Δευτέρα, 18 Ιανουαρίου 2021

Γρεβενά: Πάγωσαν τα έργα!

«Παγωμένα», όπως και ο καιρός στην περιοχή, είναι τα μεγάλα έργα των Γρεβενών. Μετά την ολοκλήρωση της Εγνατίας οδού, που έβγαλε τον τόπο από την απομόνωση, το βάρος έπεσε στην κατασκευή του κάθετου οδικού άξονα Ε-65, που πρόκειται να συνδέσει τα Γρεβενά με την κεντρική Ελλάδα. Ο επονομαζόμενος και αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας είναι μήκους 174 χιλιομέτρων και εκτείνεται από τη Λαμία ως τη θέση Παναγιά, όπου προβλέπεται να συναντήσει την Εγνατία. Γίνεται εύκολα αντιληπτή η μεγάλη αξία του αυτοκινητοδρόμου, ειδικά για τη Δυτική Μακεδονία και την Ηπειρο, τις οποίες θα «φέρει πιο κοντά» στην κεντρική και τη νότια χώρα. Επίσης θα αποτελέσει εναλλακτική διαδρομή για το πέρασμα στα Σκόπια και στην Αλβανία. Δυστυχώς, τα έργα στον Ε-65 έχουν σταματήσει το τελευταίο εξάμηνο. Και, σαν να μην έφτανε αυτό, πληθαίνουν οι φήμες που θέλουν τον αυτοκινητόδρομο να… κουρεύεται. Δηλαδή, να μη φτάνει ως την Εγνατία, αλλά να σταματάει 40 χιλιόμετρα πιο κάτω, στην Καλαμπάκα!

Ο αντιπεριφερειάρχης Γρεβενών Γιώργος Δασταμάνης χαρακτηρίζει καταστροφικό το ενδεχόμενο, υπενθυμίζοντας ότι το τμήμα Καλαμπάκας – Γρεβενών είναι το χειρότερο, με πολλές στροφές και στενό δρόμο, ο οποίος δεν έχει επισκευαστεί από τις φθορές που του προκάλεσε ο βαρύς κυκλοφοριακός φόρτος, όταν αποτέλεσε εναλλακτική λύση με το πολυήμερο κλείσιμο των Τεμπών. «Δεν μας ενδιαφέρει αν η σύνδεση με την Εγνατία θα είναι στην Παναγιά ή στο Κηπουριό, απαιτούμε όμως να γίνει» δηλώνει μετ’ επιτάσεως. Αν ο Ε-65 σταματήσει στην Καλαμπάκα, η σημασία του περιορίζεται σε σημαντικό βαθμό και ουσιαστικά υποβιβάζεται σε συμπληρωματικό δρόμο της ΠΑΘΕ.

Ανησυχητική στασιμότητα παρατηρείται και στο Χιονοδρομικό Κέντρο Βασιλίτσας, όπου το εμπόδιο τον περιβαλλοντικών όρων δεν επιτρέπει την υλοποίηση του παραμικρού έργου. «Υπάρχει μέτρο του ΕΣΠΑ, με 9.000.000 ευρώ, που αφορά τα χιονοδρομικά και δεν μπορούμε να εξασφαλίσουμε ούτε ένα ευρώ» τονίζει ο Γιώργος Δασταμάνης, συμπληρώνοντας ότι απαιτείται να εξευρεθεί άμεσα διέξοδος. Ταυτόχρονα επισημαίνει ότι το χιονοδρομικό Βασιλίτσας θεωρείται πυλώνας τουριστικής ανάπτυξης με την ανάδειξή του, προϋπόθεση της οποίας είναι σειρά παρεμβάσεων (σύγχρονο σαλέ, βελτίωση δρόμου κ.λπ.).

Ακόμη μετ’ εμποδίων συνεχίζεται η κατασκευή του οικισμού, κοντά στα Γρεβενά, για τη στέγαση των 90 δικαιούχων σεισμοπλήκτων του 1995, που περιμένουν 17 (!) χρόνια, λαμβάνοντας μάλιστα πρόσφατα και το χαράτσι ακινήτων από τη ΔΕΗ! Οπως μας ενημερώνει ο αντιπεριφερειάρχης Γρεβενών, ο εργολάβος απείλησε με διακοπή των εργασιών, καθώς δεν έχει εισπράξει ούτε τα μισά από τα 780.000 ευρώ των έργων που έχει υλοποιήσει, και χρειάστηκε η δέσμευση για ένταξη εντός του μηνός του οικισμού στο ΕΣΠΑ, ώστε να μεταπειστεί.

Κι όλα αυτά συμβαίνουν ενώ το ποσοστό της πραγματικής ανεργίας στον νομό Γρεβενών ξεπερνά το 40%. Ελπίδες απασχόλησης δίνει ο πρωτογενής τομέας, σύμφωνα με τον κ. Δασταμάνη, ο οποίος εστιάζει στα ποιοτικά κτηνοτροφικά και αγροτικά προϊόντα του τόπου. Η οικονομική κρίση επιτείνει το ενδιαφέρον των ντόπιων για τη γεωργία και την κτηνοτροφία, ωστόσο συχνά σκοντάφτουν στη γραφειοκρατία, που καθυστερεί την ένταξη σε σχετικά προγράμματα.

Δημήτρης Κυριακόπουλος

{{-PCOUNT-}}8{{-PCOUNT-}}

Η εφημερίδα δημοκρατία δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ