Σάββατο, 24 Οκτωβρίου 2020

Φωτογραφίες – χρονοκάψουλα

Χρόνος ανάγνωσης: < 1 λεπτό

Η διάσταση του χρόνου μέσα από τις φωτοδημιουργίες του Ρίτσαρντ ΜουρΑπό τη
Γιώτα Βαζούρα 

Το παρόν και το παρελθόν της Αθήνας συναντώνται σε μια ενδιαφέρουσα έκθεση με τίτλο «Athens Twice Seen», η οποία εγκαινιάζεται στην γκαλερί της Ελληνοαμερικανικής Ενωσης στις 14 Ιουνίου.

Ο διακεκριμένος Αμερικανός φωτογράφος Ρίτσαρντ Μουρ «σμίγει» μέσα από ενδιαφέρουσες φωτογραφικές λήψεις -σύγχρονες, αλλά και vintage- διαφορετικούς ιστορικούς χώρους της πρωτεύουσας, συνθέτοντας ένα παζλ που αποκαλύπτει ένα είδος διάδρασης παρελθόντος και παρόντος, διάλογο ή έκπληξη, αντίλαλο ή αντιπαράθεση.

Ετσι, στον Ιερό Βράχο της Ακρόπολης, στους Αέρηδες της Πλάκας, στο Καλλιμάρμαρο Στάδιο, καθώς και σε άλλα μνημεία της πρωτεύουσας, χάρη στις εξαιρετικές φωτογραφίες του Μουρ, «συναντώνται» επισκέπτες τού σήμερα με γυναίκες των αρχών του 20ού αιώνα, σύγχρονοι περιπατητές με πρόσωπα του παρελθόντος.

«Ανακάλυψη»

«Το 2016 ανακάλυψα ένα αρχείο φωτογραφιών της Ελλάδας στη συλλογή των Éditions Kallimages στο Παρίσι. Η ανακάλυψη αυτή με ώθησε να αφιερώσω χρόνο στην Ελλάδα με σκοπό να επισκεφθώ και να φωτογραφίσω τοποθεσίες που έχουν φωτογραφηθεί στο παρελθόν, συχνά από το ίδιο σημείο. Σε πολλές περιπτώσεις διαπίστωνα ότι φωτογραφίζω ανθρώπους οι οποίοι φωτογραφίζουν τους χώρους αυτούς.

Οι “διπλές” φωτογραφίες συνταιριάζουν το παρελθόν και το παρόν στο ίδιο πλαίσιο, ακολουθώντας μια ροή ιδεών: παρατήρηση και συνάντηση, μνήμη και λήθη, συγχρονισμός. Το ενδιαφέρον μου εστιάζεται τόσο στον σουρεαλισμό όσο και στην Ιστορία – το παρελθόν ως έργο της φαντασίας» σχολιάζει ο διακεκριμένος καλλιτέχνης και πτυχιούχος του Πανεπιστήμιου Γέιλ στην Τέχνη και την Αρχιτεκτονική, ο οποίος διδάχθηκε φωτογραφία από τους σπουδαίου Πολ Καπονίγκρο και Νιλ Μάουρερ.

Η ενασχόληση του Μουρ με τις «διπλές» εικόνες, ο συνδυασμός vintage και σύγχρονων λήψεων, ξεκίνησε στις αρχές της δεκαετίας του 2000 και από τότε έχει ολοκληρώσει έξι εργασίες σε ιστορικούς χώρους στη Νέα Αγγλία.

• Info: Η έκθεση «Athens Twice Seen» του Αμερικανού φωτογράφου Ρίτσαρντ Μουρ θα εγκαινιαστεί στις 14 Ιουνίου, στην Γκαλερί «Χατζηκυριάκος-Γκίκας» της Ελληνοαμερικανικής Ενωσης (Μασσαλίας 22, Αθήνα). Εως τις 7 Ιουλίου. Η είσοδος είναι ελεύθερη.

Παλιά μεγάλη αγάπη η Ελλάδα

Οπως ομολογεί ο Ρίτσαρντ Μουρ, η αγάπη του για τον ελληνικό πολιτισμό ξεκίνησε την εποχή που βρέθηκε ως μέλος ομάδας φωτογράφισης αρχαιολογικών χώρων στο χωριό Φλαμούδι, στην Αμμόχωστο της Κύπρου, πριν από την εισβολή του 1974. Επέστρεψε στην Αθήνα το 2016 για να ανανεώσει την αγάπη του για την τέχνη και την αρχιτεκτονική της Ελλάδας.

{{-PCOUNT-}}12{{-PCOUNT-}}

ΣΧΟΛΙΑ

Η δημοκρατία δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Φαιδρή δήλωση της Προέδρου Κατερίνας Σακελλαροπούλου που υποβαθμίζει τον εθνικό κίνδυνο

«Δυσάρεστη η εξέλιξη στα ελληνοτουρκικά, αλλά η πανδημία είναι το μεγάλο πρόβλημα» Μια φαιδρή όσο και απίστευτη δήλωση έκανε χθες η Πρόεδρος της Δημοκρατίας Κατερίνα...

Κατάρρευση μισθών εν μέσω πανδημίας καταγράφει η ΓΣΕΕ

Αυξήθηκαν από το 1% στο 12% οι εργαζόμενοι με αποδοχές έως 200 ευρώ! Το 31% το δεύτερο τρίμηνο έλαβε λιγότερα από 650 ευρώ μεικτά Τη...

Μια ανάσα από το Καστελόριζο το «Oruc Reis», παραβιάζει χωρίς αντίδραση την υφαλοκρηπίδα μας

Συνεχίζουν οι Τούρκοι το... μαρτύριο της σταγόνας, έχοντας στο στόχαστρο την εθνική μας κυριαρχία και τα κυριαρχικά μας δικαιώματα σε Ανατολική Μεσόγειο και Αιγαίο....

Στη φυλακή η ηγετική ομάδα της Χρυσής Αυγής

Αυλαία χθες στην πολύκροτη δίκη. Αναστολή με όρους και εγγυοδοσία για πέντε πρώην βουλευτές. Σε λυγμούς ξέσπασε η Μάγδα Φύσσα Χειροπέδες στην πλειονότητα των καταδικασμένων...

Αθλητικές Ακαδημίες ΟΠΑΠ: Οι κανόνες του γηπέδου και τα μέτρα για ασφαλή άσκηση

Κώστας Τσάνας και Μιχάλης Κυρίτσης δίνουν οδηγίες στα παιδιά και μοιράζουν αθλητικό υλικό Η ασφαλής άθληση των παιδιών και η εξοικείωσή τους με τα μέτρα...