Κυριακή, 17 Ιανουαρίου 2021

Εργα με άδεια ταμεία!

Τη δημιουργία του άξονα Πάτρα-Πύργος με εθνικούς πόρους, χωρίς όμως να τους έχει ακόμα εξασφαλίσει, θέλει η κυβέρνηση

Ρεπορτάζ
Βασίλης Παπακωνσταντόπουλος

Την κατασκευή του αυτοκινητοδρόμου Πάτρας – Πύργου επαναφέρει στο τραπέζι η κυβέρνηση, σε μια προσπάθεια να δείξει ότι υπάρχει σφυγμός στα δημόσια έργα. Πρόκειται για ένα από τα έξι έργα, για τα οποία το υπουργείο Οικονομίας ενεργοποιεί το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Υποδομές Μεταφορών Περιβάλλον & Αειφόρος Ανάπτυξη» 2014-2020. Φιλοδοξεί μάλιστα να διαθέσει 845.900.000 ευρώ από εθνικούς πόρους για τη συγχρηματοδότηση των έργων, γεγονός που θέτει εν αμφιβόλω την υλοποίησή τους, αν αναλογιστεί κανείς την κατάσταση των δημόσιων ταμείων.

Ειδικά ο αυτοκινητόδρομος Πάτρας – Πύργου αποτελεί ένα από τα πιο ταλαιπωρημένα έργα, καθώς δημοπρατήθηκε για πρώτη φορά πριν από οκτώ χρόνια κι ακόμα… εξαγγέλλεται. Ολα ξεκίνησαν το 2007, όταν ψηφίστηκε στη Βουλή η κατασκευή του, στο πλαίσιο της σύμβασης παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού Αθήνα – Κόρινθος – Πάτρα – Πύργος – Τσακώνα.

Το 2011 και το 2012 το Συμβούλιο της Επικρατείας απέρριψε τις προσφυγές των φορέων και κατοίκων της περιοχής για ανατολική χάραξη νότια της Πάτρας και άνοιξε ο δρόμος καταβολής των απαλλοτριώσεων. Το 2013 ψηφίστηκε στη Βουλή ο διαχωρισμός του τμήματος από τη σύμβαση παραχώρησης και αποφασίστηκε η κατασκευή των τμημάτων Πάτρα – Πύργος και Καλό Νερό – Τσακώνα με δημόσια δαπάνη. Τον Σεπτέμβριο του 2014 προκηρύχθηκε το έργο από το υπουργείο Υποδομών με ημερομηνία κατάθεσης προσφορών 25/01/2015 και τον Δεκέμβριο του ίδιου έτους εγκρίθηκαν από την Ε.Ε. η ένταξη και η υλοποίησή του.

Στις 31 Μαρτίου είχε προγραμματιστεί ο διαγωνισμός του έργου, αλλά ακυρώθηκε από τη νέα κυβέρνηση, που θέλησε να σπάσει το έργο σε έξι μικρότερους διαγωνισμούς. Στόχος ήταν να δημοπρατηθεί μέσα στο καλοκαίρι, αναβλήθηκε όμως εκ νέου λόγω των πολιτικών εξελίξεων. Σύγχρονο Γιοφύρι της Αρτας…

Τα υπόλοιπα έργα είναι η κατασκευή της οδικής σύνδεσης της περιοχής Ακτίου με το Δυτικό Αξονα Βορρά – Νότου, η εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης και σύγχρονων συστημάτων σηματοδότησης και τηλεπικοινωνιών στο σιδηροδρομικό δίκτυο ΠΑΘΕ, η κατασκευή τμημάτων του Διευρωπαϊκού Οδικού Δικτύου στην Κρήτη, η κατασκευή οδικού άξονα Σιγρίου – Καλλονής στη Λέσβο κ.ά.


{{-PCOUNT-}}12{{-PCOUNT-}}

Η εφημερίδα δημοκρατία δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ