Κυριακή, 24 Ιανουαρίου 2021

«Επιτέλους πληρώστε μας!»

Το Ελληνικό Δημόσιο βασίζει τη μεταφορά μαθητών στα ΚΤΕΛ, όμως είναι ασυνεπές στις οικονομικές υποχρεώσεις του, οδηγώντας τους φορείς σε τραγικά αδιέξοδα. Είναι χαρακτηριστική η περίπτωση του υπεραστικού ΚΤΕΛ Εύβοιας, το οποίο έχει περιέλθει σε δυσχερέστατη θέση εξαιτίας των υπέρογκων οφειλών του Δημοσίου.

Αυτή η κατάσταση οδήγησε πρόσφατα το ΚΤΕΛ Εύβοιας στην απόφαση τα λεωφορεία του να μη μεταφέρουν μαθητές στα σχολεία τους για μια ημέρα, μήπως και… συγκινηθούν οι αρμόδιοι. Αυτοί όμως επιμένουν στις υποσχέσεις και όχι στις πράξεις. Το… ωραίο είναι ότι από τη νέα σχολική χρονιά το μεταφορικό έργο των ΚΤΕΛ αναμένεται να αυξηθεί, λόγω των συγχωνεύσεων και καταργήσεων σχολείων που επιβάλλουν την καθημερινή μετακίνηση περισσότερων μαθητών! Και το ερώτημα είναι πώς θα ανταποκριθούν τα ΚΤΕΛ στον μεγαλύτερο φόρτο, όταν αντιμετωπίζονται από το κράτος με αυτήν την προκλητική ασυνέπεια; Εκτός κι αν η κυβέρνηση έχει αποφασίσει αυτό που φοβούνται πολλοί: να αφήσει στις οικογένειες το βάρος της μεταφοράς των παιδιών τους στα σχολεία! Αλλωστε έχουμε επισημάνει ότι το ουσιαστικό όφελος του κράτους από τις καταργήσεις σχολικών μονάδων είναι μικρό, αν υπολογιστεί η επακόλουθη αύξηση των μεταφορικών. Αρα όλα θα πρέπει να τα περιμένουμε…

Οπως μας δήλωσε ο πρόεδρος του ΚΤΕΛ Εύβοιας και μέλος του Δ.Σ. της Πανελλαδικής Ομοσπονδίας Αυτοκινητιστών Υπεραστικών Συγκοινωνιών Χρήστος Παπαγεωργίου, το 2010 το Δημόσιο χρωστούσε περίπου 1.800.000 ευρώ, ενώ για το τρέχον έτος το ποσό ανέρχεται στα 3.250.000 ευρώ. Ενα μέρος αυτών των οφειλών περιμένουν να πληρωθεί μέσα στον Ιούνιο, αν όλα πάνε καλά… Σύμφωνα με τον κ. Παπαγεωργίου έχει υπογραφεί η διάθεση κονδυλίου ύψους 42.750.000 ευρώ για όλη τη χώρα, όμως κανείς δεν γνωρίζει πόσα χρήματα από αυτά θα κατευθυνθούν στην Εύβοια. Σήμερα η κατάσταση του ΚΤΕΛ είναι δραματική. Οι οφειλές στο ΙΚΑ, στον ΟΑΕΕ, στα συμβεβλημένα ταξί για τη μεταφορά των μαθητών καθώς και στο προσωπικό έχουν φτάσει στο «κόκκινο». Αβεβαιότητα, γκρίνιες, προβλήματα, ελλείψεις, ακόμη και σε καύσιμα, συνθέτουν μια εικόνα κρίσης, χωρίς βεβαίως την ευθύνη του ΚΤΕΛ.

Χαρακτηριστικά ο κ. Παπαγεωργίου ανέφερε τα εξής: «Κύριο μέλημα του ΚΤΕΛ είναι να μη θιγούν οι μαθητές και να μην έχουν πρόβλημα τα σχολεία. Ομως πρέπει τουλάχιστον να μπορούμε να ανταποκριθούμε στα έξοδα που απαιτούνται για τα καύσιμα, τη μισθοδοσία του προσωπικού και φυσικά τις υποχρεώσεις μας προς τα ασφαλιστικά ταμεία. Τη στιγμή μάλιστα που τα χρήματα αυτά μας τα χρωστάει το κράτος και δεν μπορούμε να τα συμψηφίσουμε».

Μαρκόπουλος: Η κυβέρνηση δεν έχει σχέδιο

Το θέμα των χρεών του Δημοσίου στα ΚΤΕΛ ήρθε πρόσφατα και στη Βουλή. Συγκεκριμένα, στην επίκαιρη ερώτηση της Ν.Δ. για τις συγχωνεύσεις σχολείων, ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της αξιωματικής αντιπολίτευσης Κώστας Μαρκόπουλος διερωτήθηκε πώς ελήφθησαν τέτοιες αποφάσεις χωρίς σχέδιο και, κυρίως, χωρίς εξόφληση οφειλών του κράτους προς τα ΚΤΕΛ. Ο βουλευτής κατήγγειλε την κυβέρνηση ότι έχει φέρει τα ΚΤΕΛ της χώρας ένα βήμα πριν από την κατάρρευση αναφέροντας: «Στην Εύβοια χρωστάνε πάνω από 3.000.000 ευρώ, το ΚΤΕΛ δανείζεται για να εξασφαλίσει ασφαλιστική ενημερότητα και για να δώσει ‟έναντι″ στους υπαλλήλους του. Για κέρδος στους μετόχους, ούτε κουβέντα. Πιστεύετε ότι οι ιδιοκτήτες λεωφορείων ανήκουν στους μεγαλοεπιχειρηματίες ή προνομιούχους Ελληνες; Γιατί τους φέρεστε με αυτόν τον τρόπο; Και γιατί με αυτή τη συμπεριφορά προεξοφλείτε ότι θα αναλάβουν και πάλι το μεταφορικό έργο των μαθητών; Γιατί το κράτος αρνείται τις υποχρεώσεις του;». Η υφυπουργός Παιδείας Εύη Χριστοφιλοπούλου δήλωσε ανενημέρωτη και έθεσε ειδική ερώτηση για το θέμα και προς το υπουργείο Οικονομικών!

Δημήτρης Κυριακόπουλος

{{-PCOUNT-}}12{{-PCOUNT-}}

Η εφημερίδα δημοκρατία δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ