Τετάρτη, 21 Απρ 2021

Γαλλογερμανική αερομαχία!

Γάλλοι και Γερμανοί είναι οι πιθανότεροι διεκδικητές των ελληνικών περιφερειακών αεροδρομίων, που θα πωληθούν σε δύο ομάδες, αλλά και του αεροδρομίου «Ελευθέριος Βενιζέλος» για το οποίο έχει εκδηλωθεί ενδιαφέρον και από το Κατάρ, ενώ ισχυροί εργολάβοι ετοιμάζονται να μονομαχήσουν για την κατασκευή και διαχείριση του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι Ηρακλείου. Ο υπουργός Ανάπτυξης Κ. Χατζηδάκης και ο διευθύνων σύμβουλος του Ταμείου Ιδιωτικοποιήσεων (ΤΑΙΠΕΔ) Γ. Εμίρης παρουσίασαν χθες το σχέδιο για την πολυετή παραχώρηση (για τουλάχιστον 30 χρόνια) των περιφερειακών αεροδρομίων μέσω δύο πακέτων, καθένα από τα οποία θα περιλαμβάνει από επτά έως 10 αεροδρόμια.

Η διαγωνιστική διαδικασία θα ξεκινήσει μέσα στον Μάρτιο και θεωρείται πιθανή η συμμετοχή της γαλλικής Vinci (που ανέλαβε πρόσφατα τη διαχείριση αεροδρομίων της Πορτογαλίας) και της γερμανικής Fraport (που διαχειρίζεται το αεροδρόμιο της Φρανκφούρτης και έχει ήδη παρουσία σε Βουλγαρία και Τουρκία). Πρόσφατες είναι και οι φήμες περί συμμετοχής του Κατάρ στη διεκδίκηση του «Ελευθέριος Βενιζέλος», καθώς τόσο η γερμανική Hochtief (45%) όσο και το Ελληνικό Δημόσιο (50%) θέλουν να πωλήσουν τα ποσοστά τους, με παράλληλη επέκταση της σύμβασης παραχώρησης.

Στόχος της κυβέρνησης είναι τα αεροδρόμια να μην είναι απλοί διάδρομοι προσγείωσης, αλλά πόλοι ανάπτυξης για την περιφέρεια, υποστήριξε ο Κ. Χατζηδάκης. Στην 1η ομάδα (το ποσοστό στην παρένθεση αφορά την κίνηση εξωτερικού για κάθε αεροδρόμιο) εντάσσονται τα αεροδρόμια του Ιονίου και της ηπειρωτικής χώρας, τα οποία το 2011 διακίνησαν 9.300.000 επιβάτες. Στην ομάδα αυτή ανήκουν οι αερολιμένες Θεσσαλονίκης (62%), Κέρκυρας (1.650.000 επιβάτες το 2011 – 86%), Ζακύνθου (920.000 επιβάτες – 97%), Κεφαλλονιάς (86%), Ακτίου (98%), Καβάλας (63%), Χανίων (75%). Στη 2η ομάδα εντάσσονται τα αεροδρόμια Δωδεκανήσων – Κυκλάδων και Αιγαίου με συνολική κίνηση 8.300.000 επιβάτες το 2011. Πρόκειται για τα εξής αεροδρόμια: Σκιάθου (92%), Σάμου (58%), Μυτιλήνης (27%), Μυκόνου (54%), Σαντορίνης (52%), Κω (89%), Ρόδου (84%).

Παράλληλα έχουν συσταθεί και δύο ομάδες στις οποίες έχουν ενταχθεί από τρία αεροδρόμια, τα οποία οι επενδυτές θα μπορούν να επιλέξουν εφόσον επιθυμούν να προσθέσουν στην ομάδα αεροδρομίων που θα διαχειρίζονται. Στην 1η ομάδα μπορεί να προστεθούν τα αεροδρόμια Αλεξανδρούπολης, Αράξου και Καλαμάτας, ενώ στη 2η ομάδα της Καρπάθου, Χίου και Λήμνου. Επίσης υπάρχει και το αεροδρόμιο της Αγχιάλου, το οποίο μπορεί να επιλέξει όποιος από τους δύο επενδυτές επιθυμεί. Οσο για το σπατόσημο, θα αντικατασταθεί από νέο τέλος. Τέλος, δημιουργείται νέα κρατική εταιρία, η οποία θα διαχειρίζεται όσα αεροδρόμια δεν πωληθούν.

Φώτης Κόλλιας

{{-PCOUNT-}}8{{-PCOUNT-}}

Η εφημερίδα δημοκρατία δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ