Σάββατο, 16 Ιανουαρίου 2021

«Φουρτούνες» για τη ΝΕΛ

Με αυτόν τον τρόπο παρουσιάζουν στο λιμάνι του Πειραιά την κατάσταση στην οποία έχει περιπέσει η εταιρία, καθώς αντιμετωπίζει σημαντικά, αν όχι ανυπέρβλητα, εμπόδια ακόμη και για τη διατήρηση της λειτουργίας της. Το πρόβλημα διογκώθηκε μετά και την ανακήρυξή της ως οριστικά έκπτωτης από τις δύο τελευταίες επιδοτούμενες ενδοκυκλαδικές γραμμές.

Εάν δεν βρεθεί κάποιος να βάλει άμεσα κεφάλαια, με τις πληροφορίες να λένε ότι σε πρώτη φάση μόνο απαιτούνται τουλάχιστον 25.000.000 ευρώ, τότε η παρακμάζουσα ναυτιλιακή οδεύει προς χρεοκοπία. Αφήνοντας έτσι ξεκρέμαστους τους περίπου 370 εργαζομένους της και προκαλώντας και κανόνι σχεδόν 85.000.000 ευρώ, όσες είναι οι συνολικές υποχρεώσεις της σε τράπεζες (32.000.000 ευρώ), προσωπικό, προμηθευτές και άλλες πλευρές.

Το ζητούμενο πλέον είναι το τι μέλλει γενέσθαι με τη ΝΕΛ (στον στόλο της ανήκουν πλοία όπως τα «European Express», «Tαξιάρχης», «Aqua Jewel», «Μυτιλήνη», «Θεόφιλος»), η οποία μετά τις γραμμές του βόρειου Αιγαίου, που αποτελούσε και τον ζωτικό χώρο της, απώλεσε κι εκείνες των Κυκλάδων, χάνοντας όλες τις επιδοτούμενες συνδέσεις που εξυπηρετούσε. Προ ολίγων ημερών παραιτήθηκε ο διευθύνων σύμβουλος της ΝΕΛ Γιάννης Αβραντίνης για να έρθουν νέοι επενδυτές, οι οποίοι όμως δεν εμφανίστηκαν, τουλάχιστον προς το παρόν.

Ζημιές και καταγγελίες Το κατά πόσο τώρα θα βρεθεί άλλη ακτοπλοϊκή να καλύψει το κενό της ΝΕΛ είναι ένα ζήτημα που τίθεται επί τάπητος, με τη φερόμενη πάντως ως πιθανή αντικαταστάτρια Hellenic Seaways να μην έχει κάνει ακόμη την κίνησή της και ενώ ήδη έχουμε μπει για τα καλά στη θερινή περίοδο.

Να προσθέσουμε ότι η εισηγμένη έστειλε επιστολή στην Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς, με την οποία ανέφερε ότι «τυχόν έκπτωση από τα ενδοκυκλαδικά δρομολόγια θα έχει ως επίπτωση την απώλεια των εσόδων των σχετικών συμβάσεων, που όμως αντισταθμίζεται από την περαιτέρω μείωση των ζημιών της εταιρίας, καθώς η σχετική εκμετάλλευση ήταν ζημιογόνος», συμπληρώνοντας ότι «εξετάζει τρόπους αναπλήρωσης των εσόδων με τη ναύλωση των πλοίων της στο εσωτερικό, ή κατά προτίμηση στο εξωτερικό».

Βέβαια η ΝΕΛ προχωρεί σε καταγγελίες αναφέροντας: «Με τη σύμπραξη των συστημικών τραπεζών και των αρμόδιων υπουργείων ο κλάδος λειτουργεί ως ολιγοπώλιο και με εφαρμογή εναρμονισμένων πρακτικών από τις εταιρίες έχει την τάση να μετατραπεί σε ολιγοπώλιο-μονοπώλιο». Πάντως, εάν δεν πέσει φρέσκο χρήμα, δύσκολα θα λυθούν τα προβλήματα.

Πηγή: Espresso

{{-PCOUNT-}}12{{-PCOUNT-}}

Η εφημερίδα δημοκρατία δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ