντι Κόνσινταϊν, σε σενάριο δικό του. Ενα υποβλητικό, σπαρακτικό δράμα χαρακτήρων για τα πολλαπλά πρόσωπα της βίας και την προσέγγιση δύο απελπισμένων ανθρώπων, που αναδεικνύονται από τις ψυχωμένες ερμηνείες του Πίτερ Μάλαν και της Ολίβια Κόλμαν, οι οποίοι τιμήθηκαν με το Ειδικό Βραβείο Ερμηνείας της Επιτροπής στο πρόσφατο Φεστιβάλ Σάντανς. Ανάλογη διάκριση, εξάλλου, απέσπασε και ο ίδιος ο Κόνσινταϊν για τη σκηνοθεσία της ταινίας.

Ψυχολογικά αδιέξοδα, ξεναγήσεις σε νεκροταφεία και σάτιρα αλά ελληνικά!

Είναι ελληνικές, ανεξάρτητες και στη δύσκολη περίοδο την οποία διανύουμε η προσπάθεια είναι εκείνη που πρέπει να επιβραβεύεται περισσότερο. Το προφητικό «Tungsten», o «Ξεναγός» και το σατιρικό «Σαπίλα Ξεφτίλα Τεκίλα» κάνουν σήμερα πρεμιέρα στις αίθουσες.

ΤΑΝΓΚΣΤΕΝ

Το στόρι: Δυο έφηβοι, ένας ελεγκτής εισιτηρίων, ένα ζευγάρι, μετανάστες, παιδιά, στριμωγμένοι στον τοίχο ενός αδιέξοδου χωματόδρομου στη καρδιά της Αθήνας. Μια ασπρόμαυρη σπονδυλωτή ταινία για τον αποκλεισμό, τη βία, τον ψυχολογικό κανιβαλισμό. Μια κοινωνία στα όριά της, ξεχασμένη στο σκοτάδι. Θύτες και θύματα σε ρόλους που εναλλάσσονται, αποκαλύπτουν μια μηχανή πιο ισχυρή από τη βούλησή τους: Την κρεατομηχανή των ληγμένων λογαριασμών, των άδειων καρτών και των πτωχευμένων ονείρων, που κινεί τη δράση έως το αδιέξοδο.

Σκηνοθεσία:Γιώργος Γεωργόπουλος. Με τους Βαγγέλη Μουρίκη, Τάσο Νούσια, Ομηρο Πουλάκη, Προμηθέα Αλειφερόπουλο.

Backstage:Η παρθενική ταινία του Γεωργόπουλου, που ήδη χαρακτηρίστηκε προφητική, καθώς ετοιμάστηκε στα μέσα του 2009, μιλάει για τη βία που μας περιστοιχίζει και τον τρόπο με τον οποίο την αναπαράγουμε. Είναι μία ασπρόμαυρη σπονδυλωτή ταινία, urban αισθητικής, που αποτελείται από τρεις ιστορίες που διασταυρώνονται κατά τη διάρκεια μιας ημέρας με συνεχείς διακοπές ρεύματος λόγω κάποιας απεργίας. Στα σημεία που οι ιστορίες των ηρώων τέμνονται, αλλάζουν κατεύθυνση. Από θύματα γίνονται θύτες και αντίστροφα.

Ο ΞΕΝΑΓΟΣ

Το στόρι: Ο Ιάσονας κατεβαίνει στην Αθήνα ξεκινώντας τη νέα του φιλόδοξη καριέρα ως «ξεναγός αρχιτεκτόνων». Το γκρουπ του αποτελείται από φοιτητές Αρχιτεκτονικής από το εξωτερικό που ολοκληρώνουν το Erasmus τους στη Θεσσαλονίκη. Σύντομα ο Ιάσονας έρχεται αντιμέτωπος με τις ετερόκλητες απαιτήσεις των φοιτητών που προτιμούν έναν πολύωρο καφέ ή μία επίσκεψη σε νεκροταφείο από μια ξενάγηση στην Ακρόπολη.

Σκηνοθεσία: Ζαχαρίας Μαυροειδής. Με τους Μιχάλη Οικονόμου, Κατερίνα Μαυρογεώργη, Kathrin Suckfiel, François Renault.

Backstage: Τα γυρίσματα διήρκεσαν μόλις έναν μήνα. Η πρωτότυπη μουσική της ταινίας είναι γραμμένη από τη Μάρθα Μαυροειδή (αδελφή του σκηνοθέτη) και τον Γιώργο Βεντουρή, ενώ στο φιλμ εμφανίζεται και το πολυφωνικό γυναικείο συγκρότημα Σανάδες. Η ιδέα υπήρχε στο μυαλό του σκηνοθέτη από τότε που έκανε μια εργασία σχετικά με τη χρήση του χώρου στις ταινίες του Αλμοδόβαρ, για τη σχολή της Αρχιτεκτονικής.

Ο Ζαχαρίας Μαυροειδής πέρασε ο ίδιος εννέα μήνες ως φοιτητής Erasmus στη Μαδρίτη. Ο πρωταγωνιστής Μιχάλης Οικονόμου έχει βραβευτεί με το Βραβείο Χορν για την ερμηνεία του στην παράσταση «Το σφαγείο».

SAPILA XEFTILA TEKILA

Το στόρι: Ο μεγαλύτερος εν ζωή σκηνοθέτης Ιωάννης Μποστ ψάχνει να βρει την έμπνευσή του μέσα σε κάδους σκουπιδιών, όπου τον ανακαλύπτει μια δημοσιογράφος. Η περιπέτειά του αρχίζει όταν λίγο αργότερα τον βρίσκει η νοσοκόμα που τον φροντίζει και τον κλειδώνει κατά λάθος στα εργαστήρια της erosfilm. Εκεί ο ίδιος αρχίζει να μοντάρει διάφορα πλάνα που σχετίζονται με την πολιτική κατάσταση της χώρας μας και συνθέτει τη δική του ταινία!

Των Νίκου Ζερβού, Γιάννη Παρασκευόπουλου. Με τους Γιάννη Μποσταντζόγλου, Ζωή Ζέρβα, Νίκη Κακoγεωργίου.

Backstage: Μια πειραματική απόπειρα πάνω στο σινεμά που θα τολμήσει με σαρκαστικό ύφος να αποδείξει με μία ιστορική αναδρομή από ταινίες κατά πόσο η τέχνη του κινηματογράφου είναι υπαρκτή στην Ελλάδα στις μέρες μας και να συμφωνήσει με τον Γκι Ντεμπόρ ότι «οι τέχνες του μέλλοντος θα είναι αναστατώσεις καταστάσεων ή τίποτα».

{{-PCOUNT-}}37{{-PCOUNT-}}

Η εφημερίδα δημοκρατία δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

«Κόψτε τις συντάξεις»! Νεοφιλελεύθερο αμόκ Πισσαρίδη

Στο στόχαστρο της (δήθεν επιστημονικής) επιτροπής συνταξιούχοι, μικρομεσαίοι και αυτοαπασχολούμενοιΈνα νεοφιλελεύθερο σχέδιο με επιστημονικό προσωπείο φέρνει η κυβέρνηση, στη χειρότερη στιγμή για τη χώρα....

Νέα τέλη κυκλοφορίας για δυνατούς… λύτες λόγω ρύπων

Νέο πρότυπο μέτρησης για όποιο όχημα αποκτηθεί το νέο έτος. Ουδείς γνωρίζει ποιος θα ενημερώνει τους αγοραστέςΆλλα τέλη κυκλοφορίας θα πληρώνουμε από το 2022,...

Έτοιμος να παραδώσει τη σκυτάλη ο Τραμπ!

Στην τελική ευθεία η αλλαγή φρουράς στον Λευκό Οίκο, όμως ο απερχόμενος πρόεδρος ετοιμάζεται για τα... δικαστήριαΦτάνοντας πιο κοντά από ποτέ στην παραδοχή της...

Θρίλερ με τη δολοφονία του 26χρονου στις Σπέτσες!

Για «ψευδομάρτυρες βαποράκια» κάνει λόγο ο πατέρας του κατηγορουμένου και γνωστός καθηγητής του ΜετσοβίουΟ 26χρονος που βρέθηκε να ψυχορραγεί σε ερημικό δρομάκι το βράδυ...

Δεν εισέπραξαν τα ψαλιδισμένα αναδρομικά 15.000 συνταξιούχοι

Το ΕΝΔΙΣΥ προσδιόριζε τον αριθμό των λαθών σε 80.000 συνταξιούχους, με το υπουργείο να αναγνωρίζει μόνο 65.000Την ολοκλήρωση της καταβολής των αναδρομικών λόγω...