3|07|2020

H Coca-Cola… πουλάει (την) Ελλάδα

Χρόνος ανάγνωσης: < 1 λεπτό

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν!

Η πολυεθνική εταιρία, που εγκατέλειψε τη χώρα στα χρόνια της κρίσης, «εμπορεύεται» τώρα τα εθνικά μνημείαTουλάχιστον υποκριτική θα μπορούσε κάποιος να χαρακτηρίσει την προωθητική ενέργεια της Coca- Cola να αποτυπώσει στα μπουκάλια της εμβληματικά μνημεία της Ελλάδας.

Τα χρόνια της κρίσης, όταν δηλαδή η ελληνική οικονομία είχε περισσότερο ανάγκη στήριξης, η εταιρία γύρισε την πλάτη στη χώρα μας κλείνοντας όλα τα εργοστάσιά της πλην ενός και μεταφέροντας τη φορολογική έδρα της στην Ελβετία.

Φέτος το καλοκαίρι… ξαναθυμήθηκε την Ελλάδα, χρησιμοποιώντας τον Παρθενώνα, τη Βουλή, τον Λευκό Πύργο, αλλά και νησιά των Κυκλάδων σε «συλλεκτικά» μπουκάλια της, με απώτερο στόχο προφανώς να αποκομίσει το μεγαλύτερο δυνατό όφελος για τα ταμεία της.

Μια κίνηση που εκλήφθηκε από την αγορά ως αθέμιτος ανταγωνισμός, προκαλώντας την έντονη αντίδραση των ελληνικών εταιριών αναψυκτικών.

Λουξ, Βίκος και Εψα έχουν καταγγείλει την Coca-Cola Hellas στο Συμβούλιο Ελέγχου Επικοινωνίας (ΣΕΕ) για αθέμιτο ανταγωνισμό και αναμένεται τις επόμενες ημέρες η απόφαση της δευτεροβάθμιας επιτροπής για την αίτηση επανελέγχου της απόφασης της πρωτοβάθμιας.

Η απόφαση καλούσε την Coca-Cola Hellas να αποσύρει την προωθητική ενέργεια – διαφήμιση, στην οποία απεικονίζονται ελληνικά μνημεία και τοπία σε «συλλεκτικά» μπουκάλια της.

Οι τρεις ελληνικές εταιρίες υποστηρίζουν πως η διαφήμιση είναι παντελώς παράνομη και μάλιστα έγινε χωρίς να έχει καμία απολύτως άδεια χρήσης από τους αρμόδιους φορείς (ΕΟΤ).

Ζητούν την απόρριψη της αίτησης επανελέγχου της Coca-Cola Hellas, καθώς και την απόσυρση εντός μιας ημέρας όσων μορφών επικοινωνίας δεν έχει αποσύρει η Coca-Cola, καθώς και των συσκευασιών στα μπουκάλια της. Λουξ, Βίκος και Εψα υποστηρίζουν ότι η εν λόγω προωθητική ενέργεια της Coca Cola δημιουργεί αθέμιτα αύξηση των πωλήσεών της και μείωση των δικών τους.

Τα «νέα» μπουκάλια

Σύμφωνα με πληροφορίες, στη συνεδρίαση της πρωτοβάθμιας επιτροπής η πλευρά της Coca- Cola Hellas ισχυρίστηκε ότι η καμπάνια σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε με βάση όλες τις απαραίτητες και προβλεπόμενες νομικές υποχρεώσεις, καθώς, όταν ξεκίνησε, δεν υπήρχε υποχρέωση αδειοδότησης για ελεύθερα σχέδια ιστορικών μνημείων.

Υποστήριξε επίσης πως η δημιουργία των συλλεκτικών μπουκαλιών έχει ως μόνο στόχο την ανάδειξη της Ελλάδας διεθνώς και την προβολή της ως κορυφαίου τουριστικού προορισμού. Σημειώνεται πως το Συμβούλιο Ελέγχου Επικοινωνίας είναι ο φορέας που ελέγχει τις διαφημίσεις και φροντίζει να τηρούνται οι κανόνες δεοντολογίας του Ελληνικού Κώδικα Διαφήμισης – Επικοινωνίας. Πρόκειται για μια ανεξάρτητη μη κερδοσκοπική αστική εταιρία που δημιουργήθηκε το 2003, στο πλαίσιο της 

αυτορρύθμισης της διαφημιστικής αγοράς, από τους διαφημιζόμενους, τις διαφημιστικές εταιρίες και τα μέσα.

{{-PCOUNT-}}14{{-PCOUNT-}}

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΤΩΡΑ

ΣΧΟΛΙΑ

Η δημοκρατία δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Σταύρος Τζιωρτζιόπουλος στο ΟΠΑΠ Game Time: «Αβαντάζ για τη δεύτερη θέση η ΑΕΚ» (video)

Τι βλέπει για το ντέρμπι Παναθηναϊκός-Ολυμπιακός  Τα play offs της Super League συνεχίζονται με τρία δυνατά παιχνίδια. Το ενδιαφέρον επικεντρώνεται στη μάχη που δίνουν η ΑΕΚ και ο ΠΑΟΚ για τη...

Αντίστροφη μέτρηση για αναδρομικά 11 μηνών

Η αντίστροφη μέτρηση για τη δημοσιοποίηση της απόφασης του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ) σε σχέση με την επιστροφή -ή όχι- αναδρομικών 11 μηνών από...

Σε τροχιά ο τρίτος κύκλος της επιστρεπτέας προκαταβολής

Νέο στοχευμένο πακέτο στήριξης, που θα υλοποιηθεί τον Ιούλιο και τον Αύγουστο, προανήγγειλε ο υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας. Μεταξύ αυτών, ξεχωρίζει ο τρίτος κύκλος...

Επαφές Δένδια για καθορισμό ΑΟΖ με τη Λιβύη του Χαφτάρ

Ρ ελάνς στο παράνομο τουρκολιβυκό μνημόνιο επιχειρούν να κάνουν η Ελλάδα και ο υπουργός Εξωτερικών Νίκος Δένδιας καθορίζοντας θαλάσσιες ζώνες με τη Λιβύη και...

Θερμή η υποδοχή στους πρώτους τουρίστες της σεζόν

Ιδιαίτερα θερμό και με έντονο τοπικό χρώμα ήταν το καλωσόρισμα που επιφύλαξαν χθες οι τοπικοί φορείς στους πρώτους τουρίστες που κατέφτασαν από το εξωτερικό...